Schaam jij je voor je lichaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:31

xDarkness schreef:
Niet vergeten dat je dan ook bijna 15 jaar ouder bent! Dat wulpse figuurtje is bij de meeste 16 jarige meiden ook wel verdwenen dan hoor. Niets om voor te schamen, wees trots op jezelf! *\o/*

Erge is dus dat ik zelf maatje 34 heb... En een vetpercentage van bijna niks :o

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:37

Soms praten mensen je ook schaamte aan.
En dat is stom.

Mijn moeder vroeg of ik vanwege operatielittekens op mijn schouders nog wel meteen mouwloos shiry naar buiten durfde. Waarom niet, ik zeg gewoon dat het schotwonden zijn. *\o/*

Onze zoon heeft gigantische stria op zijn rug. Hard groeien en een bindweefselziekte hebben.
Hij gaat gewoon zwemmen en naar het strand met klasgenoten, schaamt zich er niet voor. En zo hoort het.

Pantykous

Re: Schaam jij je voor je lichaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:38

Nee, wel gedaan maar nu niet meer. Ik vind trouwens dat soort vlekjes vaak erg mooi staan bij mensen dus dat kan ook nog!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:40

Mijn oma zei vroeger elke keer dat ze me zag;
Je moet ganzenvet op die sproeten smeren dan gaan ze weg

Echt eeeelke keer, en ik ben nog wel zo gek op mijn sproeten haha.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:41

Ik heb een grote wijnvlek op de achterkant van mijn rug maar schaam. me er niet voor.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:42

Het ergste schaam ik mij voor mijn overgewicht, dit heb ik namelijk grotendeels aan mijzelf te danken. Daarnaast heb ik hele lelijke onderbenen. Sommige bokkers zullen het wel kennen: Met een noodvaart tegen een boom aan galopperen met je been, of klem komen te zitten tussen een panikerend paard en een brug. Dit heeft gewoon beide onderbenen vernield, hobbels, bobbels, slechte doorbloeding, schilferige rode huid met koud weer, wondjes die slecht helen en daardoor dus donkere vlekken en littekens, ja ik baal er erg van, maar echt schamen doe ik me niet. Want ik kan er gewoon niks aan doen. Das een beetje waar voor mij de grens ligt. Heb je het zelf in de hand? Ja dan kan je je er voor schamen. Heb je dat niet? F*ck the world.

Azmay

Ik schaam me voor mijn lichaam, heb puisten op mijn rug waar ik met de beste wil van de wereld niet vanaf lijk te kunnen komen en heb niet eens een A cup. Die bultjes op mijn bovenarmen heb ik ook, en een behoorlijk scheve neus.

Gelukkig zwem ik toch al niet graag en bestaan er gevulde BHs :Y)

Het "grappige" is dat iedereen me (tegenwoordig, vroeger ook gepest) wel probeert te verzekeren dat er niets mis is maar het is moeilijk te accepteren.
Operaties of heftige behandelingen wil ik niet, ten eerste vind ik dat ik mezelf maar moet accepteren en ten tweede zou ik bang zijn dat het mis ging.
Laatst bijgewerkt door Azmay op 02-03-18 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Dat over schaamte aanpraten. Is erg waar.

Ik heb pest verleden dus alles wat niet perfect is zou ik het liefst gewoon omtoveren

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:50

No shame *\o/*
Ik vind mezelf een lekker ding met een mooi lijf. En dat is inclusief de ontelbare moedervlekken, sinaasappelhuid, lovehandles, ongelijke ogen, littekens en donkere haren op plekken waar je dat liever niet ziet bij een vrouw.
Dikke vinger aan degenen die haten, jammer dat zij zo met zichzelf in de knoop zitten dat ze anderen neerhalen :(:)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:06

Rebel_Jits schreef:
No shame *\o/*
Ik vind mezelf een lekker ding met een mooi lijf. En dat is inclusief de ontelbare moedervlekken, sinaasappelhuid, lovehandles, ongelijke ogen, littekens en donkere haren op plekken waar je dat liever niet ziet bij een vrouw.
Dikke vinger aan degenen die haten, jammer dat zij zo met zichzelf in de knoop zitten dat ze anderen neerhalen :(:)

_/-\o_

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:10

Nice, ben blij dat je zo in het leven staat. Zou willen dat ik dat ook kon.

Vind wel dat mensen zich absoluut niet zouden hoeven te schamen voor operatielittekens, dat ligt toch helemaal buiten je eigen invloedssfeer?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:13

Iris82 schreef:
Nice, ben blij dat je zo in het leven staat. Zou willen dat ik dat ook kon.

Vind wel dat mensen zich absoluut niet zouden hoeven te schamen voor operatielittekens, dat ligt toch helemaal buiten je eigen invloedssfeer?

Eigenlijk alles wat ik hier hoor ligt buiten je invloedssfeer, maar toch..

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:16

Ik heb teveel haar.
Op mijn kin en bovenlip als ik er niks aan doe heb ik bijna een ringbaard
Op de voorbumpers. Op mijn buik.

Striae check....
Op voorbumpers, buik heupen rug/zij.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:17

Ohh, ik wilde totaal niet zeggen dat je je derhalve dus wel zou moeten schamen voor de andere 'minpunten' aan je lichaam, maar ik kan me voorstellen dat de andere redenen die mensen noemen wat gevoeliger liggen en daarom eerder reden zijn tot schamen.

Het viel me gewoon op dat operatielittekens nogal regelmatig genoemd werden. Dat is alles.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:19

Ik heb mezelf wel ontzettend geschaamd. Ik ging op vakantie met een zwemshort over mn bikini, handdoek om naar het zwembad en dan heel snel handdoek af en in het water zodat niemand mijn lichaam zag. Ik schaamde me voor mn striae, vetjes en bobbels.

Ik paradeer nog altijd niet zelfverzekerd in een bikini maar ik draag hem wel zonder short. Als mensen het niet willen zien kijken ze de andere kant maar op. En ohja mijn neus is te breed, mn buik te dik (ben wel aan het afvallen) en mijn benen te kort en breed :')

Als ik nu aan het zwembad lig en rondkijk dan zie ik dat iedereen wel iets heeft. Je hoeft je voor je vlekjes echt niet te schamen!!

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:27

Winged schreef:
xDarkness schreef:
Niet vergeten dat je dan ook bijna 15 jaar ouder bent! Dat wulpse figuurtje is bij de meeste 16 jarige meiden ook wel verdwenen dan hoor. Niets om voor te schamen, wees trots op jezelf! *\o/*

Erge is dus dat ik zelf maatje 34 heb... En een vetpercentage van bijna niks :o

Dan ben je dunner dan de gemiddelde 16 jarige meid x'D. Maatje 34 is voor mij van voor de puberteit. Ik heb nu zelf maat 38/40 en ben bijna 23. Prima hoor, ik ben niet te dik en niet te dun.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:30

xDarkness schreef:
Dan ben je dunner dan de gemiddelde 16 jarige meid x'D. Maatje 34 is voor mij van voor de puberteit. Ik heb nu zelf maat 38/40 en ben bijna 23. Prima hoor, ik ben niet te dik en niet te dun.

Een wulps figuur betekent wel kont en borsten. :+

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 12:30

Ik heb wel veel steun aan jullie reacties. Soms denk ik ook wel van waarom moet ik me verantwoorden tegenover anderen voor mijn vlekjes?
Maar er zijn ook momenten dat t wat moeilijker voelt.
Zal echt door een enorme muur heen moeten , wil je mij in bikini zien.
|o
Mijn denkwijze verandert wel door jullie reacties ( positieve zin ) .
En het is mss ook fijn dat als je het moeilijk hebt, dit topic even doorlezen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:31

Iris82 schreef:
xDarkness schreef:

Een wulps figuur betekent wel kont en borsten. :+

Juist ;) Hier dus... Nja bijna in proportie :')

@TS: Zeker. Zo zie je maar dat velen zich ergens voor schamen of wat minder blij mee zijn. En dat mag, maar als je er niets aan kan doen... Waarom zou je er dan zorgen over maken?

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:34

Ik ben zeker wel eens onzeker over m'n lichaam, terwijl ik echt niets anders heb dan anderen of iets opvallends (vind ik). Denk dat het heel normaal is. Komt voornamelijk voort uit het vergelijken van mezelf met anderen.
Interessante docu daarover van een kwartier die deze week online kwam: https://www.youtube.com/watch?v=r-Xfe1i ... e=youtu.be. Een aanrader denk ik voor met name mensen die regelmatig op social media te vinden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:40

tylando schreef:
Ik heb wel veel steun aan jullie reacties. Soms denk ik ook wel van waarom moet ik me verantwoorden tegenover anderen voor mijn vlekjes?
Maar er zijn ook momenten dat t wat moeilijker voelt.
Zal echt door een enorme muur heen moeten , wil je mij in bikini zien.
|o
Mijn denkwijze verandert wel door jullie reacties ( positieve zin ) .
En het is mss ook fijn dat als je het moeilijk hebt, dit topic even doorlezen.

Je moet je pas gaan schamen als je een lelijk karakter hebt, niet voor een "lelijk" lichaam. ;)
("lelijk" expres tussen haakjes!!!!!!!)

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:10

Poe, ik schrik behoorlijk van de grote schaamte hier in het topic. Wat jammer dat er zoveel mensen zich zo schamen en daardoor sommige dingen ook laten. :(:)

Zelf heb ik geen bijzondere dingen, alhoewel ik rond mijn puberteit helemaal onder de puisten zat. Mijn wangen, mijn voorhoofd, helemaal vol met puistjes. Als ik nu foto's terugzie, kan ik er soms gewoon van schrikken, zoveel was het. Maar ik accepteerde het gewoon en heb het ook nooit gecamoufleerd ofzo. Nu ook wat littekens ervan, maar ja, het is nu eenmaal zo.
Nu kom ik uit een warm nest en heb een heel fijne jeugd gehad. Stevig geworteld, zeg maar. Dat speelt vast ook wel mee.

Maar wat zou ik jullie graag allemaal persoonlijk komen vertellen dat het écht niet nodig is om je te schamen. Perfect zijn is ook maar saai toch? :)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:13

ik deed dat wel tot ik 48 kilo afviel en nu weet ik dat ik me schaamde me voor mezelf want nu durf ik mezelf weer te laten zien

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:14

Ik heb een grote ooievaarsbeet op m’n onderrug. Wilde er eerst een tattoo overheen laten zetten, vond het zo lelijk. Nu heb ik iets van, boeiend. Je ziet het sowieso alleen in bikini.

Wel vervelend dat zoveel mensen zich schamen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:19

Schaam ik mij voor mijn lichaam?
Een absolute NEE.
Ben ik blij met mijzelf?
Een absolute JA.

Ik draag al jaren aan beide benen steunkousen.
En tja dat is in de maatschappij gerelateerd aan 'oudere mensen', ik ben inmiddels 30, en draag ze al vanaf mijn 15e ongeveer.
Ik ben dus bekend met aangestaard worden, nagewezen worden en smoezende mensen.

Weet je, mensen kijken toch wel, ook al zou je er perfect uitzien.
Mensen weten echt op de kleinste dingen wat aan te merken.
Iedereen is mooi op zijn eigen manier.

Leer van jezelf houden,dan komt die zelfverzekerdheid vanzelf en als je dat dan ook gaat uitstralen is het plaatje compleet.