30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: 30 days of yoga-challenge, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:06

:(:) GDG, inmiddels niet meer misselijk?

Ik voel me niet alleen een hork, ik ben het ook oprecht wel :)) Maar ik merk nu al dat ik stabieler begin te worden en echt mijn rust erin kan gaan vinden. Hoop dat jullie datzelfde ook gaan ervaren met de tijd :D Net dag 6 gedaan, terwijl ik gisteren in de sportschool ben afgebeuld met een buikspierkwartiertje.. laat dag 6 nou ook net op de buikspieren zijn gefocussed :+
Was dus best pittig, maar opzicht met rust tussendoor (dat deed ik eerder niet echt) toch alles gedaan :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:07

Ik heb dag 1 en dag 2 inmiddels gehad, maar ik heb dus blijkbaar totaal geen evenwicht, ben net een houten plank en mijn ademhaling ga ik het maar niet over hebben _O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:08

:)) Heel herkenbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:27

Oh wat ben ik blij dat jullie dit ook hebben! (sorry) :')

Ik zat echt zo van, wow, ik wist niet dat ik zó stijf was en dat het zó erg met me gesteld is. Wel fijn dat je nu echt je rust erin kan vinden Dreamy! Dat is bij mij niet helemaal gelukt, want ik heb hetzelfde probleem als Ghostattack :P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:28

Ik ben al bij dag 6 he :P ik kreeg gisteren mijn ademhaling pas goed onder controle en dan vindt je wel echt rust!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:30

Ja daarom! Dan is het juist fijn om te horen dat er wel verbetering plaatsvindt haha.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:57

Die ademhaling is inderdaad even zoeken, maar ik hebgemerkt dat ik bijvoorbeeld bij paardrijden met doorzitten ook veel beter door blijf ademen. Nu ik weer begonnen ben, ben ik in het begin nog best stijf, maar na dat halfuur ben ik veel losser.

Daarnaast heb ik nu dankzij een aantal yogi's op insta mn ultimate goal gevonden: de Handstand. Ik heb het als kind nooit gekund, maar ik wil er nu graag naartoe trainen :)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:05

loveslimpie schreef:
Die ademhaling is inderdaad even zoeken, maar ik hebgemerkt dat ik bijvoorbeeld bij paardrijden met doorzitten ook veel beter door blijf ademen. Nu ik weer begonnen ben, ben ik in het begin nog best stijf, maar na dat halfuur ben ik veel losser.

Daarnaast heb ik nu dankzij een aantal yogi's op insta mn ultimate goal gevonden: de Handstand. Ik heb het als kind nooit gekund, maar ik wil er nu graag naartoe trainen :)

Hoe begin je met zoiets eigenlijk? :o

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 14:20

Dag 7 gedaan en op die side-plank na (werd echt gigantisch shakey) ben ik zeer tevreden. (vooral op 3 uur slaap en aangezien ik net ook al in de sportschool ben geweest)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 12:51

Vandaag dag 8 alweer! Het begon erg goed, echt perfect voor een lazy sunday :Y) Tot halverwege de video, toen was het ineens niet meer zo ontspannen en werd het toch best nog pittig. Heb het dan ook niet goed uit kunnen voeren en ben maar doorgegaan met de opties en met het mediteren :')

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:57

Ik kan niet eens zo zitten. Mijn pezen zijn veel te kort. Dus ik haak al af bij de eerste seconde van het filmpje.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:00

Gisteren begonnen met dag 1 .
Ging goed maar op een gegeven moment begon mijn voet te branden op de plek waar ik op het matje lag .
Rubber antislip van de action dus toen gestopt .
Volgende keer eens proberen met een handdoek erop dat het niet zo heet word

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:49

Ik kan ook nog zo niet zitten hoor, ik buig m'n benen gewoon tot waar ik kan. Volgens mij is dat ook de bedoeling van yoga, dat je het probeerd maar jezelf niet over vraagt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:55

Het zitten lukte maar mijn vloer en matje waren te hard/stug

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 19:56

Lusitana schreef:
Ik kan niet eens zo zitten. Mijn pezen zijn veel te kort. Dus ik haak al af bij de eerste seconde van het filmpje.

Je hoeft ook niet gelijk zo te zitten als dat zij doet... zo ver als dat zij is ben ik echt nog lang niet. Waar zij met haar neus tussen haar knieeen ligt, zit ik nog gewoon rechtop en kan ik niet verder naar voren :')

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:35

Dreamy schreef:
Lusitana schreef:

Je hoeft ook niet gelijk zo te zitten als dat zij doet... zo ver als dat zij is ben ik echt nog lang niet. Waar zij met haar neus tussen haar knieeen ligt, zit ik nog gewoon rechtop en kan ik niet verder naar voren :')

Dat is fijn om te horen (dat ik niet de enige stijve plank ben), maar ze begint dus wel met "vandaag beginnen we in deze relaxte positie" :+ Dus ik had zoiets als dat het begin is, hoef ik de rest niet te weten.

Mijn hoofd is trouwens gewoon leeg (ik haat het ook als mensen vragen waar denk je aan als ik stil ben, want ik denk meestal helemaal nergens aan), dus daar hoef ik het in elk geval niet voor te doen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:17

Ik zie het topic nu pas! Ik ga er ook eens naar kijken, want ik merk dat ik echt wel wat ontspanning kan gebruiken. Ik heb een tijd aan P90X gedaan en een onderdeel daarvan waren ook yoga gerelateerde oefeningen. Die vond ik altijd erg leuk. Elke dag gaat waarschijnlijk niet lukken vanwege de reuma, maar ik ga gewoon eens kijken hoever ik kom :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 09:02

Go Siesjuh! :):) Leuk dat je meedoet!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:30

Ik heb gisteren ook dag 1 gedaan! Maar ik hoor dat het wel wat lastiger wordt? Want aan dag 1 vond ik nu niet zo veel aan :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 09:57

Voor mensen zoals ik, met weinig balans en die niet bepaald soepel zijn (plus voor mij na sowieso 6 weken lichamelijke verplichte rust te moeten hebben genomen, mocht mijn armen niet boven mijn schouders, niet zwaarder dan 2 kilo tillen, niet bukken en niet rennen) zitten er best wat pittige dingen tussen ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:16

Door dit topic ben ik vorige week ook eens aan yoga met Adriene begonnen, erg leuk om te doen! Vooral omdat ze er niets spiritueel/zweverigs van maakt en ook niet de sportkant opgaat, maar het gewoon relaxed doet en ook steeds aangeeft dat als iets niet lukt het ook niet erg is.
Ik probeer elke dag een les te doen, maar ben geen slavendrijver; :+ als ik geen zin heb in een nieuwe les die weer vol kan zitten met akelige buikspieroefeningen dan herhaal ik gewoon een oude les die ik leuk vond. Dan is het voor mij makkelijker vol te houden dan wanneer ik elke dag een nieuwe les moet doen. De eerste vier dagen liep ik namelijk continu rond met buikspierpijn, dus dan is een makkelijk herhalingsdagje ertussendoor best goed voor de motivatie. :j

Voor de dagen ertussendoor waarin ik nog minder tijd/motivatie heb heb ik trouwens een andere leuke serie van haar ontdekt; de Foundations of Yoga waarin ze elk filmpje één yogaoefening uitlegt. Sowieso wel handig om te leren hoe je ze precies moet doen, en de filmpjes zijn ook een stuk korter (rond de 10 minuten) en dus makkelijker ertussendoor te schuiven op dagen dat je geen tijd hebt/zin hebt in een vol half uur yogaen. Dit is de Foundations of Yoga playlist: https://www.youtube.com/playlist?annota ... 7AYKMP6rOE

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 10:27

Thanks voor de tip!! :):)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:03

Ja, Adriene heeft echt fijne en veel filmpjes op YouTube staan he ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:05

Ja, maar daardoor ben ik als beginner ook wel bang om per ongeluk zomaar een gevorderden filmpje aan te klikken. :')
Heel fijn dat ze een deel van die filmpjes dus in series heeft gerangschikt, want nu weet ik dat ik Yoga for Beginners veilig kan volgen, en die Foundations of Yoga ook. :)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:59

Ik vind dat adrienne zoveel kletst heb dan echt zoiets van ik kom hier voor mn rust :+
Zelf vind ik Boho Beautiful fijn. Die zet ik vaak op en ik probeer alleen te luisteren en mee te doen, maar ik versta niet altijd alle oefeningen dus dan verzin ik iets anders beetje improvisatie.

Lonni schreef:
loveslimpie schreef:

Hoe begin je met zoiets eigenlijk? :o

uhm oefeningen om gewicht met je armen te dragen, om je armen sterk te maken, evenwichtsoefeningen, beenspieren oprekken en vervolgens dubbelgevouwen staan, om zo te wennen aan het bloed dat naar je hoofd stroomt (Heb ik altijd eng gevonden) en daarna een muur zoeken en de kopstand proberen en dat uitbreiden naar handstand.

Dit is althans het plan in mijn hoofd, zover ben ik nog lang niet :+

@xyzutu2, ik zou niet te bang zijn voor moeilijke oefeningen, veel vond ik er wel meevallen vanwege de kracht in mijn benen en balans die je krijgt van het paardrijden. ;)