Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_merel_ schreef:Ik had het ook afgeknipt, zou zoveel makkelijker zijn! Nou niets makkelijker.... ik moest iedere ochtend mn haar opnieuw natmaken en fohnen, iedere avond wassen omdat ik er allerlij verstevigers indeed en iedere 4 weken naar de kapper omdat het model niet meer te doen was! Nu is het weer lang, kan ik het smorgens opknopen en klaar!
Lily_Fee schreef:Oké ik hoop niet dat ik nu een knuppel in het hoenderhok ga gooien, maar als wat oudere vrouwen langer grijzer haar gaan krijgen dan vind ik ze er altijd zo hekserig er uit gaan zien. Dan vind ik kort haar ook veel mooier. Zoiets als dit:
[ [url=m/HbFYE9.png]Afbeelding[/url] ]
LadyMadonna schreef:Gister zat ik bij een concert, en de zanger nam ons mee naar de jaren 60/70. De gemiddelde leeftijd van het publiek was 50+.
“Denk terug aan de tijd dat je man nog geen buik had en je vrouw nog lang haar had”.
Ik keek eens om me heen, en idd, bijna alle dames hadden kort haar...
Dat van mezelf is ook net op mn schouders, en niet meer halverwege m’n rug toen ik 20 was.
En nu zat ik eens te denken, waarom knippen heel veel vrouwen vanaf 30/40 jaar hun haar eigenlijk kort
Tot zover mijn filosofische zaterdag ochtend
marindexo schreef:Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met haar dat dunner wordt.
Al mijn 40+ collega’s hebben ook kort haar omdat ‘het zo lekker praktisch is.’ Die zeggen, op een gegeven moment kan het je echt niet meer schelen wat andere van je vinden en of je haar goed zit of niet, ze hebben het allemaal kort gedaan omdat het gewoon lekker handig is
Ceffyl schreef:Ik vind kort haar ook wel een Nederlands ding. In het buitenland zie je veel meer vrouwen op leeftijd met lang haar. Ik denk dat we hier lekker praktisch zijn ingesteld, als het maar niet in je gezicht hangt is het makkelijk. Vind ik eigenlijk ook wel met kleding. Je kunt natuurlijk niet een heel volk over één kam scheren, maar ik vind Nederlandse vrouwen over het algemeen ook niet bijzonder charmant gekleed. Alles moet makkelijk, comfortabel en hoe het eruit ziet is secundair.
Ik heb mn haar ooit kort moeten knippen door een kapper die het verpest had, nou nooooit weer. Wat voelde ik me kaal zonder mijn lange haar.
Goldie schreef:marindexo schreef:Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met haar dat dunner wordt.
Al mijn 40+ collega’s hebben ook kort haar omdat ‘het zo lekker praktisch is.’ Die zeggen, op een gegeven moment kan het je echt niet meer schelen wat andere van je vinden en of je haar goed zit of niet, ze hebben het allemaal kort gedaan omdat het gewoon lekker handig is
Lekker praktisch. Ik vind mijn lange haar super praktisch. Staart erin en klaarik heb het idee dat je bij een kort kapsel veel meer moeite moet doen om het in model te houden
Ik zie het vooral bij net moeders, dan ineens hebben ze een kort pittig 'mama' kapsel
laetitia schreef:Ceffyl schreef:Ik vind kort haar ook wel een Nederlands ding. In het buitenland zie je veel meer vrouwen op leeftijd met lang haar. Ik denk dat we hier lekker praktisch zijn ingesteld, als het maar niet in je gezicht hangt is het makkelijk. Vind ik eigenlijk ook wel met kleding. Je kunt natuurlijk niet een heel volk over één kam scheren, maar ik vind Nederlandse vrouwen over het algemeen ook niet bijzonder charmant gekleed. Alles moet makkelijk, comfortabel en hoe het eruit ziet is secundair.
Ik heb mn haar ooit kort moeten knippen door een kapper die het verpest had, nou nooooit weer. Wat voelde ik me kaal zonder mijn lange haar.
Dat valt mij idd ook op
Hoe zuidelijker je komt, hoe charmanter/eleganter vrouwen gekleed en gekapt gaan.
Ga je echter steeds noordelijker dan is het vooral praktische kleding en "doe maar gewoon, val niet op".
Amy schreef:Wil niemand tegen het hoofd stoten maar heb wel eens het idee dat zodra vrouwen huisje boompje beestje hebben, ze het afknippen. Net of ze dan zeggen, ik heb de buit binnen, nu hoef ik er niet meer 'aantrekkelijk' uit te zien.
Ken meerdere vrouwen die na hun bruiloft de week erna kort haar hadden...