Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarjanB schreef:Is coaching niks voor jou? en dat eventueel uitbreiden naar coaching voor jou en je man?
DemDeempel schreef:Ik heb er zelf nooit hinder van ondervonden dat ik na school veel bij opa en oma en mijn tante zat, alleen dat ik een hele hechte band met ze heb gekregen dus dat is niet zozeer slecht vind ik zelf.
Wat wel zo is dat als jij zo doorgaat, en je vriend ook dat jullie regelrecht richting een burn-out gaan, en als de ene thuis zit moet de andere nog meer op zich nemen en dat wil je al helemaal niet.
Wat voor een bedrijfje heeft je vriend? Is het een mogelijkheid dat jullie kleintje met hem mee gaat naar kantoor en daar in een speelhoekje, in het oogveld van papa natuurlijk, zich vermaakt voor anderhalf uur. Zet een leuke tekenfilm op o.i.d. (ik heb denk ik wel 100x de lion king gezien). Dan heb jij die tijd voor jezelf en als je kleintje voor zichzelf bezig kan zijn kan je man ook gewoon werken. Jij moet het huishouden ook doen met dat kleintje erbij dus dan moet papa ook maar een beetje leren multitasken haha.
Ik zal toch even bij de oma langsgaan of ze het niet erg vind om toch nog 1 keertje extra op te passen, mijn oma vond het alleen maar leuk als ik een dagje extra kwam en vond het fijn dat ik er nog een keertje was. Je kunt het altijd vragen, het betekent niet direct dat je het ook gaat doen en als ze het liever niet willen dan niet maar dan heb je in ieder geval duidelijkheid.
mystery1980 schreef:kijk eens naar welke uren je aan je kind besteed. In de avond nadat jij thuiskomt is er denk ik weinig meer over, dan is het bedtijd voor de kleine. Dan heb je dus alleen het weekend voor je kind, 2 van de 7 dagen, ik vind dat echt erg weinig. In mijn ogen zou je toch wel elke dag een paar uur met je kind samen moeten hebben.
DemDeempel schreef:Ah ik dacht al dat het zoiets zou zijn dan is een peuter in een hoekje niet zo'n goed idee.
Ik zag de optie voor een buurmeisje oppassen langskomen, ik ken meerdere meiden die dit hebben gedaan toen ze jonger waren of het nog steeds doen. Vaak hebben ze een hele leuke band met de kinderen en hebben ze alle energie om het kindje te vermaken wanneer de ouders even tijd voor zichzelf nodig hebben.
Daarnaast vind ik niet dat je opeens moet stoppen met werken en dat jullie je kind verwaarlozen. Mijn ouders werkten allebei fulltime en mijn vader zat veel in het buitenland, ja een eigen bedrijf is veel werken maar dat is nou eenmaal zo. Je kind leert er echt wel mee omgaan en hij weet dondersgoed dat papa en mama van hem houden en proberen hem zoveel mogelijk aandacht te geven.
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat je ook met het paard wilde mennen? Als je hem hebt beleerd kan je natuurlijk met de kleine zo met de sulky weg, dan kun je je kindje en je hobby combineren.
In ieder geval heel veel succes, je verhaal klinkt ook als mij toekomst over 5 jaar als alles zo doorgaat dus ik hoop dat je een oplossing kan vinden
Salsa schreef:Als je man zelfstandig hoefsmid is maak je mij niet wijs dat hij geen dagdelen geen klanten kan aannemen. Hoefsmid is niet zo vaak spoed. Voor klanten is Nee ook een antwoord. Mijn hoefsmid werkte ook rond zijn gezin heen. Zorgde dat hij 3x per week tussen 15.00 uur en 18.00 uur geen klanten had en bij zijn kinderen was. Oma was alleen standby voor echte spoed. Later nam hij zijn kinderen bij spoed weleens mee. Toen waren ze echt ouder.
Laibadji schreef:Salsa schreef:Als je man zelfstandig hoefsmid is maak je mij niet wijs dat hij geen dagdelen geen klanten kan aannemen. Hoefsmid is niet zo vaak spoed. Voor klanten is Nee ook een antwoord. Mijn hoefsmid werkte ook rond zijn gezin heen. Zorgde dat hij 3x per week tussen 15.00 uur en 18.00 uur geen klanten had en bij zijn kinderen was. Oma was alleen standby voor echte spoed. Later nam hij zijn kinderen bij spoed weleens mee. Toen waren ze echt ouder.
Mijn vriend werkt heel veel uren. Heeft te veel vragen van klanten en ja er is soms wel spoed bij.
Laibadji schreef:Mijn vriend werkt heel veel uren. Heeft te veel vragen van klanten en ja er is soms wel spoed bij.
IMJ schreef:Laibadji schreef:Oma staat er niet zo voor te springen want zij is toch zooooooo moe. (op pensioen en heeft poetsvrouw) *zucht*
Wacht.. dit kan jee niet zeggen..
Jouw kind. Jouw probleem!
Oma moet helemaal niets natuurlijk.
Laibadji schreef:Salsa schreef:Als je man zelfstandig hoefsmid is maak je mij niet wijs dat hij geen dagdelen geen klanten kan aannemen. Hoefsmid is niet zo vaak spoed. Voor klanten is Nee ook een antwoord. Mijn hoefsmid werkte ook rond zijn gezin heen. Zorgde dat hij 3x per week tussen 15.00 uur en 18.00 uur geen klanten had en bij zijn kinderen was. Oma was alleen standby voor echte spoed. Later nam hij zijn kinderen bij spoed weleens mee. Toen waren ze echt ouder.
Mijn vriend werkt heel veel uren. Heeft te veel vragen van klanten en ja er is soms wel spoed bij.
Laibadji schreef:Mijn vriend werkt heel veel uren. Heeft te veel vragen van klanten en ja er is soms wel spoed bij.
Laibadji schreef:Minder werken vind ik financieel geen optie. Ook later naar pensioen toe snij je in je vel als je nu minder werkt. (België)