Je ziet het steeds meer, Lopen op blote voeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 01:24

Volgens mij is het ook wel beter om veel lucht bij je voeten te hebben om schimmels ed weinig kans te geven om te smetten of broeien. Maar erg hygiënisch vind ik t niet.
Als ik met mn blote voetjes in de bezwete voetsporen van n ander moet treden (of een ander in mijn bezweten pootjes haha).

Nee ik zie het inderdaad ook wel eens maar heb dan direct een idee dat men dan meet in contact wil staan met de aarde. Ik draag overigens bijna altijd sokken.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 02:29

poes schreef:
Waarom is het raar? Dat veel venten denken dat ze in blote borstkas mogen lopen, inclusief lekker zweterig, vind ik zelf raarder :D

Dit. :') Al vind ik het met dit weer ook wel verleidelijk om mijn t shirt uit te trekken en in mijn (sport) beha te zitten. Maar ik ga dat niet midden in de stad doen denk ik. :+

Zelf zou ik niet snel op blote voeten gaan omdat ik mijn voeten naar mijn mening echt niet mooi zijn, maar ik kan me wel voorstellen waarom mensen het fijn vinden.
Als ik eens op blote voeten door het gras of zand loop voelt het ook heel 'speciaal'. xd

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 06:57

Wat zou er lui aan zijn? Die zie ik ff niet geloof ik. Ik denk zelfs dat het meer inspanning vergt.

kraakte

Re: Je ziet het steeds meer, Lopen op blote voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:40

Ik loop ook graag op blote voeten. Gewoon hier thuis en voor en achter t huis. Maar boodschappen doen op blote voeten zal ik niet snel doen.
In supermarkten is t toch altijd behoorlijk koud, dat lijkt me niet zo prettig!
En vind ik het vies? Nee, waarom? Je wast je voeten toch gewoon voor je naar bed gaan of als ze smerig zijn?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:48

Hier ook five finger shoes, maar heb te slappe voeten om er lang op te kunnen lopen. En de mijne worden toch wel vrij zweterig en stinkerig na een tijdje. Gelukkig kunnen ze in de wasmachine!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:55

Ik loop al vanaf het moment dat ik kon lopen op blote voeten. Wilde nooit schoenen aan zodra het lekker weer was. Steevast 's avonds eerst met mijn voeten in een teiltje om te schrobben voor ik mijn bed in ging/ga. Het is dat ik voor mijn werk schoenen aan moet, anders had ik zelfs daar graag op blote voeten gelopen. Ik vind het heerlijk en weet niet beter (ondergrond maakt niet uit). Sinds ik met mijn man ben, ben ik een paar keer in glas gaan staan, waardoor het voor hem de druppel was en ik op straat niet meer op blote voeten 'mag' lopen. Dus dan doe ik een paar slippers aan, hoewel ik negen van de tien keer die dingen alsnog uitschop. Wat ik wel doe is mijn slippers aandoen als ik naar de wc ga. Ik vind heel veel best, maar wc's vind ik zó smerig! :D
Het valt mij inderdaad ook op dat ineens steeds meer mensen op blote voeten lopen. Ik weet niet of het een trend is, maar ik vind het prima. Lekker laten gaan! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:58

MoniqueT schreef:
Ik liep vroeger thuis graag op blote voeten, maar toen ik diabetes kreeg, werd dat streng verboden. Na zestien jaar heb ik nog steeds 100 procent gevoel in mijn voeten, maar ik krijg inmiddels de kriebels als ik mensen blootvoets zie lopen.

Ik vind het in het openbaar ook wel wat vies, er ligt zoveel vuil overal ...

Maar ik geloof direct dat het voor je lichaam heel goed is!

Ik heb even een off-topic vraag: mijn broer heeft net als jij diabetes, maar die loopt (in huis vooral) graag op zijn blote voeten en heeft ook nooit het advies gekregen (laat staan dat het hem streng verboden werd) om dat niet te doen. Waarom zou je met diabetes niet op blote voeten moeten lopen? Ben erg benieuwd naar de onderbouwing die jouw arts daarvoor heeft gegeven.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:10

Shenavallie schreef:
MoniqueT schreef:
Ik liep vroeger thuis graag op blote voeten, maar toen ik diabetes kreeg, werd dat streng verboden. Na zestien jaar heb ik nog steeds 100 procent gevoel in mijn voeten, maar ik krijg inmiddels de kriebels als ik mensen blootvoets zie lopen.

Ik heb even een off-topic vraag: mijn broer heeft net als jij diabetes, maar die loopt (in huis vooral) graag op zijn blote voeten en heeft ook nooit het advies gekregen (laat staan dat het hem streng verboden werd) om dat niet te doen. Waarom zou je met diabetes niet op blote voeten moeten lopen? Ben erg benieuwd naar de onderbouwing die jouw arts daarvoor heeft gegeven.

MoniqueT schreef:
JewEmm schreef:
@MoniqueT: Hmm, da's interessant. Waarom is het verboden op blote voeten te lopen als je diabetes hebt? (Ik heb echt 0 verstand van diabetes.

Als gevolg van hoge bloedglucosewaarden, teveel suiker in je bloed, kunnen je zenuwen worden aangetast. Je gevoel vermindert en je zou dus in iets scherps kunnen trappen en een wondje krijgen wat je niet voelt. Een tweede complicatie is dat de wondgenezing bij diabetes vaak moeizaam is, waardoor kleine wondjes grote gevolgen kunnen hebben. Bij een goede diabetesbehandeling hoort dan ook controle van de voeten. Verkeerd zittende schoenen zijn trouwens net zo link als blote voeten.

De controle in Nederland is best goed, daardoor is het aantal amputaties gelukkig sterk verminderd. Bij ons in Spanje komt voetzoekers gek genoeg nooit ter sprake bij de behandeling, dus ben ik er zelf heel scherp op. Onlangs in Nederland de podotherapeut allerlei testen laten doen en het gaat nog prima, maar daar werk ik zelf ook hard aan door mijn waarden zo goed mogelijk te houden.
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 30-05-18 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:11

Shenavallie schreef:
MoniqueT schreef:

Heeft ze uitgelegd :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:14

Nabster schreef:
Wat zou er lui aan zijn? Die zie ik ff niet geloof ik. Ik denk zelfs dat het meer inspanning vergt.

Ik ben regelmatig te lui om mijn schoenen te pakken. En ook om mijn paard te zadelen. Sommige mensen vinden dat wel grappig het pippi langkous beeld :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:34

Shenavallie schreef:
MoniqueT schreef:

Mijn moeder loopt thuis ook op blote voeten met diabetes.
Ik denk als je huis schoon is dat ook niet heel veel kwaad kan.
Maar het is echter wel super belangrijk om wondjes aan je voeten te voorkomen.
Met diabetes geneest dat erg moeilijk
En in de ergste gevallen kan dat uitlopen op amputatie

Waarschijnlijk is je broer wel verteld dat hij moet uitkijken met het knippen van zijn teennagels. En daarmee ook wel de boodschap gekregen dat hij wondjes moet voorkomen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:33

Wellicht zal niet iedere arts of diabetsverpleegkundige het in dezelfde bewoordingen vertellen. Ik had ook de pech (niet echt hoor!) dat mijn man erbij was en die werd echt panisch als hij me op blote voeten zag. Daarbij komt wel dat wij toen ook nog drie vrij jonge kinderen hadden, paarden aan huis, je weet nooit wat er rondslingert. Inmiddels ben ik er zo aan gewend dat ik bijna in mijn Wolky-slippers woon. Ook weer lastig, want eigenlijk moet ik steunzolen dragen, maar met een lange, warme Spaanse zomer, vind ik dat heel vervelend.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:38

Ik loop ook graag op blote voeten, maar dan wel in eigen omgeving, dus in huis of in de tuin.

Inderdaad is de angst om in wat scherps/gevaarlijks te gaan staan voor mij te groot, dus als ik buitenshuis ben heb ik op zijn minst slippers aan. Ik vind het ook een slecht voorbeeld naar de kinderen van mijn vriend die hier om de week een aantal dagen zijn, om overal met blote voeten te gaan lopen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:30

quera schreef:

Zag het inderdaad later, dank je wel! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:32

daantjuhhh schreef:
Shenavallie schreef:

Mijn moeder loopt thuis ook op blote voeten met diabetes.
Ik denk als je huis schoon is dat ook niet heel veel kwaad kan.
Maar het is echter wel super belangrijk om wondjes aan je voeten te voorkomen.
Met diabetes geneest dat erg moeilijk
En in de ergste gevallen kan dat uitlopen op amputatie

Waarschijnlijk is je broer wel verteld dat hij moet uitkijken met het knippen van zijn teennagels. En daarmee ook wel de boodschap gekregen dat hij wondjes moet voorkomen

Ik spreek hem vanavond en zal het hem eens vragen. Ik weet dat hij - net als ik - de (volgens de pedicure) nare gewoonte heeft om teennagels heel kort af te knippen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:36

Ik zag het vandaag ook een aantal keer voorbij komen. Als mensen het willen en kunnen, who cares? Zolang ik het zelf maar niet hoef te doen :P Ik heb enorme platvoeten en het doet enorme zeer om op blote voeten te lopen, mijn schoen houdt mijn voet een beetje bij elkaar (wie snapt het? :') ) en door die platvoeten voel ik ook elk zandkorreltje :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:18

Shenavallie schreef:
quera schreef:

Zag het inderdaad later, dank je wel! :D

Graag gedaan