
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Minoes schreef:Even ter verduidelijking,
ik ben zelfs van buikgriep nog nooit zo ziek geweest als dat ik nu ben.
Mijn vriendin is óók ziek.
Als ik me zo blijf voelen ga ik zeker naar de huisarts.
verootjoo schreef:Ik vind dat we steeds meer veramerikaniseren door overal bij te vragen wat je rechten zijn en schadeclaims te vragen![]()
Gewoon wachten tot het overgaat en de volgende keer ergens anders gaan eten zou ik doen.
Je weet niet eens of het voedselvergiftiging is, of Rota, of noro, of een ander iets... je kan ook niet stellen dat het perse in dat eten zat.
Of heb je je ontlasting op kweek en ben je bij een arts geweest om te laten diagnosticeren?
Minoes schreef:Bedankt voor alle nette reacties.
Anderen die hier heel aanvallend reageren, prima.
Janine1990, ik ben net 2 keer achter elkaar flauw gevallen omdat ik zo beroerd ben en mijn moeder heeft net de huisartsenpost gebeld. Dus wat een heerlijke aanname weer dat ik me schijnbaar nog fit genoeg voel..
Ook zij vermoeden inderdaad een voedselvergiftiging.
Ik krijg nu iets tegen de misselijkheid en iets om vocht vast te houden.
Zoals eerder gezegd wacht ik gewoon het antwoord van het restaurant af en onderneem ik verder helemaal niets.
Mijn topic heb ik puur en alleen gestart om te vragen of je als consument zijnde bepaalde rechten hebt als je ziek wordt van eten. Want het is in feite een niet deugdelijk product.
Ik hoef echt geen schadeclaim of whatever, maar mijn geld of eventueel een deel terug lijkt me opzich redelijk.
Fouten maken is menselijk, fouten oplossen ook.
LadyMadonna schreef:Marie Anne, bij mij krijgen klanten ook hun geld niet terug. Ik doe heel veel om de klant toch tevreden te krijgen, maar geld terug nee...
Marie_Anne schreef:Er is een dienst afgenomen en de ts is niet tevreden. Net zoals je terug gaat naar de winkel als iets heel snel stuk gaat.
Palmera schreef:Marie_Anne schreef:Er is een dienst afgenomen en de ts is niet tevreden. Net zoals je terug gaat naar de winkel als iets heel snel stuk gaat.
Het verschil is natuurlijk dat het kapotte artikel terug gaat naar de winkel. Zodat ze daar zien dát het kapot is en zelf kunnen uitzoeken waarom het zo snel kapot is.
In dit geval is het een grijs gebied. Voor hetzelfde geldt is TS ziek van de garnalensalade op brood eerder die dag, bijvoorbeeld.
Overigens geven winkels vaak een nieuw artikel en niet het geld terug in dergelijke gevallen.
Minoes schreef:Pardon? Wat een onaardige reacties zeg..
Ik vind het niet normaal om te moeten betalen voor eten waar je ziek van bent geworden. Jij betaald een restaurant voor het eten dat je krijgt, dan mag je er vanuit gaan dat het eten geen ziekte veroorzaakt.
Nee geen buikgriep, vriendin waarmee ik ging eten is óók ziek geworden vannacht.
Wraak willen vind ik nogal een bizarre opmerking. Je hoort niet ziek te worden van eten.
Inderdaad kan het wel eens verkeerd vallen, maar zo heftig als dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Anders had ik al 100 keer een klacht kunnen indienen maar dat is niet het geval.Daar ga ik me niet zomaar bij neerleggen.
En korting hoef ik niet, zou daar niet meer willen eten..
Slechte recensies plaatsen zonder eerst contact op te nemen voor een oplossing vind ik ontzettend achterbaks.
Ik stelde alleen maar een vraag mensen...
Eloya schreef:oef beterschap ten eerste! niet fijn om ziek te worden!
Ik ben wel benieuwd wat het restaurant gaat doen. ben wel beetje benieuwd welk restaurant het geweest is aangezien ik ook vrij regelmatig bij ayce sushi restaurant ga eten in deze kant van het land (als ik van dieren uitga)
sushi blijft bewerkelijk en vooral ook in een ayce hoeft er maar 1 stukje mis te zijn en er word dan zóveel geproduceerd dat het ook niet meteen opvalt.
Palmera schreef:Eloya schreef:oef beterschap ten eerste! niet fijn om ziek te worden!
Ik ben wel benieuwd wat het restaurant gaat doen. ben wel beetje benieuwd welk restaurant het geweest is aangezien ik ook vrij regelmatig bij ayce sushi restaurant ga eten in deze kant van het land (als ik van dieren uitga)
sushi blijft bewerkelijk en vooral ook in een ayce hoeft er maar 1 stukje mis te zijn en er word dan zóveel geproduceerd dat het ook niet meteen opvalt.
Dus als we ervan uitgaan dat TS ziek is geworden door het eten in dat restaurant ben jij direct bang dat jij ook ziek word bij je volgende bezoek? Alsof ze rauwe vis een paar weken bewaren.
Palmera schreef:Eloya schreef:oef beterschap ten eerste! niet fijn om ziek te worden!
Ik ben wel benieuwd wat het restaurant gaat doen. ben wel beetje benieuwd welk restaurant het geweest is aangezien ik ook vrij regelmatig bij ayce sushi restaurant ga eten in deze kant van het land (als ik van dieren uitga)
sushi blijft bewerkelijk en vooral ook in een ayce hoeft er maar 1 stukje mis te zijn en er word dan zóveel geproduceerd dat het ook niet meteen opvalt.
Dus als we ervan uitgaan dat TS ziek is geworden door het eten in dat restaurant ben jij direct bang dat jij ook ziek word bij je volgende bezoek? Alsof ze rauwe vis een paar weken bewaren.
verootjoo schreef:Maar je weet niet zeker of het van het voedsel komt. Er zijn weinig bacteriën die zo’n korte incubatietijd hebben. Dus het zou maar zo wel kunnen. Maar er zijn meer bacteriën die pas veel later je ziek maken, dus misschien kwam het wel uit de eigen keuken?
Maar TS had ook al een paar dagen eerder een kotsvirus opgevangen kunnen hebben, daar is de incubatietijd langer van, dus misschien kwam die nu pas tot uiting. Het is niet eerlijk om het restaurant de schuld te geven als je niet zeker weet dat het ook hun schuld is.
Er is nog niks gekweekt, dan weet je toch ook niet wat het is en waar het vandaan komt? Er zijn zoveel virussen of bacteriën die deze klachten geven.
Palmera schreef:Dus als we ervan uitgaan dat TS ziek is geworden door het eten in dat restaurant ben jij direct bang dat jij ook ziek word bij je volgende bezoek? Alsof ze rauwe vis een paar weken bewaren.