Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daarom mag ik de kip voor ander vlees, spinazie voor andere groente en aardappel voor bijvoorbeeld pasta )
)
); dus ik wil graag naast dit sporten ook 1x per week cardio erbij gaan doen (of in de sportschool, of minstens 30 minuten wandelen).
:
HelmerG schreef:die wat ik kocht geloof ik niet, want ik heb het ingevuld bij WW zodat je kunt zien hoeveel punten het waard is en daar vul je ook suikers in en als die er teveel in zitten, stijgt het aantal punten per glas aanzienlijk en aangezien het 0 punten was voor dat spul, kan ik me niet voorstellen dat er veel suikers in zaten. Het was ook geen vitamine water wat ik dronk van de Lidl, dus ik denk dat je misschien ander spul bedoelt, zoals Sourcy in de A-winkels? Het was echt een soort cristal clear wat ik bedoel, dus bruiswater met een fruitsmaak.
. Je bloeddruk stijgt op het moment dat je hartslag stijgt, dus dat zal wellicht juist eerder gebeuren bij cardio. Op ieder niveau kun je oefeningen doen voor versterking van de spieren

xVera94 schreef:Klopt helemaal, Helmer! Behalve dat je de cardio nodig hebt om af te vallen... Cardio verbrand alleen kcal, maar met krachttraining bouw je spiermassa op en meer spieren = meer verbranding = afvallen (als je daarbij ook je voedingspatroon aanpast, want voedingspatroon is key). Wel zijn spieren zwaarder dan vet, maar lichamelijk merk je het verschil natuurlijk meteen. Je bloeddruk stijgt op het moment dat je hartslag stijgt, dus dat zal wellicht juist eerder gebeuren bij cardio. Op ieder niveau kun je oefeningen doen voor versterking van de spieren
Dus wanneer ik zover ben om echt serieus aan de slag te gaan, ga ik even op zoek naar een fijne sportschool met begeleiding - in de meeste sportscholen hier is goede begeleiding ver te zoeken en laten ze je vaak maar wat aanmodderen dus het wordt nog een opgave om een goede sportschool te vinden tzt.
Incroyable schreef:Aaah zo. De lipton ijsthee is voor mij ook onweerstaanbaar (vooral green). Wat bij mij heeft geholpen is alleen maar water drinken. De meeste soorten (behalve lipton) lust ik nu gewoon niet meer omdat je dan doorkrijgt hoe zoet en chemisch het eigenlijk smaakt, heel vies eigenlijk haha
(En daar het geduld voor hebben)
Ik wilde het toch even benoemen omdat ik vaak hoor dat mensen willen afvallen, meer herhalingen gaan doen + veel cardio en vervolgens niet tevreden zijn omdat de spiermassa weg is. (Been there, done that; zo onwijs zonde).
Wat zijn jullie doelen voor komende week?
Dus ik ga er inderdaad maar eens naar op zoek.
Ondertussen blijf ik snoepen van mijn KINDERchocolade paashaas, SOMEBODY STOP ME!
Het is wel elke keer een verrassing met HOE het smaakt. Soms is het zo zuur haha, brr.