Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:37

Verandering is ook lastig.
Als je even zonder beperkingen zou denken, wat zou je dan zelf willen? Hoe zou je willen dat jouw/jullie leven er over een jaar uit ziet?

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:38

Ik heb er zelf nooit hinder van ondervonden dat ik na school veel bij opa en oma en mijn tante zat, alleen dat ik een hele hechte band met ze heb gekregen dus dat is niet zozeer slecht vind ik zelf.
Wat wel zo is dat als jij zo doorgaat, en je vriend ook dat jullie regelrecht richting een burn-out gaan, en als de ene thuis zit moet de andere nog meer op zich nemen en dat wil je al helemaal niet.
Wat voor een bedrijfje heeft je vriend? Is het een mogelijkheid dat jullie kleintje met hem mee gaat naar kantoor en daar in een speelhoekje, in het oogveld van papa natuurlijk, zich vermaakt voor anderhalf uur. Zet een leuke tekenfilm op o.i.d. (ik heb denk ik wel 100x de lion king gezien). Dan heb jij die tijd voor jezelf en als je kleintje voor zichzelf bezig kan zijn kan je man ook gewoon werken. Jij moet het huishouden ook doen met dat kleintje erbij dus dan moet papa ook maar een beetje leren multitasken haha.
Ik zal toch even bij de oma langsgaan of ze het niet erg vind om toch nog 1 keertje extra op te passen, mijn oma vond het alleen maar leuk als ik een dagje extra kwam en vond het fijn dat ik er nog een keertje was. Je kunt het altijd vragen, het betekent niet direct dat je het ook gaat doen en als ze het liever niet willen dan niet maar dan heb je in ieder geval duidelijkheid.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 10:39

MarjanB schreef:
Is coaching niks voor jou? en dat eventueel uitbreiden naar coaching voor jou en je man?

Ik ben net aan een cursus coachen begonnen in het kader van mijn werk (tijdens werkuren) ik vermoed dat dit de reden is waarom ik er zo bewust mee bezig ben nu. Tijdens de 1e sessie moesten we een probleem opgeven en ik heb dit dus genomen. :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:40

kijk eens naar welke uren je aan je kind besteed. In de avond nadat jij thuiskomt is er denk ik weinig meer over, dan is het bedtijd voor de kleine. Dan heb je dus alleen het weekend voor je kind, 2 van de 7 dagen, ik vind dat echt erg weinig. In mijn ogen zou je toch wel elke dag een paar uur met je kind samen moeten hebben.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:40

Werken aan meer tijd voor jezelf is super! Maar: als je die tijd alleen krijgt door het bovenop je gewone drukke schema te proppen, dan gaat het niet werken natuurlijk. Er zijn al een hoop tips gegeven, maar ik denk dat je vooral bij jezelf te rade moet gaan of je dit op de lange termijn vol gaat houden.

Werk: wil je deze uren blijven draaien, of liever minder? Kun je, bijv. met ingang van komend schooljaar, minder uren gaan werken? En is er een mogelijkheid om een baan dichterbij huis te vinden, zodat je minder reistijd hebt? Kun je de werkzaamheden voor de zaak van je vriend niet afstoten? Want zoals het nu gaat, heb jij veel te veel ballen in de lucht te houden.

Kind: buurmeisje die een uurtje op wil passen lijkt me een prima idee. Een omheinde speelplek kan werken, maar wat doe je als je zoontje aandacht vraagt, gaat huilen, etc. etc.? Geniet je dan nog van het rijden? Ga je daar echt je ontspanning in vinden dan? Dan lijkt de oppas me een beter idee.
Ben je blij met de tijd die je nu aan je zoontje kunt besteden? Eenieder maakt daarin zijn eigen balans, maar je moet je er wel goed bij voelen. Als je je schuldig voelt naar je zoontje omdat je het idee hebt te weinig tijd aan hem te kunnen besteden, dan zul je toch moeten kijken naar een andere verdeling van je tijd.

Paard: Wat kan helpen is om een vast moment in te plannen voor je paard. Bijvoorbeeld iedere donderdagavond direct na het eten. Of iedere zaterdagochtend om 11 uur. Voor die momenten kun je dan ook iets vastleggen met vriend/oppas/... Door het als vaste momenten in je agenda te hebben staan, is het voor jezelf een stok achter de deur, maar weet je omgeving het ook en hoef je dus niet te proberen het steeds weer ergens tussendoor in te plannen, wat veel moeilijker is en veel onnodige energie / onrust oplevert.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 10:41

DemDeempel schreef:
Ik heb er zelf nooit hinder van ondervonden dat ik na school veel bij opa en oma en mijn tante zat, alleen dat ik een hele hechte band met ze heb gekregen dus dat is niet zozeer slecht vind ik zelf.
Wat wel zo is dat als jij zo doorgaat, en je vriend ook dat jullie regelrecht richting een burn-out gaan, en als de ene thuis zit moet de andere nog meer op zich nemen en dat wil je al helemaal niet.
Wat voor een bedrijfje heeft je vriend? Is het een mogelijkheid dat jullie kleintje met hem mee gaat naar kantoor en daar in een speelhoekje, in het oogveld van papa natuurlijk, zich vermaakt voor anderhalf uur. Zet een leuke tekenfilm op o.i.d. (ik heb denk ik wel 100x de lion king gezien). Dan heb jij die tijd voor jezelf en als je kleintje voor zichzelf bezig kan zijn kan je man ook gewoon werken. Jij moet het huishouden ook doen met dat kleintje erbij dus dan moet papa ook maar een beetje leren multitasken haha.
Ik zal toch even bij de oma langsgaan of ze het niet erg vind om toch nog 1 keertje extra op te passen, mijn oma vond het alleen maar leuk als ik een dagje extra kwam en vond het fijn dat ik er nog een keertje was. Je kunt het altijd vragen, het betekent niet direct dat je het ook gaat doen en als ze het liever niet willen dan niet maar dan heb je in ieder geval duidelijkheid.

Vriend is hoefsmid dus dat is niet mogelijk. ;)

Oma staat er niet zo voor te springen want zij is toch zooooooo moe. (op pensioen en heeft poetsvrouw) *zucht*

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:42

Ik ga mee met bovenstaande bokkers. Het probleem ligt niet bij het feit dat je niet kan rijden maar dat jullie gezin totaal niet in balans is. Een kind en beide meer dan fulltime werken kan gewoon niet. En als het financieel moet zal je je uitgaven/leefsituatie moeten veranderen. Klinkt hard maar een gezin kost tijd en je bent zelf verantwoordelijk om voor iedereen (dus ook jezelf!) een goede situatie en balans te creëren. Je partner is daar gelijk in qua verantwoordelijkheid. 0as als die balans er is dan kom jij ook weer aan jezelf toe.

Antwoord op je vraag; nee ik zou het absoluut niet doen. Paardrijden en kleine kinderen matchen niet.

Je lost jouw probleem niet op met af en toe rijden.

Dat je oma in meetrekt gezien je reactie hierboven zou je toch aan het denken moeten zetten.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 03-04-18 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:43

Keuzes, keuzes, keuzes. En die zul je zelf moeten maken, en daar kun je hulp bij krijgen. Maar je zult je vooral moeten realiseren dat gewoon niet alles kan, omdat 1. je jezelf dan uitput, 2. er nou eenmaal niet meer uren in een dag zitten en 3. al je keuzes consequenties hebben voor weer nieuwe keuzes.

Ik heb mijn lijf verziekt met alles te willen en te denken dat ik dat kon. Nu lig ik 20 uur per dag op bed en zijn mijn keuzes nog veel beperkter geworden, maar juist doordat mijn dagen maar een uurtje of 4 hebben (deze week nog minder, want ik heb in het weekend keuzes gemaakt waar mijn lijf niet zo blij mee was, mijn hoofd echter wel) moet ik nog veel bewuster kiezen. En dat is rot, heel erg rot. Helemaal als ik het vergelijk met hoe het ooit was en hoe ik vind dat het zou moeten zijn. Maar ja, die consequenties van verkeerde keuzes zijn er ook.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:44

Ik heb geen tips.Maar je moet echt aan jezelf en je huwlijk gaan denken.Kijk eens of je zoon eens een weekend bij oma of ooms en tantes kan logeren.En dan samen met je man iets gaan doen en rijden natuurlijk.Als jullie allebei oververmoeid raken doet dat je huwlijk en daarmee ook je zoon geen goed.Je mag best af en toe je zoon op de tweede plaats zetten.Ik noemde het altijd mamatijd.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 03-04-18 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 10:45

mystery1980 schreef:
kijk eens naar welke uren je aan je kind besteed. In de avond nadat jij thuiskomt is er denk ik weinig meer over, dan is het bedtijd voor de kleine. Dan heb je dus alleen het weekend voor je kind, 2 van de 7 dagen, ik vind dat echt erg weinig. In mijn ogen zou je toch wel elke dag een paar uur met je kind samen moeten hebben.

Het is meer hoor. Ik werk 1 a 2 dagen tot 17.30u dus om 18.30u bij kind en oma. De andere ben ik er om 15u dan haal ik hem op aan school of om 16u en dan haal ik hem op bij oma want school is om 15u uit. Dus heb ik wel minimaal 3u met hem die ik zeer waardevol invul met spelletjes en samen spelen. (enkel nu kijkt hij eens even tv met een choco boterham tijdens de vakantie moet dit kunnen)

Ik probeer net alle tijd dat ik met mijn kind heb in te vullen voor hem maar door de drukte verlies ik mezelf.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:48

Ah ik dacht al dat het zoiets zou zijn dan is een peuter in een hoekje niet zo'n goed idee.

Ik zag de optie voor een buurmeisje oppassen langskomen, ik ken meerdere meiden die dit hebben gedaan toen ze jonger waren of het nog steeds doen. Vaak hebben ze een hele leuke band met de kinderen en hebben ze alle energie om het kindje te vermaken wanneer de ouders even tijd voor zichzelf nodig hebben.

Daarnaast vind ik niet dat je opeens moet stoppen met werken en dat jullie je kind verwaarlozen. Mijn ouders werkten allebei fulltime en mijn vader zat veel in het buitenland, ja een eigen bedrijf is veel werken maar dat is nou eenmaal zo. Je kind leert er echt wel mee omgaan en hij weet dondersgoed dat papa en mama van hem houden en proberen hem zoveel mogelijk aandacht te geven.

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat je ook met het paard wilde mennen? Als je hem hebt beleerd kan je natuurlijk met de kleine zo met de sulky weg, dan kun je je kindje en je hobby combineren.

In ieder geval heel veel succes, je verhaal klinkt ook als mij toekomst over 5 jaar als alles zo doorgaat dus ik hoop dat je een oplossing kan vinden

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:48

Is er nog tijdswinst te behalen door bv efficiënter te koken en in te vriezen?
Als je voor meerdere dagen kookt dan scheelt dat een dag koken én opruimen.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:49

Als je man zelfstandig hoefsmid is maak je mij niet wijs dat hij geen dagdelen geen klanten kan aannemen. Hoefsmid is niet zo vaak spoed. Voor klanten is Nee ook een antwoord. Mijn hoefsmid werkte ook rond zijn gezin heen. Zorgde dat hij 3x per week tussen 15.00 uur en 18.00 uur geen klanten had en bij zijn kinderen was. Oma was alleen standby voor echte spoed. Later nam hij zijn kinderen bij spoed weleens mee. Toen waren ze echt ouder.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 10:50

DemDeempel schreef:
Ah ik dacht al dat het zoiets zou zijn dan is een peuter in een hoekje niet zo'n goed idee.

Ik zag de optie voor een buurmeisje oppassen langskomen, ik ken meerdere meiden die dit hebben gedaan toen ze jonger waren of het nog steeds doen. Vaak hebben ze een hele leuke band met de kinderen en hebben ze alle energie om het kindje te vermaken wanneer de ouders even tijd voor zichzelf nodig hebben.

Daarnaast vind ik niet dat je opeens moet stoppen met werken en dat jullie je kind verwaarlozen. Mijn ouders werkten allebei fulltime en mijn vader zat veel in het buitenland, ja een eigen bedrijf is veel werken maar dat is nou eenmaal zo. Je kind leert er echt wel mee omgaan en hij weet dondersgoed dat papa en mama van hem houden en proberen hem zoveel mogelijk aandacht te geven.

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat je ook met het paard wilde mennen? Als je hem hebt beleerd kan je natuurlijk met de kleine zo met de sulky weg, dan kun je je kindje en je hobby combineren.

In ieder geval heel veel succes, je verhaal klinkt ook als mij toekomst over 5 jaar als alles zo doorgaat dus ik hoop dat je een oplossing kan vinden

Ja dat heb je goed onthouden. We hebben nu een Freiberger jaarling om later mee te mennen zodanig dat we er met het gezin samen uit kunnen. Ik kijk enorm uit naar dat moment.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 10:52

Salsa schreef:
Als je man zelfstandig hoefsmid is maak je mij niet wijs dat hij geen dagdelen geen klanten kan aannemen. Hoefsmid is niet zo vaak spoed. Voor klanten is Nee ook een antwoord. Mijn hoefsmid werkte ook rond zijn gezin heen. Zorgde dat hij 3x per week tussen 15.00 uur en 18.00 uur geen klanten had en bij zijn kinderen was. Oma was alleen standby voor echte spoed. Later nam hij zijn kinderen bij spoed weleens mee. Toen waren ze echt ouder.

Mijn vriend werkt heel veel uren. Heeft te veel vragen van klanten en ja er is soms wel spoed bij.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:54

Kan je niet bijvoorbeeld afspreken in het weekend dat je man zich s'ochtends 2 uurtjes vermaakt met de kleine in huis en jij kan rijden?
En op een van de dagen dat je eerder vrij bent in de avond gaat rijden en een bijrijder voor 3x in de week nemen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:54

Laibadji schreef:
Salsa schreef:

Mijn vriend werkt heel veel uren. Heeft te veel vragen van klanten en ja er is soms wel spoed bij.

Maar dan nog heeft salsa gelijk, het zal niet makkelijk zijn maar hij kan die tijd prima vrij maken.. nee is een antwoord!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:55

Ik ben alleenwonend, met de paarden aan huis dus ik herken heel wat van je zorgen. Mijn zoontje is nu acht en blijft toch al een hele poos alleen binnen als ik de paarden moet verzorgen. Ben dan toch gauw een uurtje bezig. Aanvankelijk was dat met de babyfoon rond mijn nek en moest ik om de zo veel tijd weer naar binnen om een nieuwe aflevering van zijn favoriete programma op te zetten.
Hij hoeft wel maar de achterdeur open te doen en hij kan mij onmiddellijk zien en roepen.

Wat het onderwijs betreft, ik weet niet of het nu nog kan want ze hebben recent een aantal veranderingen doorgevoerd maar een aantal jaren geleden heb ik minder uren gewerkt in een stelsel waarbij je wel verder pensioenrechten opbouwt voor een fulltime job. Het heette verlof verminderde prestaties en je kon dat vijf jaar doen zonder dat er iets gebeurde met je pensioen.

Nu werk ik 4/5 met een verlofstelsel zorg voor een kind onder de 12 jaar. Gelukkig geef ik 2 vakken waarvan eentje altijd in blokken van vier uur zit waardoor ik altijd een goed lesrooster heb met heel wat vrije halve dagen. Zo zijn er dit schooljaar maar 2 dagen waarop ik de paarden nog moet doen als ik om 5uur thuiskom van school en mijn zoontje heb opgehaald bij de oma. Dan geef ik alleen hooi en laat het uitmesten voor de volgende dag.

Rijden zou nu stilaan ook terug kunnen beginnen, met of zonder zoontje erbij. Bijkomend probleem...als ik spreek over rijden, wil hij ook :D

Ik heb door de jaren veel leren loslaten en heb leren genieten van enkel maar bij de paarden te zijn, ze te voelen, ze eten te geven en hun mestbollen op te kuisen :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:57

Laibadji schreef:
Oma staat er niet zo voor te springen want zij is toch zooooooo moe. (op pensioen en heeft poetsvrouw) *zucht*

Wacht.. dit kan jee niet zeggen..
Jouw kind. Jouw probleem!
Oma moet helemaal niets natuurlijk.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:58

Laibadji schreef:

Maar dan heeft hij of te veel klanten of hij moet zijn klanten ook een beetje opvoeden. Zijn agenda goed gaan beheren. Soms spoed kan niet je hele agenda zo beïnvloeden lijkt mij. Buiten spoed om bepaald hij in principe de tijden waarin hij werkt en niet de klanten. Al is het maar 1 of 2 momenten per week die hij standaard blokt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:01

IMJ schreef:
Laibadji schreef:

Wacht.. dit kan jee niet zeggen..
Jouw kind. Jouw probleem!
Oma moet helemaal niets natuurlijk.

Eens, het is niet haar verplichting maar die van jou. Jij hebt zelf voor het kind gekozen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:03

Laibadji schreef:
Salsa schreef:

Dat is een keuze. Kennelijk ligt jouw man's prioriteit niet bij zijn eigen gezin. Ik vind dat zorgelijk. Hij kan prima zijn tijd dusdanig indelen dat jij en het kind er ook iets aan hebben.

MarjanB

Re: Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:06

Kan hij niet kijken of hij bijvoorbeeld 2 dagen in de week die jij nu doet uit school dat hij dan van 3 tot 6 geen klanten doet en jij die tijd pakt om lekker te rijden. Hij maakt die twee dagen eten en kan van 6 tot 8 bijvoorbeeld nog 2 klanten doen. Dan heeft hij ook tijd met jullie zoontje jij kan lekker rijden en hij mist maar 2 uur per week.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:06

Laibadji schreef:

Heel commercieel gedacht: de prijzen (wellicht startend bij nieuwe klanten) wat omhoog, dan neemt de vraag waarschijnlijk vanzelf iets af terwijl je er niet op achteruit gaat. Of als de vraag niet afneemt, eens kijken of hij iemand erbij kan aannemen. Spoed hou je natuurlijk, maar de balans mag toch anders lijkt het.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:08

Laibadji schreef:
Minder werken vind ik financieel geen optie. Ook later naar pensioen toe snij je in je vel als je nu minder werkt. (België)

Tot je lijf helemaal foert zegt. En je helemaal geen andere '' optie '' meer hebt :7

En geloof me, het gebeurt sneller dan je denkt en vooral bij diegenen die denken dat gezondheid een vanzelfsprekend iets is en je altijd maar kan blijven doorgaan. Zo werkt het namelijk niet.

Zoals ik je posts lees, geeft je lichaam al heel lang heel veel signalen dat de grens bijna bereikt is.
Weer paardrijden of outdoor training doen, gaat hierin niks veranderen. Integendeel.

Ik hoop echt dat je even de knop kan omzetten en naar je lichaam wil luisteren. :)