Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 13:37

Hier stond een drager 2 dorpen verder op gratis af te halen. Vanmiddag haal ik hem op. Ben benieuwd of iemand dan kan zien en weet vanaf wanneer tot wanneer te gebruiken. Dit wist zij zelf namelijk niet evenals het merk.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:42

Heb je een foto?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:21

Benieuwd na de foto van de gratis drager altijd leuk!!!!

Mijn eerste doel was een yaro en ben lang groot fan van geweest van alle yaro doeken met lf kon ik geen vriendjes worden!!! Later heel groot fan van pink nova geworden!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 14:31

Pink nova <3 ma zooooo duur voor nu nog met ontdekken.

Deze foto stond in de advertentie. Als ik hem heb opgehaald zal ik een nieuwe maken en kijken of ik iets van een label kan vinden.
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:05

Zelfgemaakte denk ik

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:23

Denk ik ook. Goed de stiksels controleren, paar keer flink hard aan rukken, om te zien of ze goed houden.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:16

Voor gratis leuk om te proberen!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 16:38

Het is een mei tai van palm eb pond. Voor mij Zo i Zo onbekend maar zeker leuk om uiteindelijk te proberen. Want hier mogen ze tog pas wat later in?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:10

Wilde net zeggen, een palm & pond meitai :D
Heb er zelf een gehad maar vond het niks.
Altijd leuk om gratis te proberen! Wie weet vind je het wel wat!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 22:24

gillian schreef:

Mei tai niet of het merk niet :P

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:31

Mei tai is wel een goed merk maar volgens mij voor grotere kindjes (vanaf maat 68/74?)
Ik ken een draagconsulente in Hoorn, Danielle. Haar website is draagpunt.nl. Ik weet dat zij ook diverse dingen ernaast doet en volgens mij was ze aan het afbouwen maar je kan haar altijd vragen en desnoods verwijst ze je door.
Er is ook een facebookgroep https://www.facebook.com/search/str/dra ... rds_search maar die staat al een tijdje stil zie ik..

Ik woon zelf in Lutjebroek en heb een Little Frog maat 6 en nog een draagzak waarvan ik het merk vergeten ben. Beiden bij Danielle aangeschaft.
Mijn dochter was zodra ze wat meer kon dan liggen niet echt een draagkind. Wilde liever in de wagen zitten en later lopen. Heb haar wel vaak gedragen in de doek aangezien ze destijds niets liever wilde dan bij mama zijn (heb er zelfs een keer mee geslapen snachts op de bank (later wel losser geknoopt), was met geen mogelijk stil te krijgen, behalve zo..)
Toch ook een draagzak aangeschaft want dan zat ze zo vast ipv dat ik nog moest knopen, had ze zich er alweer half uit gewurmd voordat ik de doek vastgeknoopt had ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 23:42

Ik ga eens met jullie meelezen. Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en wil wel heel graag gaan dragen na de geboorte. Maar ik merk dat ik het best een doolhof vind :D .
Zag al dat hier vlakbij een draagconsulent zit dus die ga ik iig eens raadplegen, maar vraag me af of het dan wijsheid is een combi-consult te doen (dus 1x tijdens zwangerschap en 1x na de zwangerschap) of gewoon lekker te wachten tot na de zwangerschap... wat is jullie advies?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 01:34

Ik heb een consult gehad toen mijn zoontje 10 dagen oud was. Tijdens de zwangerschap heb ik bewust niet gedaan, omdat je toch anders knoopt met een dikke buik, het toch weer heel anders is met je eigen kindje en ik bang was dat ik zou vergeten hoe het moest, in de tussentijd. Dus ik was een beetje bang dat dat weggegooid geld zou zijn, voor mij.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:36

Ik heb voor ons tweede kindje (bijna 4 weken oud) een draagdoek gekocht. Een geweven doek van Lenny Lamb, maat 6. Een fijne soepele doek en onze zoon vindt het heerlijk om er in te zitten en op dit moment vooral nog te slapen. En het is dan super fijn om je handen vrij te hebben voor van alles. Ook vind ik zelf de doek lekkerder zitten dan de drager. Achteraf had ik dit met ons eerste kindje ook wel graag gewild!

Afbeelding

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:04

HindaFree schreef:
gillian schreef:

Mei tai niet of het merk niet :P

Meitai niet. Merk is niks mis mee :)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:09

Ik heb 2 consulten gehad. Alletwee na de bevalling.
De eerste had ik gewonnen, superleuk! Moet je een beetje de draagpaginas op fb in de gaten houden! Daar heb ik echt heel veel aan gehad, vooral het aanspannen vond ik lastig, trok het gemaakte zitje steeds weg.
De 2e keer heb ik zelf geboekt omdat ik wilde leren rugdragen. Ook superleuk!
Is echt een aanrader hoor, zo’n consult!
Ook wb welke draagzak bij je past.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:24

zasread schreef:
Ik heb voor ons tweede kindje (bijna 4 weken oud) een draagdoek gekocht. Een geweven doek van Lenny Lamb, maat 6. Een fijne soepele doek en onze zoon vindt het heerlijk om er in te zitten en op dit moment vooral nog te slapen. En het is dan super fijn om je handen vrij te hebben voor van alles. Ook vind ik zelf de doek lekkerder zitten dan de drager. Achteraf had ik dit met ons eerste kindje ook wel graag gewild!

[ [url=m/0NZaHm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Práchtige doek!! <3

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:52

Inge_Zorro schreef:
zasread schreef:

[ [url=m/0NZaHm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Práchtige doek!! <3

Dank je! :)

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:06

M_i_R schreef:
hier ook draagdoek fan. per merk verschilt te lengte soms nog wat. Ik heb een nona maat 6 want die vallen wat langer maar andere merken zou ik maat 7 aanraden omdat je dan makkelijk de knoop voor op je buik kan leggen en je dus ook nog enigszins relaxed op een stoel kan zitten zonder dat er een enorme knoedel stof op je rug zit :))

Anders knopen :j
Ik heb een 6 en begin met de middenmarker op mijn rug. Dan werk ik 1 baan helemaal rond en knoop ik onder het zitje :)

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:09

Jackyy schreef:
Zij vertelde mij dat k moest kijken naar een geweven doek maat 6 100%katoen.

Je 'moet' niks. 100% katoen is prima, maar misschien wil je voor de zomer liever linnen of ander stofje. Kijken wat je bevalt ;)

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:12

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:37

Ik zie nu dit topic pas. Ik draag al zeven jaar mijn kindjes in draagdoeken en heb een flinke stapel handgeweven draagdoeken liggen.

Om te beginnen is een katoenen doek prima. De meeste mensen kunnen met een maat 6 (4.70meter) alle knopen doen. Ben je heel slank dan kan een maat 5 voldoende zijn, ben je wat steviger dan juist weer een maat 7. Voordeel van een doek ten opzichte van een drager is dat met een doek meer variatie mogelijk is en je kindje er niet uitgroeit. Een drager wordt uiteindelijk te klein en vormt zich minder goed naar je lichaam dan een doek. Het knopen van een doek is net als veters strikken, even oefenen maar dan doe je het ook met je ogen dicht bij wijze van spreken.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:48

Ik ben ook begonnen met een rekbare.
Toen een geweven gehad (geen idee meer welk merk.)
Maar uiteindelijk een draagzak gekocht de eco butterfly geloof ik.
Die heb ik nog steeds. Heerlijk ding. Me jongste is nu 2 draag haar niet veel meer. Vorige zomer droegen wij haar nog wel. Hij gaat zeker deze zomer nog mee. Voor der slaapjes onderweg bijvoorbeeld.
Mijn 4 jarige is geen sterk mannetje houd lopen slecht vol dus dan kan hij in de buggy.

Mijn oudste heb ik tot 1 jaar gedragen en de tweede tot ik denk 3 jaar. En me dochtertje draag ik heel af en toe nog.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:52

Jij hebt inderdaad een flinke stapel handgeweven doeken, Esplendido, en ze zijn stuk voor stuk prachtig <3
Ik hoop dat ik ooit zo’n mooie collectie mag hebben als jij!

Als ik weet dat ik ga zitten met de FWCC knoop ik onder de billen af (tub = tied under bum), of op de schouder (tas = tied at shoulder). Daar gebruik ik dan meestal ook een 4’tje voor, anders heb je zo’n lange staarten. Maar de meeste jongere kindjes accepteren het niet zomaar als je gaat zitten, die eisen dat je blijft staan en blijft bewegen :7

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 22:54

Britt schreef:
Jij hebt inderdaad een flinke stapel handgeweven doeken, Esplendido, en ze zijn stuk voor stuk prachtig <3
Ik hoop dat ik ooit zo’n mooie collectie mag hebben als jij!

Als ik weet dat ik ga zitten met de FWCC knoop ik onder de billen af (tub = tied under bum), of op de schouder (tas = tied at shoulder). Daar gebruik ik dan meestal ook een 4’tje voor, anders heb je zo’n lange staarten. Maar de meeste jongere kindjes accepteren het niet zomaar als je gaat zitten, die eisen dat je blijft staan en blijft bewegen :7

Heb je een voorbeeld van afknoop op de schouder? :o