Bril na jarenlang lenzen gedragen te hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:09

Mijn ene oog had staar en toen vroeg mijn ogarts of ik een lens op sterkte er in wilde, het andere oog was nauwelijks staar, maar als ik lenzen op sterkte wilde dan gingen ze het tweede oog ook opereren om daar ook een lens op sterkte in te doen, zo is het ook gebeurt ene oog 100% zicht andere 110%.
Schrok eerst erg van die staar, was de jongste daar, maar ben er nu blij mee.
Kookappaatje heb ik ook nog gehad :D

zonnebloem18

Re: Bril na jarenlang lenzen gedragen te hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:34

iemand vroeg waarom geen maandlenzen, maar dat is omdat ik het geklooi met de lenzen elke avond en ochtend wel een beetje zat ben en omdat er toch wat vaatingroei is.

Veelal positieve reacties dat is fijn, ik was bang dat het wennen aan de bril erg lastig zou worden, maar dat lijkt mee te vallen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:14

ik heb ruim 10 jaar dagelijks lenzen gedragen, en nu bijna volledig over op een bril (ivm bureau job).
Ik heb heel lang moeten wennen voor ik me niet meer awkward voelde, voorheen toen ik nog winkeljob deed haatte ik het ding.
Nu begint het wel mee te vallen, maar voor actieve dingen (de paarden, lange wandelingen of actieve dingen met hond) doe ik wel nog altijd mijn lenzen in (dag en nacht lenzen, doordat ik ze goed verzorg en maar 4 dagen per week ze een paar uur in heb doe ik er 2 maand mee per paar.)
Die bril zit me toch nog in de weg; ook als ik mijn cap op doe drukt het ding in mijn neusbrug.
Een aparte sportbril is geen optie, mijn ogen moeten telkens zo lang wennen dat ik bij een nieuwe bril drie dagen koppijn heb.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 23:41

Even een update, afgelopen zaterdag weer een meting gehad, nu zonder bril om nog beter te kunnen meten. Sterkte was flink achteruit gegaan en een behoorlijke cilinder.

Ik heb nu uiteindelijk besloten te gaan voor een bril, met lenzen erbij voor sporten en bij slecht weer op het werk. Daglenzen bestaan helaas niet in mijn sterkte dus het worden maandlenzen, toch weer klooien met vloeistof, maar dat is dan niet anders.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:45

Als je kan kijk naar dag en nacht lenzen, die zijn meestal beter zuurstofdoorlatend en houden meer vocht vast. Ik gebruik mijn dag en nachtlenzen sporadisch, dus je mag ze gewoon in en uit doen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 09:57

Lastige is dat er voor mijn rechteroog maar weinig lenzen zijn in de juiste sterkte. De meeste merken gaan tot -8 of -10 terwijl ik rechts -11.50 heb met een cilinder van -1.75. Dat is ook de reden waarom daglenzen niet gaat lukken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:15

Hoe denk je zelf over laseren? In het slechte geval heb je alsnog een bril nodig maar je hebt ook kans om nooit meer een bril of lenzen te hoeven dragen. Het kost wat, maar iemand die ik ken had ook zoiets van Ik wil gewoon kunnen wakker worden en zien, en in een zwembad kunnen kijken (kon niet tegen lenzen) en als je berekend wat een bril kost om de zoveel jaar, dat is ook niet niks.