Bang voor bedorven eten - tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje1998

Re: Bang voor bedorven eten - tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:59

Voedselvergifting van ijsblokjes is wel degelijk mogelijk. Als het ijs besmet is kan je er echt goed ziek van worden. Is ook waarom ik nooit ijsblokjes in mijn drankje neem in cafes enzo.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:14

Ik herken het wel TS, ik let ook heel goed op de THT etc. Kook ook altijd gepast, zodat ik niets over houd. Ik gruwel van kliekjes :o (enige uitzondering zijn nasi/bami en soep). Boodschappen doe ik ook zo zodat ik weet dat ik alles op tijd op krijg.

Eten wat anderen hebben klaargemaakt vind ik dan weer minder problematisch. Ik ben ook te dol op uit eten gaan om daar echt heel erg bij stil te staan.

Na mijn vakantie in Marokko heb ik een voedselinfectie opgelopen. Waarschijnlijk door het eten van een sandwich in het vliegtuig. Ben dood- en doodziek geweest, dat was echt niet fraai. Gelukkig geen angst voor overgeven, want anders was het helemaal vreselijk geweest := Maar dat is me tot nu toe maar 1x overkomen, de rest kon m'n lichaam schijnbaar toch wel voldoende goed aan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:49

Ijsblokjes is inderdaad een bekende bron. Daarom moet je met ijsmachines in hotels ook echt mee uitkijken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:36

De ijsblokjes worden gemaakt van besmet water ;) Gezellig legionella ijs

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:55

IJsblokjes kunnen inderdaad van besmet water gemaakt worden. Was vorige zomer in Griekenland en ook een paar keer ziek geweest, waarschijnlijk van vlees. In het buitenland is het prima om wat voorzichtiger te zijn.

Helpt het wanneer je dingen beredeneerd? Zoals dat bepaalde dingen onmogelijk niet meer goed kunnen zijn? Ik ben een keer heel erg ziek geweest van eieren en het zit nog steeds in mijn hoofd dat ik daar niet tegen kan. Ik werkelijkheid kan ik er wel tegen, want praktisch overal zit ei in alleen je ziet het niet. Ik durf ook niet zo goed dingen als gerookte zalm en garnalen te eten wanneer ik niet thuis ben, iets met buikpijn krijgen op de meest onmogelijke plekken. Maar thuis niks aan de hand, dus dat is gewoon m'n hoofd dat rare dingen bedenkt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 00:00

Beredeneren helpt goed, maar bij niet alles weet ik het zeker natuurlijk.

Gisteren en vandaag gingen weer echt prima trouwens, dus heel blij mee :)

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 01:15

verootjoo schreef:
Sheran schreef:
Spekjes (17 jaar geleden) en ijsblokjes (2 jaar geleden). En verder is mijn angst 11 jaar geleden weer enorm getriggerd door een operatie, waarna ik enorm misselijk was maar nergens heen kon en mijn zaalgenoten soms aan het overgeven waren.
Maar ik heb al last van de angst sinds ik 6 ben. De reden zet ik niet op internet maar het was geen voedselvergiftiging :).

Een voedselvergiftiging van ijsblokjes :?

smit_ilse schreef:
Herkenbaar. Heb al heel wat discussies thuis gehad met mijn vriend hierover. Paar keer flink beroerd geweest van over de datum producten en sindsdien icm bang om over te geven heb ik het. Ik durf bv bij mijn schoonouders niks meer te drinken behalve water, avond eten durf ik er wel want weet dat ze om de dag boodschappen doen maar bv een snoepje/koekje neem ik daar weer niet omdat ik weet dat het 9 van de 10x over de datum is.

Ook thuis heb ik het. Hou er al niet van om op de tht datum het zelfs nog te gebruiken maar doe dat inmiddels wel. Als er drinken open staat en im twijfel wanneer het open is gegaan gooi ik het liever weg dan dat ik een slokje proef. Met het drinken is gekomen door over mn nek te zijn gegaan op verjaardag door bedorven cola. Sindsdien heb ik het ook met drinken. Gelukkig is mijn vriend wel wat gewend dus meestal drinkt of eet hij het dan wel op.

Hoe denk je ziek te worden van koek/snoep wat ‘over datum’ is? Dat kan niet over de datum.... hoogstens zijn de koekjes wat slof maar het bederft niet :n

Idem dito met groenten uit blik/pot. Zolang er geen lucht bij komt gebeurt er niks mee.

Ik snap het panische niet goed. Dan kun je beter niet hier thuis komen want bijna alles is over datum. :+

Koek/snoep eet ik al zelden maar toch nee zodra ze over datum zijn. Hou er gewoon niet van.