Lens plakt vast in oog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: Lens plakt vast in oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 19:55

Ja echt banketstaaf en ik hier nog zeggen dat ik 100% zeker ben :+

Zit alleen te twijfelen of het verstandig is om te gaan werken morgen. Moet 200-300 km auto rijden.. heb wel een attest van de arts in principe. Ben ook mega beroerd omdat ik maar 3 uur heb geslapen vannacht, krijg dan altijd heel erge keelpijn van vermoeidheid. Moeilijk moeilijk..

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:00

Het eerste wat nu in mij op komt... Hoe "slecht" is je zicht dat je zelf niet in de gaten hebt dat je niet meer scherp ziet omdat de lens eruit is?

Wat betreft werk, ik zou even aankijken hoe het morgen gaat. Op tijd naar bed en je ogen rust gunnen (dus niet de hele avond op een fel scherm/tv/telefoon kijken)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 20:03

Ik heb maar -1. Maar om te fotograferen toch wel fijner. Als ik vermoeid ben wordt het sowieso iets slechter dus ik heb er niet gelijk erg in gehad.. vond het al wel opmerkelijk dat ik niet scherp zag ondanks dat de lens er zogezegd in zat. Maar ja niks meer aan te doen nu.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:12

Ik zou gewoon even kijken als je morgen op staat.
Zelf zeg ik werk niet gauw af

Maar het moet wel veilig zijn op de weg

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:13

_O- _O- _O-
Heerlijk! Ernstig overtuigd van het feit dat er echt nog een lens in zat, zit er niks meer in _O- _O- _O-
Ik heb ook daglenzen gehad en een keer na een avond stappen ze niet uit gedaan. De volgende dag met een kater nieuwe lenzen erin gedaan. Pas toen ik ze er s avonds uit haalde, kwam ik erachter dat ik 2 paar lenzen in had _O- _O-

Edit: ik denk dat je morgen wel gewoon kunt werken. Je ogen krijgen nu rust en morgen heb je weer een bril op.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 20:22

Dat van die dubbele lenzen is ook echt bizar!!

Ik zeg ook niet snel werk af maar heb al 2 weken keelpijn en heb paar dagen bloederige slijmen op gehoest maar vond dat het wel mee viel :+ nu door weinig slaap toch weer alles opgezwollen. Heerlijk weekend zo, not %)

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:38

De ‘gouden tip’ was al gegeven hahah :=

Geef je ogen goed rust, hebben ze wel verdient!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:55

Eigenlijk ben je dus gewoon ziek en loop je er al langer mee. Als je denkt dat je met een dagje extra thuis blijven, er daarna weer beter door zult voelen, zou ik zeggen: blijf lekker nog een dagje thuis.
Soms kun je beter even een pas op de plaats maken dan doordouwen. Bij dat laatste komt de klap later en erger namelijk...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:08

JLLN_ schreef:
Het eerste wat nu in mij op komt... Hoe "slecht" is je zicht dat je zelf niet in de gaten hebt dat je niet meer scherp ziet omdat de lens eruit is?

Wat betreft werk, ik zou even aankijken hoe het morgen gaat. Op tijd naar bed en je ogen rust gunnen (dus niet de hele avond op een fel scherm/tv/telefoon kijken)

omdat je twee ogen hebt, als je ene oog niet helemaal scherp ziet compenseert andere oog dat een beetje dus valt dat niet op, zeker in eigen omgeving, wanneer je ergens vreemd bent valt je dat pas op. Vandaar dat ik al zei, even je andere oog bedekken en dan kijken helpt meestal wel om te zien of je met of zonder lens aan kijken bent. (bij de lagere waardes zeker wel)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:11

Anoniem schreef:
Nabster schreef:
En gewoon water? Even onder de douche en goed spoelen.

Nooit maar dan ook nooit met water. Zijn mensen blind van geworden

dat is lichtelijk een hoax verhaal, je gaat ook onder de douche en in bad dan krijg je ook water in je ogen, en met zwemmen ook, zowel in buitenwater als zwembaden (waar het water ook niet al te fris blijkt te zijn).

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:13

Gelukkig! Dit heb ik ook een keer gehad hoor :+ Uur lopen prutsen, oog knalrood, janken daardoor.... Oog bleef ook maar geïrriteerd na een paar uur, normaal was het na een half uurtje wel weg. Mede daardoor ervan overtuigd dat ie er nog in zat...

's-middags naar mijn (goede! Geen keten vlug kijken en door) opticien geweest. Uitgebreid gekeken, met kleurstoffen getest... Nee er zat echt geen lens meer in, wel oog goed beschadigd door al het prutsen. Dus idd doorgestuurd naar de huisarts voor antibiotica/ontsmettings druppels en een week geen lenzen in haha.

Water is idd slecht voor je ogen, maar de kans dat je blind wordt is heel, heel klein. Wel aanwezig uiteraard. Wat het erger maakt is dat water eigenlijk 'uitdroogt' en dus zowel niet geschikt is om een lens eruit te krijgen, als niet geschikt voor je oog, als niet geschikt voor je lens als die er eenmaal uit is :+ Lenzenvloeistof is het beste, als je dat niet hebt wordt door alle oogartsen aangeraden nog eerder je eigen speeksel te gebruiken om hem soepel te maken, dan water.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 22:16

Ha gelukkig ben ik niet de enige kneus :+

Wat betreft werk, heb de wekker gezet en ga morgen vroeg even kijken hoe het gaat..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:42

speurneusc schreef:
dat is lichtelijk een hoax verhaal, je gaat ook onder de douche en in bad dan krijg je ook water in je ogen, en met zwemmen ook, zowel in buitenwater als zwembaden (waar het water ook niet al te fris blijkt te zijn).

Door lenzen kunnen er bacteriën in/achter je lens komen met gewoon kraanwater.
Het zal niet snel gebeuren!
Maar slechte weerstand, geïrriteerde ogen.
Dan Kun je voor de zekerheid beter gewoon lenzenvloeistof gebruiken dan kraanwater.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:49

daantjuhhh schreef:
speurneusc schreef:

Door lenzen kunnen er bacteriën in/achter je lens komen met gewoon kraanwater.
Het zal niet snel gebeuren!
Maar slechte weerstand, geïrriteerde ogen.
Dan Kun je voor de zekerheid beter gewoon lenzenvloeistof gebruiken dan kraanwater.

dat advies was eigenlijk dat je je lenzenbakjes waar je je lenzen in bewaart s'nachts, niet schoon moest maken met gewoon water omdat er dan altijd wat water (en bacteriën) in je bakje achter kan blijven...die je dan op die manier later met je lenzen in doen weer in je oog kan krijgen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:57

Anoniem schreef:
Nabster schreef:
En gewoon water? Even onder de douche en goed spoelen.

Daar zijn de meningen erg over verdeeld binnen de medische wereld. Of dat goed is of niet.
Er zijn oogartsen die gewoon aanraden met kraanwater te spoelen. Ik ga ook maar uit van wat een arts zegt. Die heeft er ook maar jaren voor geleerd tenslotte.
In India bijvoorbeeld, of de meeste andere landen zou ik het niet in mijn hoofd halen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:03

speurneusc schreef:
dat advies was eigenlijk dat je je lenzenbakjes waar je je lenzen in bewaart s'nachts, niet schoon moest maken met gewoon water omdat er dan altijd wat water (en bacteriën) in je bakje achter kan blijven...die je dan op die manier later met je lenzen in doen weer in je oog kan krijgen.

En dat advies was ook niet douchen en zwemmen met lenzen in.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:18

Ai %) hier al ruim 15 jaar harde lenzen (helaas door een oogziekte zo goed als blind zonder) heb weleens eens gehad dat er 1 door midden gebroken was in m’n oog. Eruit halen was dus een hel want de ploppertje bleef dus steeds op m’n oog vast zuigen bluh ... verder als ik last heb van mijn ogen gebruik ik comfort vloeistof het verkoeld de ogen meteen haal het altijd bij de opticien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:45

speurneusc schreef:
Anoniem schreef:

[JH] Het leven van een blind paardenmeisje

Hoax ???

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:50

Anoniem schreef:

Hoe kun je 100% zeker weten dat doordat ze haar lenzen heeft gespoeld met kraanwater die parasiet in haar ogen is gekomen? Zoals hierboven is gezegd heeft dit ook kunnen gebeuren door ander contact met water zoals tijdens het douchen etc.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:04

Better safe than sorry

Als je kijkt op verschillende internetpagina’s zoals die van het oogfonds raden allemaal douchen en spoelen met kraanwater af. Zwemmen wordt ook afgeraden

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:33

Wauw gelukkig valt het uiteindelijk nog mee TS! Hopelijk wordt je oog snel wat rustiger/minder pijnlijk.
Ik heb ook al meerder keren 2 lenzen in 1 oog gehad. :') of dat ik probeerde mijn lens uit te doen, maar dat ik ze helemaal niet in had. Dus je bent niet de enige!
Wat ik mij wel afvraag: ze heeft heel vaak geprobeerd de lens eruit te halen. Waarbij dus ook het oog meerdere malen letterlijk is aangeraakt. Kan dit geen kwaad? Ik ben altijd zo bang om mijn oog te beschadigen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:04

Sunflower0 schreef:
Wauw gelukkig valt het uiteindelijk nog mee TS! Hopelijk wordt je oog snel wat rustiger/minder pijnlijk.
Ik heb ook al meerder keren 2 lenzen in 1 oog gehad. :') of dat ik probeerde mijn lens uit te doen, maar dat ik ze helemaal niet in had. Dus je bent niet de enige!
Wat ik mij wel afvraag: ze heeft heel vaak geprobeerd de lens eruit te halen. Waarbij dus ook het oog meerdere malen letterlijk is aangeraakt. Kan dit geen kwaad? Ik ben altijd zo bang om mijn oog te beschadigen.

ook je oogbol kan plakken aan je vinger als het droog is, dus zou best kwaad kunnen, maar of dat nu gelijk gebeurt als je een keer je oog aanraakt.

Heb al 25 jaar lenzen en de eerste 5 jaar contract met lenzenboer voor elke 3 maanden nw lenzen, netjes elke avond uit in bakje schoonmaken etc. Toen de daglenzen gevonden, dus elke dag nw. lenzen totdat ik er een x mee ben gaan slapen en prima ging. Nu al jaren dag en nacht zelfde "dag"lenzen in zonder uit te doen, gaan pas uit wanneer ze niet meer helder zijn, irriteren door iets in oog. IK heb er op deze manier geen last van en werkt goed. Ongelukjes als een x lens kwijt zijn is altijd overdag omdat ik zit te wrijven na bv een stoffige buitenrit.. maar dat ligt niet aan het altijd dragen van de lenzen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:59

Nou ja, gelukkig is hij eruit en was hij er al uit.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:03

Wel een spannend topic hoor!
Blij dat het goed afliep!
Ik heb zelf ook daglenzen (Kruidvat of Action) die ik een paar dagen gebruik(‘ s avonds wel uit!)
Ik heb dan ter afwisseling een bril van de/het Kruidvat voor €9,95
Ik heb -2,5.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:15

wauw wat een verhaal!
Ik kan zelf altijd mijn lenzen wel zien zitten op mijn oog als ik in de spiegel kijk, ze zijn een beetje blauwig. Is dat niet bij iedereen zo?