Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:47

Hier wordt dat bijna niet gedaan. Enkel bij de slager en dan vragen ze het aan mij.
Als hij het lust, mag het van mij . Als hij het niet lust dan zeg ik dat gewoon.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:54

Ik snap niet zo goed waarom er een beidehand antwoord of iig de ander een naar gevoel gegeven moet worden? Hier volstaat het antwoord ‘nee dank je wel, maar lief aangeboden’ altijd. Een ander biedt toch niet iets aan om je te pesten?

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 17:03

Ik ben blij dat veel van jullie ook kindjes hebben die geen snoepjes lusten!

Ik zie ook geweldige opmerkingen over reacties die ik zou kunnen geven. Maar het is jammer dat het nodig is om erover na te denken. Idd, een gewone “nee danku” zou moeten volstaan! Als het hem zou gaan interesseren zou hij van mij prima (af en toe) een snoepje mogen aannemen in de winkel. Maar ik eet zelf veel te graag suikers en ik zou het zo fijn vinden als hij daar geen mustgevoel bij zou krijgen!

Wat mij betreft mag het ook verboden worden, al dat uitdelen van snoep. Ik ben ook trots op mijn zoontje als ik zie dat andere kindjes dr hand al ophouden bij de kassa of zelfs gaan lopen jengelen als ze niets krijgen, hij is gewoon al tevreden als er naar hem gezwaaid wordt!

Finn gaat naar de peuterspeelzaal, en daar krijgt hij ook regelmatig snoepjes als traktatie.... mijn man is daar wel blij mee! Die krijgt weer wat mee naar zn werk, maar ook dat hoeft van mij niet.... ik ga dan ook zelf bellenblaas oid doen als traktatie voor zn verjaardag!
Laatst bijgewerkt door _merel_ op 02-04-18 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:04

Wow ik schrik hier best van? Ik vind het heel raar om andermans kinderen in winkels snoep te gaan geven. Wist niet dat dat gewoon gebeurde.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:10

Marocje schreef:
Ik snap niet zo goed waarom er een beidehand antwoord of iig de ander een naar gevoel gegeven moet worden? Hier volstaat het antwoord ‘nee dank je wel, maar lief aangeboden’ altijd. Een ander biedt toch niet iets aan om je te pesten?

Ik heb een neefje vaak op sleeptouw wat geen snoep of zoet lust en idd een; dank u, maar hij lust het niet ,plus het nee schuddende hoofdje van neefje lief is voldoende.

Neefje is trouwens wel gek op friet en frikandel,maar dat bieden ze hem nooit aan :+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:15

Wat asociaal zeg!

Toevallig laasts een discussie gehad met iemand die mijn hond iets wilde geven, die geen droge koekjes lust. (is niet hetzelfde, maar het idee wel).

Gewoon gezegd dat ze het niet lust, en dat ze het niet wil.

Dat had ik haar zogenaamd aangeleerd. Toen kwam haar vriendin, 'ach wat zielig dat ze dat niet mag!'

Moe word je ervan.

In het vervolg zeg ik maar dat ze allergisch is of iets.

Je voelt je dan toch alsof je vreselijk zou zijn terwijl je dat niet bent!

Nee- ze wil het niet, laat 'r gewoon met rust.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:29

_merel_ schreef:

Ik zie ook geweldige opmerkingen over reacties die ik zou kunnen geven. Maar het is jammer dat het nodig is om erover na te denken. Idd, een gewone “nee danku” zou moeten volstaan! Als het hem zou gaan interesseren zou hij van mij prima (af en toe) een snoepje mogen aannemen in de winkel. Maar ik eet zelf veel te graag suikers en ik zou het zo fijn vinden als hij daar geen mustgevoel bij zou krijgen!

Wat mij betreft mag het ook verboden worden, al dat uitdelen van snoep. Ik ben ook trots op mijn zoontje als ik zie dat andere kindjes dr hand al ophouden bij de kassa of zelfs gaan lopen jengelen als ze niets krijgen, hij is gewoon al tevreden als er naar hem gezwaaid wordt!

[naam] gaat naar de peuterspeelzaal, en daar krijgt hij ook regelmatig snoepjes als traktatie.... mijn man is daar wel blij mee! Die krijgt weer wat mee naar zn werk, maar ook dat hoeft van mij niet.... ik ga dan ook zelf bellenblaas oid doen als traktatie voor zn verjaardag!

Maar ligt dat niet aan de opvoeding in plaats van of een kind al dan niet snoep lust? Anders zou jou kind jengelen om iets wat hij wel lust? Snap de combi kind lust snoep en bedelen niet zo.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:40

Hier 1 kind wat van mij geen snoep mag en een nee bedankt volstaat hier altijd prima.

friendly

Re: Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:18

Oh wat belachelijk zeg! Als je iets vraagt moet ook het antwoord accepteren. Ook als die je niet zint. Vraag het dan niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:27

Hoewel ik het inderdaad belachelijk vind dat het opgedrongen zou worden in winkels, vind ik het ook een beetje bijzonder om het direct door te trekken naar kinderen die een heisa maken wanneer ze géén snoepje bij de kassa krijgen en dat jouw kind wél tevreden is als iemand alleen maar naar 'm zwaait. Dat heeft namelijk geen hol te maken met wel of geen snoep lusten en ik snap ook niet helemaal wat dat ertoe doet.

Hier een knulletje, dezelfde leeftijd als de jouwe, maar lust inderdaad ook niet alle soorten snoep. Op dit moment lust ie vooral lollies en koekjes, maar van die zachte gummysnoepjes vindt ie totaal niet lekker en spek eet ie dus ook niet. Vind ik niet erg; des te meer voor mij, maar hij mag van mij wel alles proberen en zolang het een snoepje in verpakking is mag hij het ook gewoon van me aannemen, zolang hij maar dankjewel zegt en netjes zwaait.

Vaak neemt hij het zelf ook aan (er wordt wel eerst aan me gevraagd of hij wel een snoepje mag) en wanneer de "gever" uit beeld is geeft hij het aan mij en zegt hij "alsjeblieft mam, deze niet lekker". :+ Maar dat is ook weer iets van de laatste tijd, maar goed.

Als er hier echt doorgeduwd zou worden dan zou ik gewoon niet meer bij die winkel komen :+ Maar misschien kom ik bij te kleine winkels en is het hier meer een 'ons kent ons' verhaal ook in de stad waardoor ze hier verdomd goed weten wie er wel en niet wat toegestopt mag krijgen :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:32

Ik ben blij dat de winkels waar ik kom geen snoep aanbieden. Heel soms een klein krentenbolletje bij de supermarkt aan de overkant, en standaard een plakje worst bij de slager, maar ze vragen het wel altijd eerst aan mij, en als ik nee zeg nooit commentaar of vreemde blikken. Mn jongste is een vreetzakkie, dus dat is zeer regelmatig het antwoord :+ Als het altijd van me zou mogen zou hij ook binnen no time gaan bedelen trouwens (tot mn grote ergernis), ik leer hem heus dat dat niet mag, maar hij kan het echt niet laten. Eigenwijs monster _-:( <3

Overigens vind ik ook dat mensen niets hoeven te vinden van wat mn kind wel of niet krijgt, dus als ze wel commentaar zouden hebben zou ik ook heel duidelijk zijn dat dat hun zaken niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:03

dromertje2 schreef:
_merel_ schreef:

Finn gaat naar de peuterspeelzaal, en daar krijgt hij ook regelmatig snoepjes als traktatie.... mijn man is daar wel blij mee! Die krijgt weer wat mee naar zn werk, maar ook dat hoeft van mij niet.... ik ga dan ook zelf bellenblaas oid doen als traktatie voor zn verjaardag!

Maar ligt dat niet aan de opvoeding in plaats van of een kind al dan niet snoep lust? Anders zou jou kind jengelen om iets wat hij wel lust? Snap de combi kind lust snoep en bedelen niet zo.

Heeft wel met het uitdelen van snoep overal te maken. Als je ziet hoeveel moeite volwassenen vaak al hebben om van snoep af te blijven, da's voor kinderen heus nog moeilijker dan.

Terecht dat je daar trots op bent ts, kan ik me voorstellen. Is toch fijn als je kind zich netjes gedraagt. Snap niet waarom mensen er over vallen dat ze dat noemt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:07

Lijkt me heerlijk als je kind geen snoep lust :') de mijne eet het liefst de hele dag chocola... vindt het soms best een kluif om de hele dag door nee te zeggen met een driftbui tot gevolg -O-

Hier geven ze trouwens geen snoep, wel twee pepsels en soms een banaan en bij de slager wordt en bij de bakker brood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:08

Niemand zegt ook dat ze niet trots mag zijn :+

Alleen het één sluit het ander niet uit. Die van ons krijgt wel regelmatig een snoepje, rozijntje, appel of whatever (of gewoon een high five) en is met alles net zo blij. Dat heeft niks met 'van snoep afblijven' te maken hoor, dat je je kind leert om zich normaal en fatsoenlijk te gedragen...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:29

Inderdaad Rachelle.
Ik heb overlaatst een kind zien " jengelen" over een stuk fruit aan de kassa.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:33

Zelfs al zie je een kind een keer jengelen, dan zegt dat nog altijd niets over het gedrag. Bij kinderen is nou eenmaal continue voor alles een eerste keer.

Ik ben ook ooit eens flink aangesproken omdat mijn kind huilde bij de kassa. De muts wist echter niet dat dit de allereerste keer was dat mijn kind zelf lopend in een winkel was (kon toen net 1 week lopen) en voor de allereerste keer zelf iets uit had mogen zoeken en gewoon niet begreep waarom we dat weer terug moesten geven.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:38

Dat is ook zo, men heeft rap een oordeel klaar.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:42

1 van mijn kids is ook geen snoeper en zeker niet van andere/ winkels.
Hij zegt ook bijna altijd nee maar heb nog nooit een discussie hoeven voeren eigenlijk.
Miss omdat zn broertje altijd volmondig JA roept :')
Begrijp niet zo goed waarom ze blijven aandringen,vreemde lui!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:43

Kind zijn en opgroeien is ook een leerproces; je wordt niet vanzelf een keurig nette volwassene die alles van etiquette weet :+

Hier voed ik ook echt ons kind wel op, maar soms is het gewoon niet te voorkomen dat hij al vermoeid is, we toch nog even langs de winkel moeten en hij iets wil wat niet mag en zo boos wordt dat hij de boel bij elkaar gilt. Ze moeten ook leren om de emoties onder controle te houden en je woede op een wat rustigere manier kwijt te raken :o

Ik vind het wel erg raar dat andere mensen zich eraan storen of zich ermee bemoeien dat jouw kind geen snoep wil/mag eten. Moet je toch zelf weten? Misschien is hij wel allergisch, misschien lust hij het niet, misschien vind je het gewoon niet gezond voor je kind. Waarom moet een ander daar wat van vinden :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:49

Ik vind dat echt waardeloos, die snoepjes aanbieden overal....houd toch op met die gekkigheid!

Die van ons zegt gelukkig ook vaak zelf nee, maar ik vind het erg irritant dat zo'n pot al tevoorschijn gehaald wordt en onder neus van kind geduwd wordt voordat je hebt kunnen zeggen "nee dank je, hij is al druk genoeg". Lekker dat kind in de volgende winkel dan flipt van de suikerboost :P

Pas bij de Gamma kreeg hij ineens een ballon van onder de kassa, dat vond ik veel leuker dan steeds maar dat opdringen van snoep door iedereen +:)+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:55

Nou ja, eigenlijk precies wat verootje zegt.

Het is ook echt niet allemaal opvoeding hoor. Ik ken geen een peuter die altijd maar precies doet wat hoort. De een is wel wat heftiger dan de ander. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik onze kinderen behoorlijk streng en consequent opvoed, maar toch voorkomt dat niet ieder drama. Vooral mijn zoon kan er echt wat van...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:11

Dat bedoel ik eigenkijk ook hoor. Was het enkel niet eens met de stelling dat kinderen die wel snoep lusten, daar àltijd om bedelen of jengelen.
Mijn zoon bedeld niet maar lust wel een chocolaatje ofzo.

Hier trouwens bijna geen 1 winkel die iets geeft en diegene die het wel doen, vragen het altijd eerst.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:14

Mijn kind bedelt wel :+ Maar niet omdat ik het hem geleerd heb. Hij heeft net zelf geleerd dat ze bij jumbo pepsels uitdelen. Nu moet ik hem nog leren dat je er niet om mag vragen en dat je dankjewel moet zeggen als je ze krijgt :')
Maar elk kind gaat door die fase; en de winkel leert het ze zelf aan dus die hebben echt geen recht van zeuren over bedelende kinderen vind ik :Y)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:24

Wat zijn pepsels ?

Er zijn zoveel factoren die meespelen.
De mijne is nogal van dezelfde routine, veranderd er iets, dan is t boel .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:29

Van die zoute koekstokjes