Gezichtscrème, wat werkt nou echt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:20

Uncover skincare van dr Jetske Ultee!
Ik heb zelf een vette huid, dus gebruik de dagcream weinig. De toner gebruik ik wel dagelijks. Echt heel fijn spul!

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:45

Nibbit schreef:
Ik gebruikte altijd hele dure, maar toen ik bij toeval (andere winkels waren dicht) een keer de 24u creme van de Lidl kocht beviel dat zo goed dat ik daarbij ben gebleven.
Het is een wit potje met een roze deksel.
Goedkoop maar echt goed! Niet vettig, voelt heel fijn aan :j

Deze ervaring heb ik ook. Ik heb ook de nachtcreme hiervan (donkerblauw potje met donkerblauwe deksel). Deze is echt heel erg voedend. Ik heb ontzettend veel merken gehad en deze werkt gewoon het allerbeste! Ben er nog elke dag blij mee.

Just_bo

Re: Gezichtscrème, wat werkt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:04

Tip: als je een potje gebruikt, haal telkens de benodigde hoeveelheid eruit met een klein (schoon) spateltje :) omdat je er telkens met je vingers in gaat komen er bacteriën in, wat natuurlijk nooit de bedoeling is. Of nog beter, een creme met zo’n luchtdichte pomp :)

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:37

Toevallig een paar weken geleden een uitzending op de BBC gezien over dit onderwerp. Daar is het uitgebreid wetenschappelijk onderzocht. De dagcreme van Nivea kwam als moisturiser het beste naar voren. Vochtinbrengende cremes helpen echter niet tegen rimpels het veroudering van de huid. In tegenstelling van wat vaak wordt gedacht. De grootste boosdoener is de invloed van de zon op de huid, deze zorgt voor rimpels, ook in de winter als er weinig zon is. Het beste is om elke dag zonnebrand met een noge beschermingsfactor te gebruiken. De enigste werkzame stof tegen rimpels is Retinol. Beginnen met cremes die 0,1% bevatten en dan oplopend naar 1%.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:41

Tip van mijn oma van bijna 79 (die eruit ziet als nog geen 59 :+ ) Gezicht wassen met koud water ipv warm, daar schijnt je huid steviger van te worden :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:19

Koud water is juist enorm slecht voor de huid, door de kou kunnen de kleine adertjes meer zichtbaar worden, en dit kan permanent worden. Lauwwarm water is het allerbeste.

Ik heb zojuist het Vitamine A serum van Uncover Skincare binnengekregen, ik ben heel benieuwd. Ik zal hem vanavond voor het eerst proberen. Ik gebruik nu het 365 serum van Lancaster en die bevalt op zich prima maar ik hoorde zoveel goede verhalen over het Vitamine A serum dat ik hem toch maar aangeschaft heb ondanks dat mijn huid echt zeer slecht reageert op de andere verzorgingsproducten van Uncover.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:50

Weleens gelezen dat volgens wetenschappers vitamine A het enige is wat echt iets doet tegen rimpels/huidveroudering.
Verder ooit eens een tip gehad van een familielid die in het acteurs/artiestenwereldje zit en deze tip had gekregen van een visagist, die het weer van een huidarts had: een goede after sun gebruiken als gezichtscrême. Verzorgend, niet te zwaar en schijnt ook goed te zijn tegen rimpels. Ik gebruik zelf gewoon wat goed voelt. De ene keer een huidolie, dan weer een potje crème van de Aldi of Lidl. Of after sun.
Wat ik wel structureel doe: vanaf de eerste voorjaarszon in plaats van dagcreme dagelijks een goede zonnebrandcrème op mijn gezicht smeren, factor 30. Niets veroudert zo veel als de zon en ik werk veel buiten, vandaar. Plus uiteraard bescherming tegen huidkanker.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:52

Ik had een jaar terug een enorm glimmende huid die snel vet aanvoelt maar inmiddels heb ik meer het idee een gemengde huid te hebben die hydratatie nodig heeft. Ik gebruik de hydra bomb van Garnier en ben er super tevreden over. M'n huid voelt super zacht en gehydrateerd.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:53

Ik smeer altijd als ik naar buiten ga een SPF, ongeacht het seizoen of het weer.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:57

Ik gebruik sinds een paar maanden de foamer en vit E creme van the bodyshop... Ik ging van letterlijke grindtegel naar (bijna) een flawless huid. Man, wat is mijn huid hier van opgeknapt. Daarvoor heb ik ook van alles aan dure merken geprobeerd, van biodermal tot aan smashbox, chanel, noem het allemaal maar op... Toen aan de bodyshop gegaan op aanraden van een vriendin en voila. Ik heb zelf een gevoelige vette huid en dit werkt tot nu toe echt het beste. Ben er heel erg blij mee!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:58

Tazzey schreef:
Koud water is juist enorm slecht voor de huid, door de kou kunnen de kleine adertjes meer zichtbaar worden, en dit kan permanent worden. Lauwwarm water is het allerbeste.

Ik heb zojuist het Vitamine A serum van Uncover Skincare binnengekregen, ik ben heel benieuwd. Ik zal hem vanavond voor het eerst proberen. Ik gebruik nu het 365 serum van Lancaster en die bevalt op zich prima maar ik hoorde zoveel goede verhalen over het Vitamine A serum dat ik hem toch maar aangeschaft heb ondanks dat mijn huid echt zeer slecht reageert op de andere verzorgingsproducten van Uncover.

Oh, daar had ik nog nooit van gehoord?! :oo Mijn dermatologe zei ook altijd dat ik met mijn huid het beste met koud water kon wassen. Voor mij lijkt het in elk geval te werken icm andere dingen. :) Vind zelf dat ik een hele mooie egale huid heb.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:16

Ik heb de creme van Etos, voor de droge huid: https://www.etos.nl/eigen-merk/skinsecrets/hydradry Begin nu de vier en de nul in zicht komen te twijfelen of ik niet over moet stappen naar iets met anti rimpel er in. Maar ik durf niet zo goed, want dit is de eerste creme waarbij ik geen problemen had. En ik gebruik hem nu al jaren tot grote tevredenheid. Bovendien vind ik dat het met de rimpels nog wel mee valt :o

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:23

Kruidvat Hydro kwam als beste uit een test laatst. Beter dan de dure die waren getest!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:32

DatBenIkNou schreef:
Kruidvat Hydro kwam als beste uit een test laatst. Beter dan de dure die waren getest!

Nogmaals, die testen zijn niet altijd even betrouwbaar en laten alleen zien hoe de producten reageren op een normale huid. Je moet gewoon kiezen voor het product dat bij jouw huid werkt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:27

Idd, ik krijg jeuk van de creme van Kruidvat.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:09

Tazzey schreef:
DatBenIkNou schreef:

Nogmaals, die testen zijn niet altijd even betrouwbaar en laten alleen zien hoe de producten reageren op een normale huid. Je moet gewoon kiezen voor het product dat bij jouw huid werkt.

TS schrijft in haar openingspost een normale huid te hebben? Dus dan lijkt me dit een prima creme om uit te proberen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:20

Van het Kruidvat, en dan gevoelige huid.
Helpt wel prima denk ik :+.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:29

Producten van Yves Rocher heb ik lang gebruikt en zijn op zich goed, maar ben nu erg fan van Kiehls. Heb er verschillende producten van, facial oils en verzorgende crèmes/lotions. En ja, ik merk echt verschil in mijn huid. Ik doe soms trouwens 's avonds alleen reinigen en een toner en verder geen crème zodat ik de huid even kans geef zelf zijn werk te doen. Oja en ik heb een serum van Estee lauder voor 's 2 a 3x per week nachts.

In de zomer een product met SPF en in de winter ivm wisselen tussen kantoor (droog+warm) en koude buitenlucht een wat meer verzorgende crème. Maar idd zijn eten/drinken en stress ook belangrijke factoren.

Ik ben met huidverzorging begonnen toen ik opeens erg slechte huid kreeg met veel roodheid en lokale ontstekingen. En mijn huid is er zo van opgeknapt!

Reinigen doe ik met reinigingsgel van Trekpleister, reinigingsfoam van Douglas of als ik ook makeup op heb gehad eerst de cleansingbalm van Emma Hardie en daarna nog met de foam van Douglas.

Tegenwoordig vind ik het hele avondritueel van reinigen en verzorgen ook een fijn moment om even alles van de dag los te laten en tijd aan mezelf te besteden. Ontspanningsmomentje ;)

Edit: Ook nog een tijd BodyShop gebruikt. Ook fijne producten :)
Laatst bijgewerkt door Djilna op 25-01-18 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:35

Ja! Gezichtscrème werkt echt!

Ik had heel erge pigmentvlekken in mijn gezicht door 2 jaar lesgeven in een buitenbak in Italië. Ze zaten op alle plekken waar je het snelst zweet, daar is de zonnebrand ook zo weg en is je huid onbeschermd.... De vlekken zaten vooral op mijn voorhoofd, jukbeenderen en bovenlip.

Zo erg dat er wel eens gezegd is: "Heb je chocomelk gedronken? Je moet even je bovenlip schoon maken!"

Oeps, toen dacht ik wil er wat aan doen!

Sinds ik serum tegen pigmentvlekken gebruik van Clarins zijn de vlekken veel minder geworden en vallen ze nauwelijks meer op! Ik gebruik ook andere producten van Clarins. Ik heb nooit meer oneffenheden, huid is veel egaler qua kleur en geen rode adertjes meer! Super blij mee maar kost wel wat.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:38

Ik hou van mijn Body Shop Tea Tree night mask. Ik doe verder vrij weinig. Beetje dagcreme soms. Of een Lush moisturiser (Imperiales). Probeer wel eens de Kruidvat dingetjes uit, maar ik heb voorheen nooit veel gedaan en zie er nog veel jonger uit dan ik ben. Dus denk dat het ook een beetje genen en voeding is :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:40

Ik heb jarenlang Annayankee gebruikt a 50€ per potje, sinds een paar jaar ben ik over naar de dag en nacht crème van het Kruidvat en deze is toch fijn! Kost 3.50 per potje en ik merk echt geen verschil :D naja ik merk verschil in Mn portemonnee.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:42

Ik zweer bij de ouderwetse Nivea, die uit het blik dus, niet die nieuwe hippere cremetjes die ze maken.

Desireetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:43

Dag en nachtcrème voor de gemengde huid van het huismerk van de Etos.
Eerst een tonic van Etos en dan de crème. Ideaal!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:51

Is het gek dat ik denk dat zoiets toch normaliter van binnenuit je lichaam moet komen? Ik heb altijd in mijn hoofd dat als je genoeg water drinkt, dat ook echt al voor een hoop scheelt. :o Als ik niet genoeg drink, dan merk ik dat echt aan mijn huid. Maar als ik dit wel doe, dan zie ik ook wel degelijk verschil.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:07

Ik gebruik al jaren de bruine potjes Kruidvat crème met vitamine E, heb weleens de Nivea met die Pearls geprobeerd en nog een ander duur merk maar kom toch weer terug op die van het Kruidvat. Ik gebruik wel alleen de nachtcrème, die vind ik voller.