cornrows en vlechtjes ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 09:01

Ik heb me eens er wat over gelezen, maar ik ben halverwege gestopt.
Mijn dochter mag het gewoon van mij, ze wil het en ik zie er het probleem niet in.

Ik ben ook voor een wereld waarin iedereen gelijk is en behandeld wordt of je nu blank, donker, man, vrouw, homo of hetero bent.
Er is zo veel geweld, haat, onrecht en onvrede en dat begint overal omdat er zoveel mensen rechten dienen te claimen of het nu macht, geld of grond is.
Nu is er wat ik begrijp dus ook een stukje cultureel erfgoed aan cornrows, dat alleen besteed zou zijn aan mensen met een afrikaans achtergrond.

De mensen die er anders tegen aan kijken, kunnen het ook van de andere kant bekijken, het is juist mooi dat "hun" cornrows ook toepasbaar en gebruikt worden bij de "anders" gekleurde. Je kunt het ook zien als een stukje waardering en mooi vinden voor elkaars verschillen en culturen.

Zouden we de wereld niet zoveel mooier kunnen maken als we meer met elkaar zouden delen zoals kennis, grond, voedsel en gebruiken.
Ik zie dus niet het probleem van vlechtjes en cornrows bij blanke mensen, omdat er één persoon en wat nalopers beginnen te roeptoeteren dat cornrows alleen voor de "donkere" mensen zijn.
Mijn dochter vind ze mooi, dus wat mij betreft mag ze ze.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:07

Citaat:
Zouden we de wereld niet zoveel mooier kunnen maken als we meer met elkaar zouden delen zoals kennis, grond, voedsel en gebruiken.
Ik zie dus niet het probleem van vlechtjes en cornrows bij blanke mensen, omdat er één persoon en wat nalopers beginnen te roeptoeteren dat cornrows alleen voor de "donkere" mensen zijn.
Mijn dochter vind ze mooi, dus wat mij betreft mag ze ze.

+:)+