Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Wendy_Komen schreef:Passant houdt in dat ze je bij de praktijk in de gemeente waar je nu verblijft je tijdelijk inschrijven. Als je id kaart oid en verzekerings pasje meeneemt gaat dit het makkelijkst. Hun kunnen gewoon direct bij de verzekering factureren en valt onder basis zorg. Zal dus niets van je eigen risico afgaan.
Als je wel kunt belasten, en nog pijnstilling genomen hebt zou ik daar mee beginnen. Een kneuzing kan de huisarts ook niets mee, en als er een factuur zit zou je het niet kunnen belasten / lopen. Zou nu paracetamol nemen (2 stuks) en indien er geen enkele verbetering is, eventueel om 8 uur dichtstbijzijnde huisarts bellen.
Wil je alsjeblieft níet zeggen dat je met een fractuur niet meer kan lopen? Dat is geheel afhankelijk van wát voor breuk en op welke plek. Ik kon met een gebroken rug nog gewoon lopen in ieder geval (niet van harte maar t kon wel)
En ook een kneuzing is in ieder geval fijn om even vast te stellen. Zeker als TS het over uitstralingspijn heeft naar de rug...
TS ik zag dat je al de HA ging bellen maar ik vind de HAP wel een beetje laks. Niet nodig om langs te komen maar er moeten wss wel foto's gemaakt worden? Uitstraligspijn naar je rug is nooit goed...
Hopelijk valt het mee. Heb je een goede buur die met je mee kan naar de dichtsbijzijnde huisarts?
Macs schreef:Een goede fysio zal ook nergens aan zitten als hij niet weet wat er aan de hand iszeker na een val..
k_m schreef:Ja oké maar ik had ooit ook mijn knie gebroken en daar liep ik ook de spoedpost mee binnen, mijn zus pas een ruggenwervel gebroken en daar was volgens de huisarts ook niets ernstig mee. Je zal toch echt rontgens moeten laten nemen om breuken uit te sluiten. Als je dingen hebt horen kraken enz moet je gewoon zekerheid hebben. Gaat wel om je lichaam moet je nog heel je leven mee doen hoor! Better save than sorry.