Polly schreef:Je hebt nu wel acenocoumarol?
Ja inderdaad
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
newt schreef:Kous heeft nu nog geen goed nut, dan kan je over een maand een nieuwe aanvragen omdat het vocht dan uit je been is, de maat te groot en je kous om de haverklap afzakt. Ze moeten je been inzwachtelen zodat er stuwing komt en je geen spataderen ontwikkeld, en het vocht door de compressie (samenknijpen) naar boven gedreven word. Als je been weer iets normaler in maat is pas een kous. De Dermatoloog is doorgaans de persoon die de echo maakt en de kous aanmeet.
newt schreef:Klopt daar doet de vaatchirurg het, daar ben ik uiteindelijk ook naar toe verwezen van Drachten via Assen naar AZM.
Heb dan ook helaas de ervaring van zowel patiënt als verpleegkundige. Best gek maar kan goede voorlichting geven. Voor jou is xarelto dan zeker een no go. Ik ben ooit begonnen met sintrom en moest via via via uiteindelijk na stent plaatsing in AZM helaas door blijven gebruiken. Sinds alle nieuwe patiënten over gaan op xarelto zelf de switch ook maar aangevraagd ookal deed ik het prikken en doseren zelf. Zeker met mijn onregelmatige werk tijden zat ik nooit netjes. Nu prima op orde, maar djeeeesss wat zijn die tabletten duur. Weg eigen risico.. sintrom was 11 euro t doosje. Xarelto 95..
@mirry96. Hebben ze ook gezegd waarom ze niet zwachtelen?
Fenrir schreef:Hier krijg je ook standaard Xarelto. Ik vind alleen het idee dat er geen anti middel is wel vervelend. Zit dan toch in m'n achterhoofd.
Mirry96 schreef:Bloed geprikt waarde was 1.6, vandaag 4 tabletten plus spuit, morgen 3 plus spuit en donderdag komen ze aan huis bloed prikken tussen 8.00 en 13.00
Fenrir schreef:Bedankt voor de tip, mocht ik levenslang aan de medicatie moeten ga ik dit zeker voorleggen aan mijn arts.
Naar de trombosedienst lijkt me heel onhandig maar als er een keer wat is lijkt het me toch wel prettig als het middel omkeerbaar is...
Edit: lees wel dat je er het beste een protonpompremmer bij moet gebruiken, dat is dan voor de langere termijn misschien ook weer niet zo heel prettig. Lastig!
Fenrir schreef:Bij de Praxada ja, zat even snel te zoeken op internet en dat stond op wikipedia (al is dat misschien niet de beste bron hiervoor)
Zie bij de bijwerkingen maag/darmproblemen staan ook, ik krijg van de Xarelto al last (gevoelige maag, dus zoals het er nu naar uitziet is dat sowieso geen lange termijn optie, mogelijk moet ik al eerder overstappen op iets anders als het niet weggaat met protonpompremmer etc.) maar volgens mij hebben bijna al die bloedverdunners dat er sowieso tussen staan...
Snap dat het niet direct te stoppen is (inr waardes zeggen me niet zoveel, ben nog nooit bij de trombosedienst geweest) maar iets lijkt me beter dan niets. Het is iig iets om over in gesprek te gaan met de arts.
Dat van die blauwe prikplekken klinkt idd niet fijn
Citaat:Dat als ik t nog een keer krijg ik dan nooit meer op een paard kan stappen,omdat ik dan mijn leven lang aan de bloedverdunners moet. Ik heb ook Ehlers Danlos (over flexibele banden en gewrichten) en dat was juist de manier om mijn spieren op te bouwen en mij te ontspannen. Niks anders kan mij ontspannen
bobje26 schreef:Citaat:Dat als ik t nog een keer krijg ik dan nooit meer op een paard kan stappen,omdat ik dan mijn leven lang aan de bloedverdunners moet. Ik heb ook Ehlers Danlos (over flexibele banden en gewrichten) en dat was juist de manier om mijn spieren op te bouwen en mij te ontspannen. Niks anders kan mij ontspannen
Let je wel op dat EDS verlengde bloedstijd kan hebben? Ik mag absoluut geen bloedverdunnende medicatie en moet altijd een stollingsmedicijn krijgen voor ingrepen.
Quir schreef:Fenrir schreef:Hier krijg je ook standaard Xarelto. Ik vind alleen het idee dat er geen anti middel is wel vervelend. Zit dan toch in m'n achterhoofd.
Voor mij inderdaad de reden dat ik dit middel absoluut niet mag, maar wellicht dat pradaxa een mogelijkheid is. Vergelijkbaar middel, maar wel een anti middel beschikbaar.Mirry96 schreef:Bloed geprikt waarde was 1.6, vandaag 4 tabletten plus spuit, morgen 3 plus spuit en donderdag komen ze aan huis bloed prikken tussen 8.00 en 13.00
1.6 is erg laag, goed dat ze doorgaan met spuiten.
Mirry96 schreef:bobje26 schreef:..
Let je wel op dat EDS verlengde bloedstijd kan hebben? Ik mag absoluut geen bloedverdunnende medicatie en moet altijd een stollingsmedicijn krijgen voor ingrepen.
Hebben ze tegen mij niks over gezegd bij de revalidatie voor EDS. Ook huisarts, reumatoloog hebben daar nooit iets over gezegd.
Quir schreef:Fenrir schreef:Bij de Praxada ja, zat even snel te zoeken op internet en dat stond op wikipedia (al is dat misschien niet de beste bron hiervoor)
Zie bij de bijwerkingen maag/darmproblemen staan ook, ik krijg van de Xarelto al last (gevoelige maag, dus zoals het er nu naar uitziet is dat sowieso geen lange termijn optie, mogelijk moet ik al eerder overstappen op iets anders als het niet weggaat met protonpompremmer etc.) maar volgens mij hebben bijna al die bloedverdunners dat er sowieso tussen staan...
Snap dat het niet direct te stoppen is (inr waardes zeggen me niet zoveel, ben nog nooit bij de trombosedienst geweest) maar iets lijkt me beter dan niets. Het is iig iets om over in gesprek te gaan met de arts.
Dat van die blauwe prikplekken klinkt idd niet fijn
Pradaxa
[ [url=m/VejELI.png]Afbeelding[/url] ]
Xarelto
[ [url=m/rN6M07.png]Afbeelding[/url] ]
Zo lijken bijwerkingen van de Pradaxa minder te zijn dan de Xarelto. Maar ik heb met beide geen ervaring, overweeg om Pradaxa te proberen, omdat daar wel een tegen middel voor is en dat zeer belangrijk is. Maar vooral het niet meer prikken (en niet nodig om te controleren) spreekt me wel aan.![]()
Mijn bovenbeen zijn zo pijnlijk nu van de blauwe plekken.
[ [url=m/RkHwag.png]Afbeelding[/url] ]
Dit is Fragmin, wat ik nu spuit, dat is een stuk minder bijwerkingen. Haha.
INR is eigenlijk heel eenvoudig, 1 is standaard (of ja 0.9 tot 1.1 is normaal zonder bloedverdunners). Als de inr 2 is, betekent dat het 2x langer duurt voor het bloed stolt, inr 5 dus 5x langer dan normaal, enz.![]()
Inderdaad wel een fijn idee als er een anti middel is. Stel dat je ooit een ongeval krijgt of iets, vind het zelf ook een naar idee dat het niet zomaar te stoppen is...
bobje26 schreef:..
Fenrir schreef:Ik heb “gelukkig” geen zwelling gehad (gelukkig tussen aanhalingstekens, want als ik dat wel had gehad had ik misschien minder problemen...) maar tegen de tijd dat je weer kunt rijden zal dat verschil toch wel weer weg zijn?