Zoveel mensen die HET krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:01

Kabayo schreef:
Helaas is de mens zo "doorgefokt" dat eigenlijk bijna iedereen deze ziekte in de genen heeft...

Enorm veel diersoorten zijn (op leeftijd) gevoelig voor kanker.
Knaagdieren sterven bijna zonder uitzondering aan kanker als ze niet opgegeten worden.

Je maakt continue foute celdelingen. Je reparatieset herkent het normaalgesproken. Maar gaat het met de herkenning mis, dan herkend je eigen immuunsysteem het vaak nog wel. Maar ontsnapt het daar ook, dan is het bingo.
Ik vind het zelfs bijzonder dat het niet vaker mis gaat.

Voor de natuur hebben 50+ers immers geen nut. Je hebt je voortgeplant, kroost is volwassen (als je uit gaat van de natuurlijke vruchtbaarheid) en je bent daarmee een overbodige factor die tot voedselschaarste kan lijden.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:02

https://nos.nl/artikel/270350-veel-meer ... -2020.html

Volgens KWF kankerbestrijding zal het nog verder toenemen. Roken is een hele belangrijke oorzaak, maar ook obesitas en wat al vaker genoemd is, mensen worden ouder.

Tot 2040 zal het volgens dit artikel blijven toenemen, tot de vergrijzing "over" is.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:23

Germie....
tja, ik zal niet zeggen dat niemand wat overhoudt van chemobehandelingen.
Maar om dan te zeggen dat die persoon dan per definitie niet genezen is van kanker?
Operaties kun je ook het een en ander aan overhouden.
Lastig soms, maar toch.... beter dat dan dood.

Ik ken wel succesverhalen, misschien wel met restverschijnselen, zoals een geamputeerde borst bvb maar nooit meer kanker gehad daarna.

Nicht van mijn moeder : borstkanker rond haar 60ste. 93 jaar oud geworden. Borst minder maar gezond en wel.
Mijn eigen Oma : Kanker van het baarmoederlichaam, ook rond haar 60ste.
84 geworden zonder ooit nog kanker gekregen te hebben.
En dan praten we over gevallen van een hele tijd geleden, toen bestralen b.v.b. nog betekende dat er met kanonnen op een mini mug geschoten werd.

Het is niet altijd zo zwart.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:33

En believe me..
Als je echt de dood in de ogen kijkt, ben je blij met iedere behanddling, al is het met "restjes"

Ik geloof wel dat de wetenschap keihard hun best doet om een medicijn te vinden, die 100% werkt.
En ze zijn goed bezig.
Met bepaalde medicatie die 5 jaar geleden nog maar 15% op slagen Had, zit nu al op 40%.

Alleen is er niks zo onvoorspelbaar als kanker, helaas.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:38

Sizzle schreef:
Voor de natuur hebben 50+ers immers geen nut. Je hebt je voortgeplant, kroost is volwassen (als je uit gaat van de natuurlijke vruchtbaarheid) en je bent daarmee een overbodige factor die tot voedselschaarste kan lijden.

;)
Aangetoond bij meerdere diersoorten, waaronder de olifant: groepen/ kuddes etc met een goede leidende merrie/ koe etc hebben een significant hogere overlevingskans.
In elk geval oma's hebben dus zo hun functie.

SecretLIN

Re: Zoveel mensen die HET krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 23:41

angelique inderdaad je grijpt alles aan, ik denk ook dat de artsen het beste met je voor hebben.
wij hebben een hele fijne arts

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:47

Janneke, het is ook niet bij alle dieren hetzelfde natuurlijk. Dat is mij helder.
Duiven en buideldieren zijn bijvoorbeeld ook heel kankerresistent.
Maar vaak hoor je mensen beweren dat kanker typisch voor mensen is en dat klopt absoluut niet.

Er bestaat ook een muizensoort waarbij het mannetje kort na de vruchtbare periode sterft aan een hartaanval. Deze leven dus maar 1 vruchtbaar seizoen en daarna vallen ze om :')

Bij mensen is er in feite geen positieve natuurlijke selectie op 40+ers.

Maar hoe dan ook is het verschrikkelijk als het je naasten overkomt.
Ook de verhalen op bokt van redelijk jonge mensen komen best hard binnen vind ik. Maakt je weer bewust.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:51

Ik denk dat het alleen maar erger wordt. Ik geloof dat kanker komt doordat je lichaam een foute celdeling niet goed opruimt. En dat dat komt doordat het te maken heeft met verstoringen door matige voeding en te veel stress op het systeem door bvb. straling en gifstoffen. En dat neemt alleen maar toe.

Hele dag rondlopen met mobieltjes dicht op het lijf, steeds sterkere netwerken en kinderen die op school ook de hele dag vol in de WiFi straling zitten (gelukkig komen er hier en daar stralingsvrije scholen), gif in kleding en voedsel en allerhande medicatie die gretig rondgestrooid en aangepakt wordt.

En niet te vergeten het volspuiten van piepjonge babies met allerlei ziekteverwekkers en gifstoffen waardoor het afweersysteem op hol slaat... dat is zo rond de jaren 90 flink opgevoerd en neemt vooral sinds 2003 echt bizarre vormen aan.

Die kindjes die sinds 2003 geboren zijn en die ellende ingespoten hebben gekregen zijn nu pas tieners... het zal mij benieuwen hoe het hen verder vergaat... :(:) Als je de ervaringsverhalen hoort van ouders van een voorheen gezond kind dat erna ineens allerhande allergieën, KNO- en huidklachten en ademstops en ernstige gedragsveranderingen en opvallend verslechterende concentratie en weerstand enzo zien bij hun kind, en de toename van kinderkankers... dan hou ik mijn hart vast voor de huidige generatie :(:)