Val, misselijk van de pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:04

Ja een fysio is misschien beter iets dan niets, maar ook zij hebben helaas geen röntgen ogen. Straks zit er wel een breuk in en is de fysio aan je been aan het sjorren, lijkt me toch ook niet geheel bevorderlijk. :D

XxLiindsaYxX

Re: Val, misselijk van de pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 13:07

haha.. daar hebben jullie ook weer gelijk in.
als hij het niet vertrouwt ga ik vanavond gewoon weer de hap bellen.
echt zo raar, mijn eigen huisarts zegt dat ze mogen helpen als ze me als passant inschrijven, en de huisartsen hier lijken het allemaal onnodig te vinden om langs te komen. nu voel ik me echt een aansteller haha.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:09

Nee joh! Je bent zeker geen aansteller!
De huisartsen daar werken gewoon een beetje gek, dat staat los van jou hoor TS! :j

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:10

Ik wilde zometeen in bad gaan liggen, maar spontaan heb ik er geen zin meer in :o

TS echt op je strepen gaan staan. En jij kent je eigen lichaam het beste!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 13:11

ja echt heel vreemd dit..
snap best dat het een gedoe is.. maar ja. ze krijgen gewoon hun geld dus wat is het probleem. gelukkig werkt de 2e fysio mee, en laat ik gewoon daar even kijken. weet ik in ieder geval of het een spier kwestie is

hahaha.. even je badmatje weghalen jeanine.. dat ding komt er bij mij niet meer in in ieder geval... :+

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:13

TS, wat vervelend dat je niet bij de huisarts terecht kan. Woon je zelf wel in de buurt bij je huisarts?

Een fysio is beter dan niets, mocht de fysiotherapeut het niet vertrouwen kan hij je als nog terug verwijzen naar een huisarts, als hij een brief meegeeft voor de huisarts ben je in ieder geval al 2 stappen verder dan wanneer je niks kunt en niet bij de huisarts terecht kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:14

Kan je je eigen huisarts niet gewoon om een telefonische verwijzing vragen en die door hem naar de SEH bij het ziekenhuis bij je vriend in de buurt laten faxen? Dan gelijk gaan. Mijne heeft dit wel eens gedaan voor me.

Niet direct naar de fysio gaan zonder verwijzing, straks gaat hij er aan manipuleren of masseren en maak je het alleen maar erger. Zeker na zo'n val altijd eerst letsel uit laten sluiten door een arts.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:15

Joh ga op je strepen staan en eis dat er een foto gemaakt wordt. Als dwarse 15 jarige ben ik over de kop gegaan en ‘had ik niets’, want ik wou mijn rit afmaken. Met moeite weer op m’n paard geklommen, hinkelend afgezadeld en eenmaal thuis hondsberoerd. Heb er nog een week mee rond gestrompeld omdat ik er gewoon op kon staan. Om een lang verhaal kort te maken; ik had dus wel mooi een breuk. En nu 9 jaar later heb ik er nogal altijd last van.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:16

Anoniem schreef:
Wendy_Komen schreef:
Passant houdt in dat ze je bij de praktijk in de gemeente waar je nu verblijft je tijdelijk inschrijven. Als je id kaart oid en verzekerings pasje meeneemt gaat dit het makkelijkst. Hun kunnen gewoon direct bij de verzekering factureren en valt onder basis zorg. Zal dus niets van je eigen risico afgaan.

Als je wel kunt belasten, en nog pijnstilling genomen hebt zou ik daar mee beginnen. Een kneuzing kan de huisarts ook niets mee, en als er een factuur zit zou je het niet kunnen belasten / lopen. Zou nu paracetamol nemen (2 stuks) en indien er geen enkele verbetering is, eventueel om 8 uur dichtstbijzijnde huisarts bellen.

Wil je alsjeblieft níet zeggen dat je met een fractuur niet meer kan lopen? Dat is geheel afhankelijk van wát voor breuk en op welke plek. Ik kon met een gebroken rug nog gewoon lopen in ieder geval (niet van harte maar t kon wel :+ )
En ook een kneuzing is in ieder geval fijn om even vast te stellen. Zeker als TS het over uitstralingspijn heeft naar de rug...

TS ik zag dat je al de HA ging bellen maar ik vind de HAP wel een beetje laks. Niet nodig om langs te komen maar er moeten wss wel foto's gemaakt worden? Uitstraligspijn naar je rug is nooit goed...

Hopelijk valt het mee. Heb je een goede buur die met je mee kan naar de dichtsbijzijnde huisarts?

Inderdaad, ik heb bijna een week met een gebroken voet gelopen. Voelde wel niet fijn maar dacht zelf dat die flink gekneusd was

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:16

Een goede fysio zal ook nergens aan zitten als hij niet weet wat er aan de hand is :o zeker na een val..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:17

Macs schreef:
Een goede fysio zal ook nergens aan zitten als hij niet weet wat er aan de hand is :o zeker na een val..

Dat is wel waar. Maar ze rekenen wel consultkosten en als je geen aanvullende verzekering hebt mag je die wel zelf betalen. Kan je toch beter via de HA naar de SEH gaan dan eerst langs een fysio.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 13:19

jullie verhalen maken me bang..
mijn eigen huisarts belt me sowieso vanmiddag nog terug.. dus kan hem inderdaad om een verwijzing vragen. blijf het vreemd vinden dat ze door de telefoon kunnen zeggen dat er niks aan de hand is, en het met rust over moet gaan..

ik woon zelf wel dicht (5 minuten) bij mijn huisarts.. ga echt nooit naar de huisarts, heb deze huisarts al 3 jaar, en ik heb deze man 1 keer gezien om "kennis te maken".

heb sowieso een aanvullende verzekering, net contact gehad met mijn zorgverzekeraar, voor ik de fysio belde. en heb in ieder geval 250 euro vergoed. dus dat komt wel goed denk ik..

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:23

k_m schreef:
Ja oké maar ik had ooit ook mijn knie gebroken en daar liep ik ook de spoedpost mee binnen, mijn zus pas een ruggenwervel gebroken en daar was volgens de huisarts ook niets ernstig mee. Je zal toch echt rontgens moeten laten nemen om breuken uit te sluiten. Als je dingen hebt horen kraken enz moet je gewoon zekerheid hebben. Gaat wel om je lichaam moet je nog heel je leven mee doen hoor! Better save than sorry.

Hier de zus met de gebroken rug...
Wilde net hetzelfde reageren eigenlijk. Ik ben met mijn rug ook eerst naar de HA geweest, die dacht dat er niet veel mis was (spieren in de kramp was haar uitleg) ibuprofen nemen en morgen 'voor de zekerheid' even röntgenfoto's laten maken. 's nachts bijna niet geslapen van de pijn, maar goed, verkrampte spieren zijn ook pijnlijk, denk je dan... Tot je daar 's anderdaags staat in de fotopraktijk en de dokter van daar je adviseert om toch maar even naar de spoedgevallen te rijden 'Want uw rug is gebroken mevrouw' ..

Wil je niet bang maken, maar in dit geval lijkt het mij toch beter dat er foto's gemaakt worden om iig dingen uit te sluiten!

En is er in NL niet zoiets als een hospitalisatie verzekering dan? Ik heb voor heel mijn rug verhaal, incl brace (die 690 euro kost) nog geen 50 euro moeten betalen...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:37

Raar verhaal. Heb een keer een vriendje gehad uit de andere kant van nederland. Hij had hele hoge koorts en liep te ijlen. Ik heb toen mijn huisarts uit een andere stad gebeld en zij hebben een huisarts gestuurd uit de stad waarin ik tien woonde. Zij zijn gekomen en hij is toen zelfs met een ambulance meegenomen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:40

Jeetje zorg weigeren moet tegenwoordig toch niet meer kunnen. Pfff raar ts. Voel je je wel iets beter of verslechterd het juist?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:41

Maar dat is iets heel anders en niet te vergelijken.
Dat zou levensbedreigend kunnen zijn.
Wat ts heeft waarschijnlijk niet. Wat niet wegneemt dat het ontzettend naar is. En raar dat de huisarts waar ze nu is haar niet even wil zien. Of die moet al compleet vol zitten, wat natuurlijk ook vaak genoeg is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:42

Ik heb het idee dat je bij huisartsen soms ook moet aandikken. Als je zegt "ja het doet erg veel pijn maar ik kan nog lopen en zitten, met ibuprofen hou ik 't prima vol" klinkt dat heel anders dan "mijn been was helemaal overstrekt en ik hoorde en voelde van alles kraken en scheuren, ik ben misselijk en duizelig van de pijn en ik kan totaal niet bukken." Ik weet niet wat je verteld hebt aan de telefoon, maar misschien dat het nog scheelt hoe je het uitlegt. Want ik vind het wel raar dat je niet langs mag komen, hoor. Ik heb in het verleden meerdere ernstige kneuzingen en verrekkingen gehad, en ik moest altijd naar de SEH om foto's te laten maken.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 13:45

heftig ook van je rug zeg!
ik ben er gewoon voor verzekerd, enige is (zoals ik het begreep van de assistente van mijn huisarts) dat ik als "passant" bij een vreemde huisarts, het bedrag voor het consult moet voorschieten (ongeveer 30 euro) en dit dan later weer gewoon terug krijg van mijn zorgverzekering. dus zij krijgen het geld meteen, dezelfde minuut nog.
nicje87, ik ben ooit op vakantie (in nederland) ook weleens naar een andere huisarts gemoeten.. dat ging ook zonder problemen.. maar hier lijkt het allemaal een probleem te geven. begrijp er niet veel van. sowieso word ik vanmiddag ook nog door mijn eigen huisarts gebeld. maar vind het heel vreemd.

dito; voel me nu wel wat beter, heb vanmorgen en nu ibuprofen ingenomen, waardoor ik in ieder geval normaal kan zitten/liggen. ook even uurtje kunnen slapen, aangezien ik dat vannacht niet had gedaan. kan ook wel lopen zonder meteen gevoel te hebben te moeten overgeven, alleen doet veel pijn. als ik buk (waardoor er weer en scheut richting mijn been gaat) dan ga ik wel echt zwart zien en moet ik meteen gaan zitten. zit nu al de hele ochtend met mijn been omhoog op de bank.

dani; klopt wat je zegt. heb ook niet gezegd dat het met de ibuprofen beter gaat. alleen gezegd dat het voelde alsof er iets knapte in mijn been, en dat ik nu echt heel misselijk enz ben. hap leek het ook nodig fotos te laten maken, maar zij vonden dat ik hier naar een huisarts moet, en de huisartsen hier zeggen via de telefoon; als het een spier is kunnen wij ook weinig doen, alleen maar rusten, paracetamol en koelen..

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:52

Huisarts in de buurt terugbellen en eisen dat je langs kunt komen en ingeschreven wilt worden als passant.
En daar eisen dat er een foto wordt gemaakt. Je hebt maar 1 lichaam en daar moet je zuinig op zijn.
Dan kost het maar wat extra...

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 14:05

minoes,
ik word zo gebeld door mijn huisarts ( wacht ik nu op) kijken wat hij zegt wat ik kan doen. kosten gaat het me niet om, inderdaad wat je zegt je hebt maar 1 lichaam. en daarbij ben ik goed verzekerd, en krijg ik alles terug. dus dat is allemaal het probleem niet. maar dat moeilijk doen van hier. en blijven ze moeilijk doen, en blijft de pijn, zit ik vanavond op de hap. als ik niet mag komen ga ik er wel heen, mijn vriend durft wel te zeggen waar het op staat haha.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:08

pijn bij bukken in je spier kan duiden op je hamstring, die moet dan uitrekken en weer terug naar normale positie. Dat kan felle en vervelende pijn geven.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 14:09

hmm.. hamstring lijkt me ook wel logisch, gezien de plek waar het zit :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:25

S hit wat een ellendige uitglijder, toch volhouden. Echt tegenwoordig weet niet wat er met huisartsen is die zich gewoon niet aan de wettelijke regels willen houden.

Vorig jaar ook gehad motorongeluk gehad ambulance knie wel op de foto gezet enkel leek niet helemaal ok maar moest aankijken. Helaas paar dagen later stand werd steeds verkeerder maar was gestrand bij iemand anders, heb twee dagen moeten rondbellen (geen huisarts was bereid me te willen zien als passant en eigen ha mocht geen vewijzing doorgeven voor spoedeisende hulp zonder me te zien) spoedeisende hulp had een briefje nodig van een huisarts en kon niks znder dat papiertje en uiteindelijk is er ene lieve bokker geweest die me naar mijn eigen huisarts heeft moeten brengen.

Daar trof ik een vervanger die alleen me naar een fysio wilde hebben. Die heeft me bekeken en me met spoed doorgestuurd naar de spoedeisende hulp. Daar bleken dus mijn buitenste enkelbanden allemaal doormidden te zijn en is poot in gips gezet. Maar dat heeft dus twee dagen moeten duren. Geen vervoer in e buurt, bussen gingen er niet tussen waar ik zat en mijn eigen huisarts en het ziekenhuis.idem eerder al met een op vier plaatsen gebroken voet, zelfde verhaal. Toen door iemand gewoon bij spoed afgegooid waar dus die breuken bleken.

Dus probeer op de een of andere manier vervoer te krijgen naar een huisartsenpost, eigen huisarts desnoods bel je na 1700 weer de hap en zeg je dat het alleen maar meer zeer gaat doen. En je nergens terecht kunt voor nakijken of doorverwijzing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:36

Heel soms zijn huisartsen wel snugger.
Kwam binnen met een arm die het vanuit de schouder niet meer deed.
Twee simpele handelingen en het commentaar was je bovenarm/schouder is gebroken.
Naar de SEH aangezien ik van mijn stokkie ging van de pijn, daar was men na een foto eruit, humerus kop in stukken.
Dit is slechts mijn eigen ervaring en niet iedereen komt nooit bij de huisarts tenzij....

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:45

Ik sta er ook van te kijken dat niemand je wil helpen! Of heb je zelf gezegd dat het wel meeviel en waarschijnlijk toch niet gebroken was? :)
Gelukkig laat mijn dokter wel altijd foto maken, kan direct naar ziekenhuis gaan terwijl zij de doorverwijzing regelen. Ik hoop dat je snel voor een foto terecht kunt, die lijkt mij niet overbodig