Afkicken van cola

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:18

Ik dronk tot een half jaar geleden ook rustig anderhalve liter cola per dag. Samen met een berg koffie. Ik ben toen overgegaan op de Spa touch of.... nog geen fles per dag. Verder veel water, koffie en thee. ik drink nu nog ongeveer 1 fles cola per week. Ik kan er prima vanaf blijven. Heb in het begin wel heel chagerijnig geweest en gehunkerd naar cola. Maar nu ben ik daar volledig vanaf.
Succes je kan het!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 21:16

Wauw wat een hoop mede (ex) verslaafden haha. Ik heb er vooral overdag last van. Nu thuis valt het eigenlijk wel mee.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:57

rockwitch schreef:
Wauw wat een hoop mede (ex) verslaafden haha. Ik heb er vooral overdag last van. Nu thuis valt het eigenlijk wel mee.

Ik ben echt blij dat ik van die troep af ben. Het doet niet alleen lichamelijk wat met je

Maar wat dacht je van ooooo ik heb nog maar 2 blikjes ik moet gaan halen want de wereld vergaat als ik niet meer heb.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:58

leestmee schreef:
rockwitch schreef:

Ik ben echt blij dat ik van die troep af ben. Het doet niet alleen lichamelijk wat met je

Maar wat dacht je van ooooo ik heb nog maar 2 blikjes ik moet gaan halen want de wereld vergaat als ik niet meer heb.

Mn schoonmoeder raakt echt compleet in paniek indd en doet er alles aan (buren vragen ect.) om aan een blikje of glaasje te komen :+

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:00

Ik ben jaren geleden ook ineens gestopt met cola drinken (en ik dronk veel). Twee weken hoofdpijn en daarna was alles over!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:44

liedjuh2 schreef:
Ik dronk tot een half jaar geleden ook rustig anderhalve liter cola per dag. Samen met een berg koffie. Ik ben toen overgegaan op de Spa touch of.... nog geen fles per dag. Verder veel water, koffie en thee. ik drink nu nog ongeveer 1 fles cola per week. Ik kan er prima vanaf blijven. Heb in het begin wel heel chagerijnig geweest en gehunkerd naar cola. Maar nu ben ik daar volledig vanaf.
Succes je kan het!

1 fles per week is nog steeds best wat toch?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:58

Ik ben sinds een paar weken ook bijna volledig van de cola en andere frisdrank af, enige keren dat ik het nog drink is als ik bij mijn ouders ben. Ik heb het zelf niet meer in huis. Mijn vriend is een echte ranjadrinker 8-) en toen dacht ik, eigenlijk is dat ook gewoon veel beter, wij hebben altijd met geen of echt minimale suiker erin. Dus nu drinken we samen ranja, thee en gewoon water. Als we iets anders pakken is het echt een x een wijntje en hij een speciaalbiertje.
Voor mijn dochter heb ik wel pakjes roosvicee in huis, maar zij drinkt ook vaak gewoon thee en ranja (dat deed ze al), fris was echt mijn ding. Scheelt nu al in de kilo's ook. Zonder verdere aanpassingen 3 kilo eraf 8-) .

Kimalian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:07

Ik ben ook gestopt met cola. Gelukkig geen last gehad van afkickverschijnselen. Ben nu al zeker 1.5 jaar gestopt. Op het begin moeilijk maar nu is het niet meer als normaal.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:25

Ik was ook verslaafd aan cola. Toen ben ik gegaan naar nog 1 longdrinkglas per dag, daarna 1 zo'n klein glas per dag en nu drink ik door de weeks geen cola meer alleen in het weekend maar nu blijft het meestal ook maar bij 1 glas.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:34

Ik schrik echt van de hoeveelheden die hier voorbij komen :wow: . Met name de glucose-fructosestroop die er in zit is zó slecht voor je en dan heb ik het nog niet eens over de rest van de ingrediënten gehad.
Heb nooit veel frisdrank gedronken (hooguit 1 glaasje in het weekend als we gingen uiteten bijv.) maar tegenwoordig krijg ik het helemaal niet meer weg, anders heb ik direct heftige buikpijnen. Zegt al genoeg..

Succes TS!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:40

Wat een hoeveelheden!

Vroegaaah toen ik klein was mocht ik 1 glaasje ranja per dag, de rest was melk, water of thee.
Toen ik naar de middelbare ging wel wat meer energy drink gedronken van de Aldi, maar dat vond ik toen op een gegeven moment niet lekker.

Het enige wat ik soms aan frisdrank haal is spa-rood met een smaakje, omdat ik soms zin heb in iets anders dan water.
Maar verder geen frisdrank, behalve als we ergens wat gaan eten.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:45

Wat grappig om te lezen. En wat erg dat dit zo’n effect heeft op je lichaam ook! Mijn moeder zei laatst dat ik verslaafd zou zijn aan cola waarop ik zei dat dit nooit zo kon zijn. Toen heb ik een week lang gewn cola gedronken als weddenschap en dat ging me eigenlijk prima af. Geen last van gehad. Alleen als ik gesport heb en het heet heb heb ik wel zin om een groot glas koude cola achterover te gieten maarja, niet onweerstaanbaar of zoiets

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:10

Tanya schreef:
liedjuh2 schreef:
Succes je kan het!

1 fles per week is nog steeds best wat toch?

Is in totaal 6 glazen die ik samen met mijn vriend drink. Vergeleken met minimaal 6 glazen per dag is dit een heel stuk beter. Ik vind het gewoon heel lekker maar het liep verschrikkelijk uit de hand.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 09:27

Net bij de supermarkt maar snel langs de frisdrank gelopen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:31

Ik schrik wel een beetje van de hoeveelheid colaverslaafden! :oo

Verder ben ik nog wel benieuwd naar deze onderbouwing:

AmyLyklama schreef:
Ik vind het goed van je dat je stopt met cola, maar je weet dat ranja ook niet echt goed voor je is ? :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:45

Ik drink ook af en toe een glaasje ranja, heerlijk soms!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:07

Ranja is over het algemeen ook pure troep, puur suikers. Ligt er wel aan wat je koopt natuurlijk maar het is sowieso véél beter dan cola, zeker omdat je het mengt met water

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:09

Ik doe er echt een klein beetje in, gewoon om het een beetje een smaakje te geven. En dan met ijsblokjes, dus eigenlijk vooral water :').

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:30

Ooh nu snap ik wat ranja is :')
Als kind kreeg ik dit ook maat noemde diksap haha en soms ook smaakje met munt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 12:42

Het is voor mij meer dat ik niet helemaal alleen over ga op water. Want dat zou het voor mij alleen maar moeilijker maken. Eerst ff van die cola af en dan zien we wel wat de volgende stap wordt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:49

casperzazoe schreef:
Ranja is over het algemeen ook pure troep, puur suikers. Ligt er wel aan wat je koopt natuurlijk maar het is sowieso véél beter dan cola, zeker omdat je het mengt met water

Vertel, wat voor troep zit erin?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:52

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:52

Ik drink momenteel 2,5 liter cola light per dag, heb hele nare ervaringen met afkicken dus ik blijf er voorlopig bij. Misschien dat ik in de vakantie nog een poging waag.
Dat ik water ontzettend smerig vind helpt ook niet mee :')

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:55

rockwitch schreef:
Het is voor mij meer dat ik niet helemaal alleen over ga op water. Want dat zou het voor mij alleen maar moeilijker maken. Eerst ff van die cola af en dan zien we wel wat de volgende stap wordt.

Tip pak rivella green tea. Zit iets zoetig smaakje aan en bruist een beetje

Maar er zitten geen suikers in. Volgens de fles 5kcal per 100 ml.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:57

Ik heb een enorme energydrink verslaving gehad. Ergens in januari/februari radiaal gestopt(alweer) en inmiddels nog steeds niet aan gezeten.
Het is zwaar, zeker als ik door prut periodes ga is het flink zwaar.
Bij mij was het ook dat ik niets anders dronk dan energy. De knop moet om en je moet jezelf dwingen andere dingen te drinken. Inmiddels drink ik van alles en het smaakt me ook enorm, terwijl hiervoor niets meer lekker was.

De afkickverschijnselen trekken vanzelf weer weg, blijf sterk tijdens zulke moment. Zoek afleiding en als je wilt, ga je dit gewoon kunnen.
Valkuil is vooral 'ik heb nu al zo lang niet meer gehad, eentje kan wel'...eentje kan ook niet.