Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ailill schreef:Kuggur schreef:Kerel, waar bemoei je je mee? Als TS van mening was/is dat het onderwerp niet boeiend (meer) is en ze kan het verwijderen, dan is dat toch haar zaak? Ook als dit is vanwege tegenvallende reacties.Vaag hoor, het topic is weer open, met een boodschap van de TS dat de openingsvraag niet boeit...
Echt ongelofelijk dat mensen hier zo gaan roepen, we staan toch niet meer op een schoolplein waar we naar elkaar wijzen en verplichten om iets te zeggen?
Grow up zeg.
_Nancy schreef:Ik ben ‘stiefmoeder’ van 2 kinderen en zo noem ik mezelf nooit en zo zie ik mezelf ook zeker niet. Vreselijk woord! Net als bonusmoeder, brrrr..
Ik ben Nancy en de vriendin van papa. Ze noemen mij vaak de vrouw van papa, maar we zijn niet getrouwd, ach ja.
Ze noemen mij dus ook bij naam. Kinderen moeten wel naar mij luisteren en mijn nee is ook papa’s nee en andersom.
Ze zijn nog vrij jong en de jongste noemt mij wel eens per ongeluk mama en dat zeg ik dat mama er nu niet is en verbetert hij zichzelf of hij doet t al voordat ik er iets van kan zeggen. Soms negeer ik het en reageer ik pas als hij mijn naam noemt, helpt ook vaak. Zeker als hij mij van afstand roept en ik dus gewoon kan doen alsof ik m niet gehoord heb![]()
Ik ga er in ieder geval niet in mee dat hij mij mama noemt en als het te vaak zou gebeuren dan moeten we er meer actie op ondernemen.
In het ouderschapsplan staat ook dat de namen papa en mama ook alleen aan papa en mama toebehoren en zo is het ook.
Ik zeg nooit dat het mijn stiefkinderen zijn of iets in die richting, ik noem ze ‘de kinderen van mijn vriend’.
Echter ben ik nu zelf 34 weken zwanger en moet nog even bedenken hoe ik dat straks dan ga doen
Mijn kind en de twee kinderen van mijn vriend.
Ons kind en de twee kinderen van mijn vriend.
Whut?