Kennis noemt zich moeder van stiefkind.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Kennis noemt zich moeder van stiefkind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:00

Ik ben stiefmoeder van twee jongens. Zij zijn mijn bonuskinderen en ik hun bonusmoeder. Een echte mama hebben ze namelijk al, ik zou het raar vinden als ze dat zouden zeggen. (Of ikzelf). Ze spreken me aan met mijn naam.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:33

Nabster schreef:
SG1985 schreef:
Ik weet het niet.....
Maar ergens is zij dus heel lief voor het kindje?

Kind is 18.

O.... :D :+

Mmmmm....
Dan vind ik het gek, mits de relatie met zijn echte moeder bekoeld is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:44

Soms, TS raken dingen je gewoon meteen in je hart. Kennelijk raakte dit jou.
Fijn dat je nu kan relativeren. Soms is alles wat je nodig hebt een nachtje slaap.

En over Ger ge••••K over de OP verderop weer terug plaatsen met een “verklaring”: ik vind dat tof. Je bent niet te beroerd om naar jezelf te kijken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:48

Ailill schreef:
Kuggur schreef:
Vaag hoor, het topic is weer open, met een boodschap van de TS dat de openingsvraag niet boeit... :roll:
Kerel, waar bemoei je je mee? Als TS van mening was/is dat het onderwerp niet boeiend (meer) is en ze kan het verwijderen, dan is dat toch haar zaak? Ook als dit is vanwege tegenvallende reacties.

Echt ongelofelijk dat mensen hier zo gaan roepen, we staan toch niet meer op een schoolplein waar we naar elkaar wijzen en verplichten om iets te zeggen?

Grow up zeg.

Amen! _/-\o_

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:14

Ik zou het niet fijn vinden, en ben zelf kind van gescheiden ouders. Mijn vader is mijn vader en mijn moeder is mijn moeder, punt.
Ik noem mijn beide stiefouders bij naam en zij hebben beduidend minder zeggenschap over mij. Of toen toch, ben nu 30, zou beetje raar zijn :+
Andersom zou ik het ook niet willen als mijn vriend en ik uit elkaar zouden gaan, dat mijn zoon 'mama' zegt tegen een andere vrouw. Dat is ze niet, simpel. Ze mogen van mij beste vriendjes zijn, die nieuwe vrouw mag gerust mee mijn kind opvoeden als dat goed gebeurt, alles in het belang van het kind.

Situaties als in kinderen die geen contact hebben met biologische ouders en hun hele leven al opgevoed werden door pleegouders ofzoiets, dat vind ik iets anders. Daar kan ik inkomen dat de pleegouders dan de échte mama en papa zijn.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:00

Ik ben ‘stiefmoeder’ van 2 kinderen en zo noem ik mezelf nooit en zo zie ik mezelf ook zeker niet. Vreselijk woord! Net als bonusmoeder, brrrr..

Ik ben Nancy en de vriendin van papa. Ze noemen mij vaak de vrouw van papa, maar we zijn niet getrouwd, ach ja.
Ze noemen mij dus ook bij naam. Kinderen moeten wel naar mij luisteren en mijn nee is ook papa’s nee en andersom.

Ze zijn nog vrij jong en de jongste noemt mij wel eens per ongeluk mama en dat zeg ik dat mama er nu niet is en verbetert hij zichzelf of hij doet t al voordat ik er iets van kan zeggen. Soms negeer ik het en reageer ik pas als hij mijn naam noemt, helpt ook vaak. Zeker als hij mij van afstand roept en ik dus gewoon kan doen alsof ik m niet gehoord heb :P

Ik ga er in ieder geval niet in mee dat hij mij mama noemt en als het te vaak zou gebeuren dan moeten we er meer actie op ondernemen.
In het ouderschapsplan staat ook dat de namen papa en mama ook alleen aan papa en mama toebehoren en zo is het ook.

Ik zeg nooit dat het mijn stiefkinderen zijn of iets in die richting, ik noem ze ‘de kinderen van mijn vriend’.

Echter ben ik nu zelf 34 weken zwanger en moet nog even bedenken hoe ik dat straks dan ga doen :+:
Mijn kind en de twee kinderen van mijn vriend.
Ons kind en de twee kinderen van mijn vriend.
Whut?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:18

Mijn dochter ziet mij als haar enige mama. En daar ben ik erg blij mee, want dat ben ik uiteindelijk ook. En niemand anders❤. Mijn partner is ook niet haar vader. Ze heeft al een eigen vader. En dat vind mijn lief prima (hij heeft zelf 5 zonen en die hebben ook hun eigen mama). Maar ze zijn wel stapelgek op elkaar, mijn dochter en mijn vriend. Heerlijk stel samen, elke dag weer❤. En misschien is dat wel véél belangrijker dan een 'gestolen' titel. Maar in het geval van TS, ken ik de situatie niet.... dus om er over te oordelen, dat gaat dus niet.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:29

_Nancy schreef:
Ik ben ‘stiefmoeder’ van 2 kinderen en zo noem ik mezelf nooit en zo zie ik mezelf ook zeker niet. Vreselijk woord! Net als bonusmoeder, brrrr..

Ik ben Nancy en de vriendin van papa. Ze noemen mij vaak de vrouw van papa, maar we zijn niet getrouwd, ach ja.
Ze noemen mij dus ook bij naam. Kinderen moeten wel naar mij luisteren en mijn nee is ook papa’s nee en andersom.

Ze zijn nog vrij jong en de jongste noemt mij wel eens per ongeluk mama en dat zeg ik dat mama er nu niet is en verbetert hij zichzelf of hij doet t al voordat ik er iets van kan zeggen. Soms negeer ik het en reageer ik pas als hij mijn naam noemt, helpt ook vaak. Zeker als hij mij van afstand roept en ik dus gewoon kan doen alsof ik m niet gehoord heb :P

Ik ga er in ieder geval niet in mee dat hij mij mama noemt en als het te vaak zou gebeuren dan moeten we er meer actie op ondernemen.
In het ouderschapsplan staat ook dat de namen papa en mama ook alleen aan papa en mama toebehoren en zo is het ook.

Ik zeg nooit dat het mijn stiefkinderen zijn of iets in die richting, ik noem ze ‘de kinderen van mijn vriend’.

Echter ben ik nu zelf 34 weken zwanger en moet nog even bedenken hoe ik dat straks dan ga doen :+:
Mijn kind en de twee kinderen van mijn vriend.
Ons kind en de twee kinderen van mijn vriend.
Whut?

Gewoon onze kinderen. Verdere uitleg kan altijd nog.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:45

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik net 6 jaar oud was. Ik heb mijn stiefmoeder in het begin bij haar voornaam genoemd maar dat werd later ook mam, vooral omdat mijn 3 stiefzussen dat ook deden werd het gewoonte. Mijn moeder is op mijn 10e hertrouwd haar man is mijn vader (al komt het omdat ik geen contact meer heb met mijn biologische vader en stiefmoeder) hij noemt ons ook zijn kinderen. Hij zorgt voor ons op iedere mogelijke manier dus ik vind dat hij daar prima recht toe heeft.