Ervaringen Implanon NXT (arm anticonceptie)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eridinges

Re: Ervaringen Implanon NXT (arm anticonceptie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:44

Hier ook een negatieve ervaring met de implanon. Na bijna een jaar nog steeds klachten en het eruit halen verliep niet vlekkenloos. Was alleen maar ongesteld en niet te genieten. Ik heb nu nog steeds een litteken op mijn arm.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:49

Ts, je zou de Kyleena eens kunnen overwegen. Wel een spiraal, maar met minder hormonen en kleiner dan de Mirena.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 13:48

Lastige keuze hoor.. Het liefst blijf ik gewoon gestopt met AC. Ik zit beter in mn vel dan ooit tevoren.. Maar of het verstandig is....

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:54

Ik heb nu ongeveer 5 jaar een implanon, m'n tweede dus. Tevreden gebruiker. Ik vloei nog wel af en toe (ik denk in het totaal nog geen maand per jaar) en het is veel minder dan voorheen. Echt alleen spotting. M'n zusje heeft hem inmiddels ook.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:00

Quir schreef:
Vraag me eigenlijk af of de implanon wel echt veel minder hormonen geeft? Heb er zelf heb ervaring mee, maar is mij strikt verboden (mijn lichaam heeft een groot talent voor het maken van trombose := ), de pil, etc ook. Spiraaltje mocht als enige wel (koper en mirena) en heb nu dus de Mirena.

Zelf wel heel tevreden mee, heb m nu 4 jaar en misschien 2 keer ongesteld geweest. Heb geen buikpijn meer van de krampen en verder gewoon stabiel. Plaatsen viel mee ook ontzettend mee.

Als het goed is geeft hij meer hormonen dan een hormoonspiraal omdat die ook andere werkingen heeft terwijl je het met die implanon echt van de hormonen moet hebben.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:02

Oh wat een ellende dat ding. Spijt zal ik niet gauw zeggen, maar aanraden doe ik niet gauw!

Heb 'm nu bijna anderhalf jaar; eerste (driekwart) jaar ontzettend onregelmatig, soms zelfs om de week (!) feest.
Laatste maanden eens per 4 weken en daar kan ik wel meeleven, maar nog zijn er af en toe 'uitzonderingen' :+

Ik ben benieuwd of de feestweken ooit ophouden, maar ik haal hem er in ieder geval niet meer uit voorlopig.
Voorheen de gewone pil gehad en dat was helemaal drama (trombose). Durf niet aan wat anders te beginnen omdat alles bij mij nét wat anders uitpakt dan volgens het boekje. :=

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 15:43

Ik ben alleen maar positief! Heb m drie jaar gehad; geen zorgen, relatief goedkoop, niet tot zelden ongesteld, geen bijwerkingen. Alleen eruit halen was even gepriegel maar ach, geen litteken van

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 15:59

Die van mij was kwijt.. dat resulteerde in een operatie onder algehele narcose om dat ding te zoeken :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:04

Naamloos1 schreef:
Lastige keuze hoor.. Het liefst blijf ik gewoon gestopt met AC. Ik zit beter in mn vel dan ooit tevoren.. Maar of het verstandig is....

al 15 jaar slik ik geen enkele AC ik ben regelmatig geen last meer van niks, in het begin wel hoor duurde een jaar voordat ik ''stabiel'' was na jaren van AC rotzooi. Nu heerlijk ik ga never nooit meer AC nemen. Als je dus goed oplet in het begin en als je ''stabiel bent en regelmatig'' lukt het prima om niet zwanger te worden :P

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 16:18

Ik kom nu iets tegen waar ik ook nog nooit van heb gehoord. Namelijk de Kyleena spriraal.
Wat ik alleen niet helemaal snap is het volgende:

De werkzame stof in Kyleena is levonorgestrel (0,009 mg per dag)
De werkzame stof in Mirena is levonorgestrel (0,02 mg per dag)
De werkzame stof in Implanon NXT is etonogestrel (25 – 70 μg per dag)

Ik ben dus op zoek naar hetgene met de minste hormonen. De Kyleena zou het dan weer winnen van de Mirena maar wat is die 25-70 μg per dag van de Implanon? Iemand enig idee? Ook zit er kennelijk in de Implanon een ander hormoon. Weten jullie wat het verschil is tussen deze 2 hormonen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:22

Naamloos1 schreef:
Ik kom nu iets tegen waar ik ook nog nooit van heb gehoord. Namelijk de Kyleena spriraal.
Wat ik alleen niet helemaal snap is het volgende:

De werkzame stof in Kyleena is levonorgestrel (0,009 mg per dag)
De werkzame stof in Mirena is levonorgestrel (0,02 mg per dag)
De werkzame stof in Implanon NXT is etonogestrel (25 – 70 μg per dag)

Ik ben dus op zoek naar hetgene met de minste hormonen. De Kyleena zou het dan weer winnen van de Mirena maar wat is die 25-70 μg per dag van de Implanon? Iemand enig idee? Ook zit er kennelijk in de Implanon een ander hormoon. Weten jullie wat het verschil is tussen deze 2 hormonen?

25-70 μg is 0.025-0,070mg.

Hoe de hormonen verschillen weet ik dan weer niet, wist niet dat de kyleena bestond. Moet morgen naar de gyn om te wisselen en zal eens vragen of die ook een optie is ipv de mirena (en of die dan nog steeds echt veilig is).

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 16:38

Aah oke! Dus in vergelijking met beide spiralen zit in de implanon toch nog best wat? Of zie ik het verkeerd?
Ik heb net even de apotheek gebeld en ik mag de implanon evt retour brengen! :-D Super fijn.
Zij was ook meer te spreken over spiraal dan implanon.

Zou je het morgen eens willen navragen? Zou top zijn! :-)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:42

Naamloos1 schreef:
Aah oke! Dus in vergelijking met beide spiralen zit in de implanon toch nog best wat? Of zie ik het verkeerd?
Ik heb net even de apotheek gebeld en ik mag de implanon evt retour brengen! :-D Super fijn.
Zij was ook meer te spreken over spiraal dan implanon.

Zou je het morgen eens willen navragen? Zou top zijn! :-)

Is ook logisch, de spiraal werkt ook door de baarmoeder te "blokkeren" dus heeft minder hormoon nodig om effectief te blijven. Zelfs als de hormonen bijna uitgewerkt zijn is hij nog behoorlijk veilig.

Spiraal met minder hormoon lijkt me wel wat, al lijk ik erg op mijn moeder wat reacties betreft en de koperspiraal was drama voor haar dus die had ik al afgeschreven.
Schrijf de naam van die Kyleena even in mijn telefoon :j

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 16:58

Ik heb nu goed een jaar een Mirena spiraaltje en die bevalt heel erg goed. Al is mijn menstruatie wel wisselend, maar gelukkig niet meer 3 maanden lang ongesteld. Mijn huisarts was meer te spreken over de mirena, vandaar dat ik daarvoor heb gekozen. Het zetten is niet heel prettig, maar ik vond het goed te doen!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 17:04

Net de implanon teruggebracht. Had er echt geen goed gevoel meer bij...
Dus waarschijnlijk ga ik toch voor een spiraal..
Of Mirena of Kyleena of Koper haha.. Keuzes, keuzes...

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:52

Koper zou ik echt afraden, Kyleena ken ik verder niet.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:13

Ik geloof dat je bij Kyleena wel gewoon nog vloeit, dus het is wel goed om te bedenken wat je daar in wilt.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:14

Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan. Wilde eigenlijk geen hormonale anticonceptie meer, omdat ik van de pil al niet perse een fijner mens werd, maar de niet hormonale AC is zo beperkt. Koperspiraal heeft een tijd bovenaan mijn lijstje gestaan, maar daar word je makkelijker erger ongesteld van en ik ben het al niet weinig. Ik had al 2 kinderen, was al jaren vrij van hormonale anticonceptie en ons gezin is compleet, dus hier de keuze gemaakt voor sterilisatie. Uiteraard voor een jonger iemand met een kinderwens geen optie, maar wat ben ik er blij mee.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:16

Prikpil geen oplossing? Bevat ook maar 1 soort hormoon en ik ben er persoonlijk veel beter mee dan de pil. Gezn gewichtstoename etc, wel wat bloeding in het begin maar nu toch al een jaar geen maandstonden.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 18:34

Quir schreef:

Waarom zou je koper afraden?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:38

Naamloos1 schreef:
Quir schreef:

Waarom zou je koper afraden?

Menstruatie wordt veel erger, pijnlijker, langer en heftiger. Vast niet bij iedereen, maar toch wel vaak.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:50

Koperspiraal geeft geen hormonen af, toch?
Dus dan zou je menstruatie hetzelfde zijn als dat je geen AC zou hebben dacht ik.

Ik heb zelf zonder hormonen bijna nergens last van, met koperspiraal zou dat hetzelfde moeten zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:54

SayaJones schreef:
Koperspiraal geeft geen hormonen af, toch?
Dus dan zou je menstruatie hetzelfde zijn als dat je geen AC zou hebben dacht ik.

Ik heb zelf zonder hormonen bijna nergens last van, met koperspiraal zou dat hetzelfde moeten zijn.

Koperspiraal geeft bij veel mensen (ook mijn moeder) enorm heftige, lange en pijnlijke menstruatie.
Komt omdat het een (soort?) ontstekingsreactie geeft als werking.

Ben als de dood voor morgen, maar moet zeggen dat ik verder wel enorm tevreden ben over de mirena :j

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:12

Mijn huisarts raadde het alleen af als je idd van jezelf een hele zware menstruatie hebt. Ik heb dat niet van mezelf, bij mij waren alleen de eerste 3 maanden wat minder prettig. Nu heb ik al 4 jaar geen problemen ermee :).
Laatst bijgewerkt door Judass op 26-03-18 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:14

Wat is een hele zware menstruatie? Ik kan niet zonder ibuprofen maar daarmee is het prima te doen. Of gaat het met name over hoeveel bloed je verliest en hoe lang, en niet zozeer over de pijn?