Tramadol, paracetamol en ibuprofen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Tramadol, paracetamol en ibuprofen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:50

Ik krijg nooit een maag beschermer.Mijn H.A. zegt als je geen last krijgt van je maag heb je die niet nodig. Zolang ik pijnstillers in neem nadat ik wat gegeten heb,heb ik geen last van mijn maag,neem ik ze op nuchtere maag,dan krijg ik wel wat last van me maag.

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 15:45

Ik slik op dit moment alleen de ibuprofen en paracetamol. Ik heb wel meer pijn dan met de tramadol, maar de bijwerkingen van de tramadol waren zo heftig dat ik liever iets meer pijn heb. Ik laat het dus ook zo zoals het nu is!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:54

Is Zaldiar dan geen optie? Dan heb je de combi tramadol en paracetamol - de bijwerken.
Bij ons geven ze in hoge dosis wel maagbescherming, zal ook doktersafhankelijk zijn.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:54

Tramadol en ibuprofen niet samen slikken. Toen ik in het ziekenhuis lag was dat wat de artsen tegen me zeiden. Dus ik zou proberen zonder ibuprofen en met tramadol hoe dat gaat.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:03

Moderatoropmerking:
Ondanks dat alle raad en tips ongetwijfeld goed bedoeld zijn, wil ik jullie wel vragen om terughoudend te zijn met het aanraden van bepaalde medicijncombinaties (of juist het stoppen daarmee). Je ervaringen delen mag, maar voor tips en raad kan TS terecht bij haar (huis)arts of apotheek. Houd er rekening mee dat het geven van goedbedoelde raad, als het om medicijnen gaat, grote gevolgen kan hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:09

Lisa__Beau schreef:
Ik slik op dit moment alleen de ibuprofen en paracetamol. Ik heb wel meer pijn dan met de tramadol, maar de bijwerkingen van de tramadol waren zo heftig dat ik liever iets meer pijn heb. Ik laat het dus ook zo zoals het nu is!

Die gekneusde heup, heeft de huisarts dat vastgesteld of ben je naar het ziekenhuis geweest??

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 18:55

bigone schreef:
Lisa__Beau schreef:

Die gekneusde heup, heeft de huisarts dat vastgesteld of ben je naar het ziekenhuis geweest??

Is vastgesteld door de huisarts. Door 2 verschillende huisartsen zelfs. Ze vonden het beide ook niet nodig om mij door te sturen naar het ziekenhuis...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:07

Furrow schreef:
Is Zaldiar dan geen optie? Dan heb je de combi tramadol en paracetamol - de bijwerken.
Bij ons geven ze in hoge dosis wel maagbescherming, zal ook doktersafhankelijk zijn.

Nee als je misselijk wordt van tramadol is zaldiar ook geen optie. Zit namelijk ook geen tramadol in en dan heb je dus ook geen paracetamol meer als je gaat overgeven (buiten dat zaldiar helemaal geen handige combi is voor een volwassen te weinig paracetamol 325 mg)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:09

jankawijnsma schreef:
Tramadol en ibuprofen niet samen slikken. Toen ik in het ziekenhuis lag was dat wat de artsen tegen me zeiden. Dus ik zou proberen zonder ibuprofen en met tramadol hoe dat gaat.

Ibuprofen en tramadol mag als de arts dit aanbevolen heeft prima samen! is helemaal geen rare combi kan voor jou geen goede combi zijn maar wil niet zeggen dat dit voor iedereen geldt. Mensen nogmaals geef niet zomaar als leek een advies wil niet zeggen wat voor jou geldt dat dit voor een ander ook zo is!!!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:03

Heb niet alles gelezen naar er is geen 'kuur' die je moet afmaken. Het is geen antibiotica?
Gewoon stoppen met tramadol.
Rommel is het. Leuk voor eens in de zoveel tijd maar als je er slecht op reageert zeker mee stoppen.
Mijn vriend heeft ook tramadol voor zn migraine en neemt er 1 als zijn spieren helemaal verkrampen.

Hoop dat je je nu beter voelt.
Neem rust en probeer je spieren goed warm te houden en probeer te gaan bewegen vanaf je tenen. Dus eerst je tenen buigen en strekken, dan je voet op en neer en rondjes draaien met je enkel.. Dan je knie buigen en rustig aan je heup. Genoeg is genoeg.. Zo rustig opbouwrn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:08

RoyceMack schreef:
Heb niet alles gelezen naar er is geen 'kuur' die je moet afmaken. Het is geen antibiotica?
Gewoon stoppen met tramadol.
Rommel is het. Leuk voor eens in de zoveel tijd maar als je er slecht op reageert zeker mee stoppen.
Mijn vriend heeft ook tramadol voor zn migraine en neemt er 1 als zijn spieren helemaal verkrampen.

Hoop dat je je nu beter voelt.
Neem rust en probeer je spieren goed warm te houden en probeer te gaan bewegen vanaf je tenen. Dus eerst je tenen buigen en strekken, dan je voet op en neer en rondjes draaien met je enkel.. Dan je knie buigen en rustig aan je heup. Genoeg is genoeg.. Zo rustig opbouwrn.

Lees aub de groene mod opmerking.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:37

Je kunt nog een pijnstillende gel aanbrengen, zoals bv VoltarenK te koop bij de drogist. Dan kun je lokaal behandelen zonder de bijwerkingen!
Ook ijspakking 10 tot 15 min op de zeerste plek werkt pijnstillend en stimuleert de doorbloeding