Daantj__ schreef:Nayomie schreef:Huisarts had me gisteren direct naar een KNO-arts gestuurd. Ik gaf aan dat ik moeite met ademen had en 's nachts nog wel eens stikkend wakker werd. "2 kussens onder je nek". Dat doe ik al, en kreeg er geen reactie op.
Daarnaast nu ik niks kan eten, val ik af. Ik heb al te veel ondergewicht, dus extra gewicht verliezen kan op het moment niet. Goed, met operatie is het ook niet anders, maar ze laten me nu een week afwachten zonder enig iets. Had niet het idee dat het serieus genomen
Maar je hebt antibiotica gekregen toch? En die slaat niet aan? Misschien toch de verkeerde antibiotica maar waarschijnlijk heb je een virusinfectie en niet een keelontsteking veroorzaakt door bacteriën. Bij een keelontsteking door een virus helpt geen antibiotica. Als je geen amandelen meer had zou je nog deze virusinfectie hebben. Het is lastig om hier echt wat aan te doen als arts geloof ik. Misschien kunnen ze wel wat aan de pijn doen. Dus toch misschien blijven aangeven dat de pijn echt niet te doen is en nauwelijks kan eten
Een virus is weinig aan te doen inderdaad. Maakt het niet makkelijker. Andere amandel zet na een week ook meer uit. Als die net zo groot wordt als de ander, kan ik niet meer ademen. Dus ik ga straks opnieuw naar de huisarts omdat het steeds erger wordt en ik dit weekend alleen thuis ben en geen mogelijkheid heb om een hap te bezoeken.
candalisa schreef:TS niet te lang doorsukkelen hoor als je merkt dat het steeds erger wordt desnoods naar de hap. Ik had dezelfde sport klachten en de antibiotica deed niks ik kon niet meer slikken en ben toen naar hap gegaan en werd meteen opgenomen voor een antibiotica via het infuus want een gewone was niet sterk genoeg heb 3 dagen gelegen aangezien het zo verdikte dat m’n keel dicht raakte. Hierna ook nog 5 weken zoet geweest en toen het over was moest ik geopereerd worden. Echt het os geen pretje daarna dat hoor je van iedereen maar ook al heb je het niet vaak zo heftig als nu krijg je het nooit meer!
Nee ik ga straks opnieuw naar de huisarts. Zeker nu het weekend eraan komt.
Polly schreef:Ik heb eind vorig jaar en begin dit jaar 3x achter elkaar virale tonsilitis gehad, compleet met (gerelateerd aan het virus) huiduitslag, geen koorts, wel benauwd en pijn.
Nam de maximale dosering paracetamol en ibuprofen (met maagbeschermer) en het duurde steeds bijna 2wkn om klachtenvrij te worden (om dan binnen een week weer van voren af aan te beginnen). Inmiddels een week of 4 klachtenvrij en hoop dat ik er nu vanaf ben.
Ik heb van mezelf grote amandelen maar ik ga ze er hiervoor echt niet uit laten halen. Heb wel een antibiotica kuur mee gehad vlak voor kerst omdat ik zoveel pijn had een met kerst moest werken (hulpverlening), maar die heb ik uiteindelijk niet genomen, heb meestal van antibiotica meer klachten dan van de kwaal waar het voor bedoeld is.
Probeer een pijnstiller spiegel op te bouwen, consequent slikken ookal heb je misschien nog geen pijn.
Hoe bedoel je dat laatste precies? Is dat met het oog op een operatie oid?