Beenverlenging - 8 cm - Mijn verhaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Beenverlenging - 8 cm - Mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:49

Jeetje wat bijzonder dat je been nu 8 cm langer is.
Mooi om te zien op de foto’s.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:05

jeetje joh wat een verhaal!
Maar wat fijn dat we tegenwoordig dus gewoon op deze manier benen kunnen verlengen!
Heel tof om te zien dit , al heb ik de foto zonder pleisters achter wegen gelaten :+

Hoe lang duurt je herstel in totaal? (ongeveer)

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 14:48

@Santigo_: Oh! Wat voor studie doe je dan? :) Ik ben sowieso veel mobieler met deze methode. Met de stellage moest je ook andere broeken op maat laten maken en kon je moeilijk zitten terwijl je met deze gewoon je dagelijkse spijkerbroek aan kan en overal kan zitten hoe je wil :) (ligt wel een beetje aan hoe je zit natuurlijk gezien sommige houdingen gevoelig zijn). En de spalk hoefde ik alleen de eerste 6 weken te gebruiken, daarna niet meer. Dus naar mijn mening is het een super methode +:)+ Hun volgende ontwikkeling stap zou wel kunnen zijn om ervoor te zorgen dat we met deze pen kunnen belasten en niet zo lang op krukken hoeven te lopen. :) En dat apparaat was wel gebruiksvriendelijk :)
Het ziekenhuis stelde het voor me in, dus ik hoefde het ding alleen maar op mijn been te zetten en het knopje 1 maal in te drukken. En dan duurde het ongeveer 2 minutjes. Maar omdat het 2 grote magneten waren was het wel behoorlijk zwaar aha. Het is dezelfde machine als diegene die je in de foto over de 'verlengpen' ziet. Waarbij er iemand die machine op hun benen houdt.

@Kimm4: oh wauw!! Wat naar dat je nichtje de 'oudere' methode moest gebruiken.. Heb ik wel geluk dat ik net in de nieuwere periode geopereerd werd..

@Rivano: :o :o :o Nji-Sri lid?? :D Dankje!!

@_xManadisx_: Als ik niet meer zou kunnen paardrijden had ik de operatie niet gedaan :') ahaha, jawel, ik zal het alleen rustig moeten opbouwen :) Ja ik zit hier op kamers! Ik studeer nu Dierwetenschappen, maar ik ga komend schooljaar naar Utrecht om diergeneeskunde te studeren(is al besloten en vastgesteld) :) Maar vind het wel leuk in Waga!

@Marie111: De laatste 2 cm kan ik met een zooltje IN mijn schoen opvullen. Zo niet 1.5 cm sws. Dus daar maak ik me geen zorgen meer over :)

@_Alarm_wlkp: ahaha dankje!! Nee ik heb me tijdens het verlengen nog nooit misselijk gevoeld oid. Ik voelde juist helemaal niks. De machine maakte alleen wat lawaai. Maargoed, ik verlengde per dag ook maar 0.30-0.50 mm per dag, dat is heel weinig. Als ik een 0.5 cm per dag verlengde had ik er wel last van gehad denk ik.

@Puppetje: Jaaa doen we! :D Dankjewel! :o

@blackpromise: ohjaa.. dat had ik er ook bij kunnen schrijven idd. Nee de pen blijft er niet voorgoed in zitten :) Meestal laten ze die er wel een jaartje of 2 in zitten zodat het bot goed de tijd heeft om terug te groeien en volledig te verharden.

@Gentlegiant: Het is wel best snel gegaan idd. deze 8 cm was ook echt het maximale wat mijn been aan zou kunnen. Nu staat alles zo ontzettend strak en stijf. Ik ben zelfs iets mobiliteit in mijn heup verloren vanwege alle spanning en druk dat er op staat. Dit is echt wel weer terug te winnen door te strekken en rekken. Stel dat we door waren gegaan met verlengen zouden mijn spieren zodanig op spanning komen dan ik niet volledig meer mijn knie kan strekken/buigen of normaal dagelijkse dingen kan doen. Dus Ze kijken altijd naar de patiënten en hoe hun lichaam reageert om te bepalen of het slim is om verder te rekken of niet.'

@lovelyfiefy: Algemeen zeggen ze 3 maanden per cm. Maar omdat ik een beetje een gevalletje apart ben zeggen ze ongeveer 1.5 -2 jaar. Maar omdat ik mijn hele leven(bijna) in de zon woonde heb ik "extra" vitamine D waardoor mijn bot sneller groeit dan normaal. Dus ik hoop dat ik in de volgende 2 maanden volledig kan belasten! die drie maanden voor 1 cm betekend dat je dan weer volledig kan belasten, maar nog wel moet opbouwen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:39

Axivoca123 schreef:

94-II. ( :x )

Superknap gedaan hoor! En wat veelbelovend voor de volgenden die het moeten ondergaan, zowel wat resultaat betreft als hoe je het ervaren/ondergaan hebt.
Nu op Capoeira-studie reis naar Brazilie! Vind het altijd erg mooi (en knap) om te zien.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 19:49

Rivano schreef:
Axivoca123 schreef:

94-II. ( :x )

Superknap gedaan hoor! En wat veelbelovend voor de volgenden die het moeten ondergaan, zowel wat resultaat betreft als hoe je het ervaren/ondergaan hebt.
Nu op Capoeira-studie reis naar Brazilie! Vind het altijd erg mooi (en knap) om te zien.

Wauw!! _/-\o_ Je moet eens een keer langs komen!

Daar doe ik het ook voor :) Als je op google zoekt naar beenverlenging, kom je ook wel eens bokt toppics tegen. Hopelijk heb ik sommige mensen hier ook mee kunnen informeren mochten zij dit ook doen :)
Super gaaf! Ik wil ook nog een keer naar Brazilie.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:00

Wat knap van je! Dat is niet een operatie + revalidatie die zo gebeurd is ...
Dat je gewoon kon sporten met 10 cm verschil! Echt respect voor jou. (ik heb 3 mm ofzo en al last van)
Enne, welkom in Wageningen :P

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:02

O wat interessant dat daardoor je bot sneller groeit!
Zou dan zeker fijn zijn als je eerder volledig mag belasten!
maar snap ook wel dat ze niet te snel willen, straks ga je net even te snel en dan gaat er iets fout
dat zou natuurlijk super zonde zijn!

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 21:10

Dankjulliewel voor de lieve berichtjes! :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:20

Axivoca ik studeer podo therapie. Wel enige raakvlakken met beenlengteverschil enzo, heb toevallig nu ook best veel over mogelijke chirurgische oplossingen bij bepaalde problemen.
Het klinkt echt als een super innovatie met dit apparaat. Na de spalk mocht je alleen aantippend belasten neem ik aan? Volledige belasting is toch moeilijk denk ik, omdat je bot niet in zijn normale doen is. Spieren moeten zich ook flink aanpassen. Heb je daar geen last van nu? Behalve natuurlijk dat je minder kracht hebt neem ik aan? Zo fijn dat je veel meer je gewone leven kunt leven in vergelijking met de stellage. Dat is toch nog een stuk beperkender.
Zool in de schoen kan inderdaad de rest van het verschil wel oplossen, afhankelijk van de schoen die je draagt.

Hoe hebben ze je knie gecorrigeerd? Mag ook per pb als het off-topic gaat. Ben wel heel nieuwsgierig. Daar had je inderdaad een flinke valgusstand en die staat nu volgens mij nagenoeg recht? Op de röntgen te zien dan

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 23:36

Santigo_ schreef:
Axivoca ik studeer podo therapie. Wel enige raakvlakken met beenlengteverschil enzo, heb toevallig nu ook best veel over mogelijke chirurgische oplossingen bij bepaalde problemen.
Het klinkt echt als een super innovatie met dit apparaat. Na de spalk mocht je alleen aantippend belasten neem ik aan? Volledige belasting is toch moeilijk denk ik, omdat je bot niet in zijn normale doen is. Spieren moeten zich ook flink aanpassen. Heb je daar geen last van nu? Behalve natuurlijk dat je minder kracht hebt neem ik aan? Zo fijn dat je veel meer je gewone leven kunt leven in vergelijking met de stellage. Dat is toch nog een stuk beperkender.
Zool in de schoen kan inderdaad de rest van het verschil wel oplossen, afhankelijk van de schoen die je draagt.

Hoe hebben ze je knie gecorrigeerd? Mag ook per pb als het off-topic gaat. Ben wel heel nieuwsgierig. Daar had je inderdaad een flinke valgusstand en die staat nu volgens mij nagenoeg recht? Op de röntgen te zien dan

ahh interessant :)
Ja na de spalk mocht in alleen aantippend belasten. Tot een week geleden mocht in maar aantippend belasten :) Nu 50%. Ja de spieren is juist waar de aandacht ligt. Die geven de meeste 'problemen'. Er is een spier die over de heup heen loopt(geen idee hoe die heet), maar die krijgt nu het meest aandacht gezien er nu een buikstand is ontstaan.
De knie hebben ze gecorrigeerd door net boven de knie een hoekje bot weg te halen. Ze hebben een "pizza stukje bot" weg gehaald, zoals zij het zeiden :') Nu heb ik idd geen valgusstand meer en staat alles netjes recht.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 10:17

Dat dacht ik al ja, je spieren hebben ook flinke opdonder gekregen. Eerst operatie en oprekken. Ik vind het ook interessant om te zien hoe je bot alweer gegroeid is op de foto’s. En tegelijkertijd eigenlijk ook bizar hoe groot het ‘gat’ tussen de twee botdelen lijkt.
Ah die methode ken ik inderdaad! Dan wordt de hoek van de knie veranderd ja.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:53

Man, jij hebt karakter.
Chapeau. Diep gemeend.

Ik hoop dat alles helemaal goed komt,
want jij hebt zo'n atletisch lijf,
daar moet je in de toekomst écht iets mee in de sport gaan doen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:01

Zo zeg wat een ingreep! :oo Wat schrijf je duidelijk en fijn al die foto's erbij. Ik kan me goed inleven in je verhaal; hoe sterk je bent en trots dat je die 8cm hebt gehaald! Dapper! :j

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:17

wauw...ik dacht pas later wat een lap tekst..ik vloog er zo doorheen. Je schrijft echt met gevoel...ik vond het fijn lezen en die foto's erbij. 8 cm is echt veel heee. sterkte met je verdere herstel!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:28

Wat super interessant! En wat een sterk mens ben jij zeg! *\o/*

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 21:17

Dankjulliewel! :o :o

@BigBen: zodra het kan ga ik sws door met sporten! ik mis het echt..

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:23

Gaaf om je topic zo te zien TS! Een achternichtje heeft jááren geleden ook een beenverlenging gehad, maar inderdaad met een uitwendige kast er omheen en dat heeft echt 2 of 3 jaar geduurd (was ook wel meer verlenging nodig, maar het fijne weet ik er verder niet van). Vind deze methode wel zeer gebruiksvriendelijk tonen voor de patient. En inderdaad, minder risico op infecties ed.
Wat héérlijk voor je dat je de volle 8 cm hebt mogen halen joh! Voelde je je ook 'naakt' de 1e keer met een kruk minder? Succes nog met je verdere herstel

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 01:02

Jeetje, wat een intrigerend topic. Heerlijk dat die 8 cm is gelukt.

Wat was dat extra laagje bot om je bot nu uiteindelijk, of heb ik daar overheen gelezen?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 06:07

Wat een geweldig verhaal! Super dat alles zo voorspoedig gegaan is.
En wat heb jij een prachtig lichaam. Die foto in bikini op de rand vd boot is echt super

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 08:01

Jeetje wat een heftig operatie en revalidatie! Knap dat je zo positief bent! Wat zijn de resultaten op lange termijn? Moet je altijd fysio blijven nemen?

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 14:36

Nogmaals bedankt voor de lieve aanmoedigende recties <3

@knabbelgirl: Oh wauw! 2-3 jaar! jeetje.. := Ik ben nog steeds aan het afbouwen naar 1 kruk, het gaat namelijk niet zo soepel haha :') .. met 1 kruk lopen voelt wel heel gek en raar.

@Sokje_6: oh kak.. goed opgelet :j Het laagje bot was een reactie op dat toen ze tijdens de operatie dat lange horizontale gat moesten boren om ruimte te maken in het merg voor de pen, mijn bot een mini stukje uitgerekt werd waardoor er overal microscopische scheurtjes in mijn bot kwamen. Wegens mijn bot instabiliteit was die schroef ook los gekomen en heeft mijn lichaam als reactie gehad om een nieuw laagje bot te produceren voor stevigheid. Het is dus alleen maar voordelig :)

@Rivendell: ahaha Dankje :o

@josje4: Ik heb voorlopig (sinds oktober 2017) 4x per week fysio. Ik denk dat ik de komende maanden sws fysio nodig zal hebben. Wellicht dat we het weer zullen afbouwen naar 2x. Maar het plan is om ook geen fysio meer te hebben maar, Time wil tell :)

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:11

Wow wat bijzonder. Wat een verhaal ook, maar super dat het uitendelijk allemaal gelukt is :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:37

Super interessant! En wat een positieve ingesteldheid +:)+

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:57

Wauw super interessant en leuk geschreven! Ben zelf verpleegkundige, en zie vaak heftige operaties voorbij komen, maar de periode na het ziekenhuis hoor je vaak niet. Extra boeiend om te lezen hoe jij 't ervaart! Succes met het verdere herstel, hopelijk kan je uiteindelijk al je sporten weer oppakken!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:59

Interessant topic +:)+ .
Respect voor jou, TS !