Je bent jaloers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:13

Ik ken dat andere topic niet, maar als de kritiek die iemand levert niet heel erg logisch is, dan snap ik dat anderen de oorsprong daarvan in minder logische, emotionele zaken zoeken, bijvoorbeeld jaloezie.

Dus als ik in een fototopic roep 'My God, wat loop jij te raggen met die sporen, ik vind dat als je niet met je hakken omlaag kunt rijden je geen sporen waard bent, echt zielig voor je paard' en in mijn profiel zie je mij continu met sporen met de hakken omhoog rijden, tja. Dan snap ik wel dat anderen zich gaan afvragen of je misschien vanuit emotie/jaloezie reageert, want heel erg logisch/consequent is je opmerking dan niet.

Andersom zie je dat emotionele niet rationele trouwens net zo goed. Ik weet dat er op een gegeven moment een Academische Rijkunst filmpje werd geplaatst waarbij de ruiter in de oefeningen continu met de hak omhoog zijn spoor in de ribben van zijn paard begroef en dat het paard ook heel netjes steeds in het ritme van de 'beenhulpen' met een staartzwiep naar de begraven spoor aangaf aan welke kant hij de meeste pijn had.
Nou, als je daar iets over opmerkt nadat zo iemand eerst 2 pagina's bejubeld is dan barsten de emoties ook los en dan is er ook niets meer van logisch nadenken over. Dus ja, dan is de eerste reactie ook dat je er niets van snapt en dus gewoon jaloers bent.
Again; op wat dan? :o?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:23

Cayenne schreef:
lieveli schreef:
Ik denk wel dat er bij de ontevreden bokkers wat schuurt.

Volgens Upendo is dat vooral zand :D

Ik ga daar niks over zeggen, heb al eens een ow gehad toen ik iemand mijn schepje aanbood.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:27

Echt waar lieveli :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:30

Ja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:44

lieveli schreef:
Cayenne schreef:

Ik ga daar niks over zeggen, heb al eens een ow gehad toen ik iemand mijn schepje aanbood.

:')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:48

lieveli schreef:
Cayenne schreef:

En ik zal maar niet gaan zeggen dat me dat niets verbaasd :+ :o

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 15:58

Mojito schreef:
Misschien als je niet wil dat mensen je zien als jaloers, je je iets minder jaloers moet opstellen.

Ik heb mij van de week kapot lopen ergeren aan jouw posts in het make-up topic. Eerst zelf een zwart wit foto posten om dan te gaan klagen dat iemand vals zou spelen met een filter. Kom aan je weet zelf toch ook wel dat dat een zwart wit FILTER is?

Enne oke misschien noemt men het onterecht jaloezie. Misschien is het meer iets van misgunnen, een minderwaardigheidscomplex of gewoon helemaal blind voor de realiteit? Onterechte arrogantie. Maakt mij het uit hoe je het noemt. Het komt in ieder geval jaloers over dus snap wel dat mensen het als jaloers gedrag bestempelen.

Dat ging over zonder make up, die filter, dan heb je geen eerlijk beeld. Mijn zonder make up foto is niets aan gedaan en in kleur. Make up foto is nooit real...de make up is een en al filter ;) Maar daar gaat het hier niet om.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 16:00

beatje schreef:
Mojito schreef:
Misschien als je niet wil dat mensen je zien als jaloers, je je iets minder jaloers moet opstellen.

Ik heb mij van de week kapot lopen ergeren aan jouw posts in het make-up topic. Eerst zelf een zwart wit foto posten om dan te gaan klagen dat iemand vals zou spelen met een filter. Kom aan je weet zelf toch ook wel dat dat een zwart wit FILTER is?

Enne oke misschien noemt men het onterecht jaloezie. Misschien is het meer iets van misgunnen, een minderwaardigheidscomplex of gewoon helemaal blind voor de realiteit? Onterechte arrogantie. Maakt mij het uit hoe je het noemt. Het komt in ieder geval jaloers over dus snap wel dat mensen het als jaloers gedrag bestempelen.

Ik heb toevallig die opmerkingen ook gelezen en of ze aardig zijn laten we in het midden.Maar wat hebben die dan met jaloezie te maken?

Ik zie het zeggen van er zit een filter over je foto als een opmerking ,niet als jalouzie.
Maar goed ik ben ook van de oude stempel en leer op bokt veel bij,zowel taal kundig (geen haat :') had er ook nog nietr van gehoord)Als filters plaatsen met je gsm ook geen idee dat het kon of hoe het werkt :-)

En dat bedoel ik dus...het jaloers noemen van iets wat niets met jaloezie te maken heeft!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:14

Omdat men geen negatieve opmerkingen hoort te maken. Waarom zou je een Bner zwart maken? De enige reden die ik kan bedenken is omdat je jaloers bent dus jezelf probeert omhoog te helpen. Wel raar dat je ook jaloers word genoemd als je een andere mening hebt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:15

_O- Wij samen als combo staat garant voor OW-plezier Lee. :')

Komt vast omdat we jaloers zijn op iedereen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:19

upendo schreef:
_O- Wij samen als combo staat garant voor OW-plezier Lee. :')

Komt vast omdat we jaloers zijn op iedereen!

:')

Cinnepin, als meerdere mensen hetzelfde denken kun je daar misschien een les uit trekken.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 19:22

Arabier schreef:
Omdat men geen negatieve opmerkingen hoort te maken. Waarom zou je een Bner zwart maken? De enige reden die ik kan bedenken is omdat je jaloers bent dus jezelf probeert omhoog te helpen. Wel raar dat je ook jaloers word genoemd als je een andere mening hebt.

Dat is echt onzin

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:33

Slotje voor overleg.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:32

Moderatoropmerking:
Gezien de reden waarmee dit topic is geopend en het verdere verloop ervan hebben we na overleg besloten dit topic definitief op slot te laten.

Er kan een nieuw, algemeen topic over jaloezie geopend worden, zonder de link naar/vermelding van een ander topic op Bokt.