Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Zonnetje81 schreef:Dat mensen zeggen dat je moet genieten is omdat men toch niet op de hoogte is!? Dus lijkt me dat je iemand niet kan verwijten.
Ohh ik (en manlief) heb dat echt wel regelmatig gezegd hoor.
Maar kreeg dan als antwoord: tja ik zou ook depressief worden als ik alleen maar thuis bleef zitten.
Doe gewoon eens wat leuks; dan zul je zien dat je snel opknapt.
Iemand die tegen zelfmoord aan zit, 100% hulp thuis heeft en amper weet hoe ze de dag door komt..
Daar kun je niet van verwachten dat zij degene is die begrip moet gaan opbrengen voor mensen die goed bedoelde, maar zeer slecht advies (blijven!) geven.
Ik moest ook eens denken aan mensen die helemaal geen kinderen konden krijgen; die wel blij met een kind zouden zijn.
Hoe kon ik niet houden van zo'n klein wondertje..
Hun tante/moeder/nicht/kennis was met een maand er ook weer door; dus ik moest ook ondertussen wel weer beter zijn.
Dat soort mensen heeft mijn man gelukkig kunnen wegsturen/afwimpelen, maar het was echt een heel moeilijke tijd. Ik heb gelukkig ook goede vrienden gehad die mij hielpen en er alleen maar voor mij waren, maar ook mensen kwijtgeraakt,
Mijn opa haalde mij af en toe op om naar de paarden te gaan, dat was "mijn" uitje.
Langzaamaan ben ik weer gaan verzorgen en later ook weer rijden.
Maar dat gaf ook weer schuldgevoel dat ik wel kon genieten van mijn paardje maar (nog) niet van mijn kind(eren).
Depressiviteit is een moeilijk iets omdat niemand ziet/voelt wat je meemaakt.
Alleen degene die het zelf hebben doorgemaakt weten vaak wel wat meer te begrijpen waar je tegenaan loopt.
En dan nog verloopt het vaak voor iedereen verschillend.
Joolien schreef:Tiggs schreef:Sterkte TS! Maar vergeet niet dat dit voor hem ook zwaar is, hij ziet jou natuurlijk ook het liefst gelukkig. Ik denk dat hij straks z'n excuses wel komt aanbieden
Ja maar hallo, dit is wel het laatste wat je nu kunt gebruiken...
grijs_wolkje schreef:Hij kwam vragen wat er was.. heb eerlijk verteld wat er was en wat ik voelde. Zelfs de gedachte dat ik zou willen dat ze er niet was. Hij luisterde geduldig en heeft zelf ook verteld waarom hij zo deed. Hij dacht dat ik boos was omdat hij ging helpen met de kast en dat hij in slaap was gevallen op de bank.. poepie toch..
Alles uitgepraat en ik ben opgelucht. wat dingen afgesproken; ik neem altijd de nacht voedingen op me omdat hij iedere dag om 5 uur op moet, iets wat ik echt zo wil houden. Nu kwam hij alleen vaak helpen, doekje pakken, fles omspoelen.. Alleen vind ik het niet nodig om met 2en wakker te zijn terwijl er maar één haar kan voeden. Ik heb gevraagd of hij gewoon lekker gaat slapen als hij wakker wordt, hij moet goed kunnen rusten om te werken. Hij zei dat hij me wil helpen om me te ontzien, super lief, maar ik ben toch wakker. Of ik wel of geen fles moet spoelen..beter dat hij slaapt en in het weekend kunnen we kijken wie haar eten geeft.
Ook gaan we vaker op tijd naar bed om wat bij te komen, op tijd als in 20:00
Britta31 schreef:Dat is ook de reden dat onze jongste dochter na 2 weken op onze kamer geslapen te hebben verbannen werdt naar haar eigen kamer.Ik lag de hele nacht alleen maar te luisteren naar het gekreun,gesnurk en schuifel geluiden van de beentjes onder de dekens.Dat gaf veel meer rust.Maar jullie dochter ligt al in haar eigen kamer dus die rust heb je al.