Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Sheran schreef:Spekjes (17 jaar geleden) en ijsblokjes (2 jaar geleden). En verder is mijn angst 11 jaar geleden weer enorm getriggerd door een operatie, waarna ik enorm misselijk was maar nergens heen kon en mijn zaalgenoten soms aan het overgeven waren.
Maar ik heb al last van de angst sinds ik 6 ben. De reden zet ik niet op internet maar het was geen voedselvergiftiging.
Een voedselvergiftiging van ijsblokjessmit_ilse schreef:Herkenbaar. Heb al heel wat discussies thuis gehad met mijn vriend hierover. Paar keer flink beroerd geweest van over de datum producten en sindsdien icm bang om over te geven heb ik het. Ik durf bv bij mijn schoonouders niks meer te drinken behalve water, avond eten durf ik er wel want weet dat ze om de dag boodschappen doen maar bv een snoepje/koekje neem ik daar weer niet omdat ik weet dat het 9 van de 10x over de datum is.
Ook thuis heb ik het. Hou er al niet van om op de tht datum het zelfs nog te gebruiken maar doe dat inmiddels wel. Als er drinken open staat en im twijfel wanneer het open is gegaan gooi ik het liever weg dan dat ik een slokje proef. Met het drinken is gekomen door over mn nek te zijn gegaan op verjaardag door bedorven cola. Sindsdien heb ik het ook met drinken. Gelukkig is mijn vriend wel wat gewend dus meestal drinkt of eet hij het dan wel op.
Hoe denk je ziek te worden van koek/snoep wat ‘over datum’ is? Dat kan niet over de datum.... hoogstens zijn de koekjes wat slof maar het bederft niet
Idem dito met groenten uit blik/pot. Zolang er geen lucht bij komt gebeurt er niks mee.
Ik snap het panische niet goed. Dan kun je beter niet hier thuis komen want bijna alles is over datum.