Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quir schreef:Vraag me eigenlijk af of de implanon wel echt veel minder hormonen geeft? Heb er zelf heb ervaring mee, maar is mij strikt verboden (mijn lichaam heeft een groot talent voor het maken van trombose), de pil, etc ook. Spiraaltje mocht als enige wel (koper en mirena) en heb nu dus de Mirena.
Zelf wel heel tevreden mee, heb m nu 4 jaar en misschien 2 keer ongesteld geweest. Heb geen buikpijn meer van de krampen en verder gewoon stabiel. Plaatsen viel mee ook ontzettend mee.
Naamloos1 schreef:Lastige keuze hoor.. Het liefst blijf ik gewoon gestopt met AC. Ik zit beter in mn vel dan ooit tevoren.. Maar of het verstandig is....
Naamloos1 schreef:Ik kom nu iets tegen waar ik ook nog nooit van heb gehoord. Namelijk de Kyleena spriraal.
Wat ik alleen niet helemaal snap is het volgende:
De werkzame stof in Kyleena is levonorgestrel (0,009 mg per dag)
De werkzame stof in Mirena is levonorgestrel (0,02 mg per dag)
De werkzame stof in Implanon NXT is etonogestrel (25 – 70 μg per dag)
Ik ben dus op zoek naar hetgene met de minste hormonen. De Kyleena zou het dan weer winnen van de Mirena maar wat is die 25-70 μg per dag van de Implanon? Iemand enig idee? Ook zit er kennelijk in de Implanon een ander hormoon. Weten jullie wat het verschil is tussen deze 2 hormonen?
Naamloos1 schreef:Aah oke! Dus in vergelijking met beide spiralen zit in de implanon toch nog best wat? Of zie ik het verkeerd?
Ik heb net even de apotheek gebeld en ik mag de implanon evt retour brengen! :-D Super fijn.
Zij was ook meer te spreken over spiraal dan implanon.
Zou je het morgen eens willen navragen? Zou top zijn!
SayaJones schreef:Koperspiraal geeft geen hormonen af, toch?
Dus dan zou je menstruatie hetzelfde zijn als dat je geen AC zou hebben dacht ik.
Ik heb zelf zonder hormonen bijna nergens last van, met koperspiraal zou dat hetzelfde moeten zijn.