'Anoniem' en een borstvergroting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emerelle

Re: 'Anoniem' en een borstvergroting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:57

ik heb dr nio even gegoogled maar kom dan uit op minimaal 3930.
zijn de prijzen dan simpel gewoon duurder geworden?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:07

Een persoonlijke vraag die me wel interesseert aan degenen die een borstvergroting of andere puur cosmetische ingreep hebben laten doen: Zou je dat ook hebben laten doen als je helemaal alleen op een onbewoond eiland zou wonen? Omdat men meestal zegt het puur voor zichzelf en niet voor anderen te doen?Ik vraag dit gewoon neutraal en zonder waardeoordeel hoor.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:11

anjali schreef:
Een persoonlijke vraag die me wel interesseert aan degenen die een borstvergroting of andere puur cosmetische ingreep hebben laten doen: Zou je dat ook hebben laten doen als je helemaal alleen op een onbewoond eiland zou wonen? Omdat men meestal zegt het puur voor zichzelf en niet voor anderen te doen?Ik vraag dit gewoon neutraal en zonder waardeoordeel hoor.

jazeker

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:21

anjali schreef:

:j

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:27

anjali schreef:

Als dat onbewoond eiland een ziekenhuis had waar ze me kunnen opereren dan zeker wel, moet ik het in mn eentje doen op t onbewoonde eiland dan lijkt t me toch wat lastiger :+.

@ts, als je zelf niet tegen jouw ouders in durft te gaan is het dan niet de mogelijkheid om iemand in te lichten die samen met jou het gepsrek met je ouders aangaat? Zo niet dan heb je als optie nog 2 weken bij eem vriendin/vriend blijven slapen die dam tijd heeft om jou te helpen met de alledaagse dingen. Je blijft er ook wel iets langer last van houden maar na 2 weken kan je wel weer redelijk wat. En misschien is het dan ook makkelijker voor jouw ouders te accepteren omdat ze er dan toch niks meer tegen kunnen doen. Andrerzijds kunnen ze dan teleurgesteld zijn dat je ze er niet bij hebt betrokken.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:34

anjali schreef:

yep!

Ik heb € 2600,- betaald :) Bij Dr. Michail. Geopereerd in een privé kliniek in Maastricht.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:36

Matheno schreef:
Toevallig laatst een kennis van me heeft dit laten doen. Ze kreeg het volledig vergoed omdat ze dus echt geen borstweefsel heeft. Ze is alleen wel 27 jaar, dus ik weet niet of het ook leeftijdsgebonden is.

Edit: infomatie van Zilveren kruis:

Sinds 1 januari is er een vergoeding vanuit de basisverzekering voor een borstvergroting wanneer er geen of weinig borstontwikkeling is. Dat was eerder niet, maar is sinds dit jaar dus wel opgenomen in de basisverzekering. Met de verwijzing van je huisarts kan je naar de plastisch chirurg bij een gecontracteerd ziekenhuis. Dat consult wordt vergoed. De plastisch chirurg vraagt vervolgens toestemming bij ons aan. Je ontvangt dan bericht of wij de borstvergroting gaan vergoeden. De kosten van het consult en de behandeling vallen wel onder je eigen risico.

Wat fijn zeg! Ik ben ondertussen al een aantal jaar geleden geopereerd, maar fijn dat ze dit toch opnieuw overwogen hebben! _/-\o_

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:37

anjali schreef:

Ja, ik vind het mooier en vind mijn lijf op deze manier beter bij mijn "ik" passen

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:56

Dat van de verzekering is wel lastig, de voorwaarden zijn best wel streng. Ik heb er over zitten twijfelen om naar de huisarts te gaan, kijken of ik het vergoed kan krijgen, maar je mag ik geloof maximaal 1cm borstweefsel hebben. Ik heb zo goed als geen borsten, maar wel 2 hele kleine "vetjes" :') aan de kant van mijn oksels, en dit is vermoedelijk dus al te veel, zelfs al heb ik daardoor niet eens een cup a, en ik heb daarnaast ook nog is geen tepels wat echt ontiegelijk lelijk is, maar daar kijken ze niet naar helaas.
Maargoed, je moet dan een echo laten maken en als je dan toch net te veel weefsel hebt word de vergroting niet vergoed, maar ben je wel je eigen risico kwijt voor dat consult. Iets om goed over na te denken dus want het is toch een paar honderd euro (extra)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:31

Je komt erg naïef over, TS. De vraag of je die procedure kunt ondergaan zonder dat je ouders ingelicht worden (je bent voor de wet een volwassen vrouw, dus het antwoord is duidelijk ja, je ouders hebben niet eens recht op informatie over evt. ingrepen die jij doet) en of er geen brieven thuis worden gestuurd (het lijkt me toch logisch dat je het aan kunt geven als je dat niet wilt) geven mij het gevoel dat je nog vrij onvolwassen en wellicht onzeker bent. Wacht nog een paar jaartjes en overweeg het echt goed.
Het is niet niks, er kan van alles verkeerd gaan en vaak ben je er na één operatie niet helemaal vanaf. Het is jouw lichaam en dus kan het geen kwaad om er nog even een paar jaar goed over na te denken.