Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Danseresje schreef:Voor de mensen die zeggen dat iemand het drie keer mag doen: de meeste instellingen houden een maximum aan van twee pogingen per persoon.
Als ik bij iemand die echt weinig bruikbaars heeft, al één keer mis geprikt heb, dan vraag ik een collega te kijken. Ziet die het ook niet zitten, dan wordt de anesthesie gebeld!
Als ik erbij geroepen wordt door een collega en de patiënt is bijvoorbeeld al drie keer totaal geprikt, dan geef ik ook aan dat ik alleen prik als ik het echt zeker weet.
maxie schreef:Sommige mensen zijn idd niet te prikken op de armen polsen of handen. Vaak ga ik dan richting voet of enkel met goed resultaat. Helaas doen ze dat heel weinig...
Guinevere schreef:bij ons mag je alleen op de voet/enkel prikken als je het kan. dat ben ik, samen met een andere collega. heb het wel echt even moeten 'leren'. qua prikken is er weinig verschil, maar je kan de voet moeilijker in bepaalde posities zetten, wat met de hand/arm wel lukt. sowieso is het pijnlijker voor de patiënt, net als op de hand pijnlijker is.maxie schreef:Sommige mensen zijn idd niet te prikken op de armen polsen of handen. Vaak ga ik dan richting voet of enkel met goed resultaat. Helaas doen ze dat heel weinig...
Bij ons mocht dat absoluut niet vanwege het risico op complicaties en ik geloof dat dat bij veel andere instanties ook zo is (tenminste in de VS).
theadora99 schreef:zo ben ik bij de bloedbank als ik bloed ga doneren...mijn aders liggen ook wat diep, vooral die in mijn elleboog. als ze vragen of ik voorkeur heb, dan zeg ik altijd dat ze zelf mogen beslissen....want als ik zeg links, dan wordt het rechts en als ik zeg rechts, dan wordt het links! bij de bloedbank vorige keer ook een beginnend prikker gehad....die heeft er ook maar een collega bij gehaald, want ze werd steeds zenuwachtiger tijdens het voelenBij mij is het altijd een punt van discussie. Ze vragen altijd of ik links of rechtshandig ben, zodra ik zeg dat ik rechtshandig ben willen ze links bloed afnemen maar dat is volgens mij nog nooit gelukt![]()
Dus ik geef dat altijd aan, doe maar gewoon rechts, links gaat niet lukken. En altijd zoeken ze links, en nooit lukt het
Guinevere schreef:maxie schreef:Sommige mensen zijn idd niet te prikken op de armen polsen of handen. Vaak ga ik dan richting voet of enkel met goed resultaat. Helaas doen ze dat heel weinig...
Bij ons mocht dat absoluut niet vanwege het risico op complicaties en ik geloof dat dat bij veel andere instanties ook zo is (tenminste in de VS).