Vrouwen en kort haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:11

Ik heb enorm dik haar dus nee op mijn 13e was ik wel klaar met haar tot aan mijn kont.
Ik heb het niet kort, kort. Mijn haar is momenteel tot aan m’n nek en heb vaak tot aan het begin van m’n schouders. Lang zat!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:16

_merel_ schreef:
Ik had het ook afgeknipt, zou zoveel makkelijker zijn! Nou niets makkelijker.... ik moest iedere ochtend mn haar opnieuw natmaken en fohnen, iedere avond wassen omdat ik er allerlij verstevigers indeed en iedere 4 weken naar de kapper omdat het model niet meer te doen was! Nu is het weer lang, kan ik het smorgens opknopen en klaar!

dat dus....

ik heb jarenlang heel kort haar gehad, tot iemand in het bos zei: dag meneer, mooi paard heeft u...... toen ben ik het laten groeien.
Nu komt het tot halverwege mijn rug (en ik ben 60) en ik pieker er niet over om het kort te laten knippen, ben zelfs in geen 5 jaar naar een kapper geweest, omdat die er met "putjes knippen" gewoonweg 10 cm afknippen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:17

Ik heb mijn haar vaak kort. Nu toevallig wat langer.
Maar heb mijn haar voor het eerst echt kort laten knippen toen ik 16 was. En vanaf toen is het meestal kort geweest soms liet ik het groeien maar meestal vrij snel weer kort. Ik heb gewoon geen haar voor lang haar. Het is futloos en dun altijd al geweest. Zou willen dat ik een volle bos met haar had en het lang zou kunnen hebben.

Ik ben zelf kapster en zie wel dat vaak moeders hun haar steeds korter gaan knippen. Dus eerst een flink stuk maar toch nog lang en dan wordt het met de jaren steeds korter. Kort haar is echt niet makkelijker als lang haar. Vaak zit er in kort haar meer werk. Lang haar doe je een staart in en je kan vertrekken.
Kort haar vindt ik ook erg leuk en vaak leuker dan gewoon het "saaie" lange haar waar verder niets mee gedaan wordt. Ieder z'n ding.

Mannen blijven over het algemeen toch nog vaak de voorkeur hebben voor lang haar bij vrouwen. Maar als mens moet je doen wat jij wil en niet wat de mensen om je heen graag zouden willen zien.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:18

Ik heb het net ook weer kort geknipt, was over mijn schouders. Ben het altijd weer zat na een tijdje. Met lang haar vind ik het er al snel minder verzorgd uitzien, kort haar staat wat frisser en vind het zelf juist vrouwelijker staan. Het is ook zo´n onzin dat het bij mannen beter is als het kort is en bij vrouwen lang :') Omdat een vrouw een stuk van dr haar afknipt, ziet ze er opeens minder vrouwelijk uit? Bijzonder..

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:21

Lily_Fee schreef:
Oké ik hoop niet dat ik nu een knuppel in het hoenderhok ga gooien, maar als wat oudere vrouwen langer grijzer haar gaan krijgen dan vind ik ze er altijd zo hekserig er uit gaan zien. Dan vind ik kort haar ook veel mooier. Zoiets als dit:

[ [url=m/HbFYE9.png]Afbeelding[/url] ]

Precies dat. Ik vind bij oudere vrouwen met lang grijs haar het haar ook vaak een onverzorgde indruk maken, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Maar dan is er bijvoorbeeld alleen nog een dun sliertig grijs staartje over. Of een lange grijze vlecht, dat is helemaal hekserig om te zien.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:29

haha ik zie er dus hekserig uit: lang grijs haar, met krullen ook nog en o pdit moment in een vlecht op mijn rug :') :j *\o/*

Marie111

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:34

Ik heb nooit lang haar gehad. In de tijd dat ik in de jaren 70 op de basisschool zat was lang haar hebben als meisje iets bijzonders. Op alle klassenfoto's staan maar 2 of 3 meisjes met lang haar. De rest had kort haar. Ik mocht niet eens lang haar van mijn moeder. Die had geen zin in dat gedoe. Heb ooit eens toen ik 13 was ofzo een poging gedaan om het een beetje te laten groeien. Was me veel te warm op het hoofd en met zwemmen veel te onhandig. En ik draag he nu dus steeds kort. Mijn dochters hebben wel lang haar, omdat dat nu weer in de mode is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:40

LadyMadonna schreef:
Gister zat ik bij een concert, en de zanger nam ons mee naar de jaren 60/70. De gemiddelde leeftijd van het publiek was 50+.
“Denk terug aan de tijd dat je man nog geen buik had en je vrouw nog lang haar had”.
Ik keek eens om me heen, en idd, bijna alle dames hadden kort haar...
Dat van mezelf is ook net op mn schouders, en niet meer halverwege m’n rug toen ik 20 was.
En nu zat ik eens te denken, waarom knippen heel veel vrouwen vanaf 30/40 jaar hun haar eigenlijk kort :?

Tot zover mijn filosofische zaterdag ochtend :')

In de jaren-70 hadden jonge mannen ook vaak lang haar.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:40

in de zestiger jaren hadden ook bijna alle meisjes kort haar op school, dit i.v.m. een hoofdluisprobleem (toen ook al en toen waren er geen luizenmoeders). Ik herinner me 1 meisje met lang haar met hoofdluis, van haar werd op school het haar gewoonweg afgeschoren omdat haar ouders niet op oproepen vanuit school reageerden...... het heeft zo'n indruk gemaakt op mij dat ik de naam van het kind nog weet.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:48

Na jaren halflang tot lang haar met krullen gehad te hebben wilde ik als eind twintiger wel eens uitproberen hoe ik er met kort haar uit zou zijn. Is het niks, dan groeide het wel weer aan. Ik heb toen tijdens een vakantie het laten milimeteren. De reacties thuis waren alom positief. Ik heb sindsdien nog wel wat pogingen gedaan om het weer uit te laten groeien, maar in mijn geval geldt echt dat kort haar zoveel makkelijker is. 's ochtends even natmaken en klaar. Het krult wat dus ik kom ermee weg.

Momenteel is het weer wat langer, maar nu moet ik echt met sjaaltjes aan de gang om het in toom te houden. Ook leuk, ik kijk wel hoe lang ik dat blijf vinden.

Overigens werd mijn haar veel dikker tijdens mijn zwangerschap en ben ik dat nooit kwijtgeraakt. Dat maakt iets langer wel makkelijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:01

Ik vind lang haar mooi, als het diegene staat en het een goed verzorgde volle bos is. Maar zo'n dun slap bosje... Nah. Ongeacht de leeftijd. Een volle bos grijs haar vind ik net zo mooi als een korter kapsel.

Zelf heb ik niet het gezicht of het haar voor lang haar. Lang haar staat wat sloom, suffig. Het hangt dan maar wat te hangen :)) Heb het tussen kaak- en schouderlengte. Lekker praktisch :D maar vooral het beste passend.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:06

marindexo schreef:
Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met haar dat dunner wordt.
Al mijn 40+ collega’s hebben ook kort haar omdat ‘het zo lekker praktisch is.’ Die zeggen, op een gegeven moment kan het je echt niet meer schelen wat andere van je vinden en of je haar goed zit of niet, ze hebben het allemaal kort gedaan omdat het gewoon lekker handig is :')

Lekker praktisch. Ik vind mijn lange haar super praktisch. Staart erin en klaar _O- ik heb het idee dat je bij een kort kapsel veel meer moeite moet doen om het in model te houden :+
Ik zie het vooral bij net moeders, dan ineens hebben ze een kort pittig 'mama' kapsel :+

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:07

Ik ben nu 23 en heb altijd mijn haar lang gehad, tot op mijn billen. Ik was het de laatste tijd zo zat, het zat altijd maar in een staart of knot en verder zat er geen kapsel in. Ik ben nu naar een lange bob gegaan en ben nog nooit gelukkiger geweest met mijn kapsel *\o/*

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:09

Ik vroeg mij pas ook af waarom tegenwoordig je werkelijk alle puber meiden met lang haar ziet , ik had vroeger altijd kort haar . nu moet ik wel zeggen dat ik veel en dik haar heb en nu ik in de veertig ben zit het tot op mijn schouder. mijn kapster zegt dat als ik het langer laat groeien ik er slomer uit ga zien :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:12

Het hangt ook zeker af van wat voor haar je hebt en wat voor hoofd. Ik heb best wel flaporen, en met haar in een staart ben ik echt gruwelijk lelijk :Y) . Daarom heb ik al jaren halflang haar wat altijd los hangt. Lengte varieert van bob-lengte tot op mijn schouders, met lichte krullen/golven.

Voor de huidige jeugd en twintigers is lang haar wel echt de norm. Ook wel eens een vriendin gehad die rechtuit vroeg waarom ik mijn haar altijd zo "kort" heb En niet gewoon lang "zoals iedereen". Heb gezegd dat ik me niet zo druk maak om wat iedereen doet, En dit zelf gewoon mooier vind. Denk dat er veel jongeren zijn die het misschien wel korter zouden willen, maar niet willen opvallen. Persoonlijk vind ik dat haar tot op de komt juist heel kinderlijk staan, bij pubermeisjes nog leuk, maar voor twintigers vind ik het erg onvolwassen.

Echt stekeltjeskort staat maar weinig vrouwen mooi, daarvoor moet je van jezelf echt een mooi vrouwelijk gezicht hebben. Heb je dat niet lijk je toch al snel wat mannelijk. Maar halflang haar vind ik best wel praktisch en staat mij ook gewoon beter dan lang haar, dus dat hou ik er lekker zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:14

Ik vraag mij al jaren precies hetzelfde af en heb altijd lang haar gehad. Dun maar veel.
En nu ben ik 47 en zal ik er ook aan moeten geloven, want het belachelijk dunne sprietje wat voor een staart moet door gaan gaat echt nergens meer over...

Ik die altijd om het hardste riep dat die kaal wordende mannen gewoon hun kop kaal moesten scheren, omdat dat lapje aan de zijkant lang laten groeien en over je hoofd kammen wel zo alle Jezus belachelijk stond, kan zichzelf er nog steeds niet toe zetten om de schaar bij mijzelf er in te zetten... shame on me...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:21

Ceffyl schreef:
Ik vind kort haar ook wel een Nederlands ding. In het buitenland zie je veel meer vrouwen op leeftijd met lang haar. Ik denk dat we hier lekker praktisch zijn ingesteld, als het maar niet in je gezicht hangt is het makkelijk. Vind ik eigenlijk ook wel met kleding. Je kunt natuurlijk niet een heel volk over één kam scheren, maar ik vind Nederlandse vrouwen over het algemeen ook niet bijzonder charmant gekleed. Alles moet makkelijk, comfortabel en hoe het eruit ziet is secundair.
Ik heb mn haar ooit kort moeten knippen door een kapper die het verpest had, nou nooooit weer. Wat voelde ik me kaal zonder mijn lange haar.

Dat valt mij idd ook op :j
Hoe zuidelijker je komt, hoe charmanter/eleganter vrouwen gekleed en gekapt gaan.

Ga je echter steeds noordelijker dan is het vooral praktische kleding en "doe maar gewoon, val niet op".

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:22

Heb het na mijn zwangerschap idd ook kort gehad, mijn baby vond het leuk om als een kleine Tarzan mijn haar vast te grijpen en niet meer los te laten iedere keer als hij de kans kreeg.
Nu, bijna 50, is het bijna tot op mijn taille. Ik heb van nature erg stijl haar, klitten bijna nooit last van. Lekker makkelijk, borstel erdoor en een staartje of losse knot erin en klaar.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:27

Goldie schreef:
marindexo schreef:
Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met haar dat dunner wordt.
Al mijn 40+ collega’s hebben ook kort haar omdat ‘het zo lekker praktisch is.’ Die zeggen, op een gegeven moment kan het je echt niet meer schelen wat andere van je vinden en of je haar goed zit of niet, ze hebben het allemaal kort gedaan omdat het gewoon lekker handig is :')

Lekker praktisch. Ik vind mijn lange haar super praktisch. Staart erin en klaar _O- ik heb het idee dat je bij een kort kapsel veel meer moeite moet doen om het in model te houden :+
Ik zie het vooral bij net moeders, dan ineens hebben ze een kort pittig 'mama' kapsel :+

Ik vind mijn haar ook lekker praktisch, en het komt tot op mijn billen.

Ik was het één keer per week en borstel het hoogstens twee keer per week.

Ik sta 's morgens op, schud mijn hoof van links naar rechts en een keer van voor naar achteren en voila, een staart of knot of wat dan ook is geboren.

Ik vind kort haar best stoer, maar het moet wel een leuk kapsel zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:51

Vroeger dun gehad nu dik. Vroeger ook lang gehad maar op een dag was ik het zo zat dat ik het heb af laten knippen. Ik heb slag van m'n vaders haar en dat gaat alle kanten uit zetten. Dus voor mij lekker kort

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:54

Ik heb mijn haar een tijdje kort gehad. Geen stekeltjes, maar gewoon een vrouwelijk, kort kapsel, en ik vond dat echt ideaal :j Wassen, mouse of gel erin, en het zat de volgende 3 dagen perfect! Het grote nadeel was dat ik zo vaak naar de kapper moest, na twee maanden is het model er alweer uit..
Nu heb ik ze weer lang, en ik vind het helemaal niks := Ik heb een hekel aan natte haren in je nek, en aan vettig haar, dus sta je om de paar dagen een half uur te föhnen, om het haar vervolgens toch maar weer in een knotje te frutten of op te steken, anders zit het me in de weg :+
Ik heb ze nu lang omdat mijn vriend dat mooi vindt, maar als het aan mij lag ging het er weer af :D
Nu begin ik ook langzaam wat grijs te worden, en dan vind ik kort gewoon vaak mooier, verzorgder..
Er zijn wel uitzonderingen, zo had ik een tekenlerares die lang grijs/wit haar had, maar knaloranje geverfd met henna :D Dat soort artistieke types kunnen zo’n look wel hebben. Maar over het algemeen vind ik een lang grijs kapsel met dun haar wat onverzorgd en ordinair overkomen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:56

laetitia schreef:
Ceffyl schreef:
Ik vind kort haar ook wel een Nederlands ding. In het buitenland zie je veel meer vrouwen op leeftijd met lang haar. Ik denk dat we hier lekker praktisch zijn ingesteld, als het maar niet in je gezicht hangt is het makkelijk. Vind ik eigenlijk ook wel met kleding. Je kunt natuurlijk niet een heel volk over één kam scheren, maar ik vind Nederlandse vrouwen over het algemeen ook niet bijzonder charmant gekleed. Alles moet makkelijk, comfortabel en hoe het eruit ziet is secundair.
Ik heb mn haar ooit kort moeten knippen door een kapper die het verpest had, nou nooooit weer. Wat voelde ik me kaal zonder mijn lange haar.

Dat valt mij idd ook op :j
Hoe zuidelijker je komt, hoe charmanter/eleganter vrouwen gekleed en gekapt gaan.

Ga je echter steeds noordelijker dan is het vooral praktische kleding en "doe maar gewoon, val niet op".

Inderdaad.. het is in NL echt opvallend hoeveel vrouwen 35+ hun haar laten kortwieken. En dat is echt niet omdat het haar dunner wordt hoor. Is gewoon omdat ze het makkelijker vinden. Dn dit zijn vaak dan ook nog eens moeders.

Ik vind het vaak ook echt niet vrouwelijk staan. Maar dan heb ik het wel echt over echt kort haar he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:05

Wil niemand tegen het hoofd stoten maar heb wel eens het idee dat zodra vrouwen huisje boompje beestje hebben, ze het afknippen. Net of ze dan zeggen, ik heb de buit binnen, nu hoef ik er niet meer 'aantrekkelijk' uit te zien.
Ken meerdere vrouwen die na hun bruiloft de week erna kort haar hadden...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:06

Een hele mooie vrouw met heel kort haar vind ik Annie Lennox, van de Eurythmics. In de jaren -70 lieten veel vrouwen hun haar kort knippen als symbool van bevrijding,terwijl het bij mannen juist andersom was,die lieten het om diezelfde reden juist lang groeien.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:09

Amy schreef:
Wil niemand tegen het hoofd stoten maar heb wel eens het idee dat zodra vrouwen huisje boompje beestje hebben, ze het afknippen. Net of ze dan zeggen, ik heb de buit binnen, nu hoef ik er niet meer 'aantrekkelijk' uit te zien.
Ken meerdere vrouwen die na hun bruiloft de week erna kort haar hadden...

Ik vind mezelf nu met kort haar aantrekkelijker. Wat ik al zei, met lang haar zat het enkel in een knot of staart, weinig vrouwelijke aan vind ik