Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 07:09

Druif_01 schreef:
Maar hoe doen jullie dat dan met partners die naast jullie liggen, maar niet op dezelfde tijd eruit moeten?

Dat probleem heb ik niet. :')

Ik heb dat ding nu echt al jaren. Nog steeds tevreden. Als ik genoeg slaap heb wordt ik al door de lamp wakker en als ik weer eens te kort slaap wordt ik gewoon wakker van de radio die erin zit.

Wat ik door de weeks nooit doe als ik moet werken is mobiel mee naar bed. Die blijft in de woonkamer. Alleen in vakanties en weekenden mag die mee naar bed. :P Ik merk dat ik daardoor ook beter slaap en sneller in slaap val. :j

Anoniem

Re: Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:13

Ik heb een Philips Wake up light. Ik denk dat ik m al 14 jaar heb onderhand. En ik wordt veel beter wakker met dat ding. Niet zo abrupt als met een wekker die vanuit het donker ineens begint te loeien. Hopelijk gaat hij nog heel lang mee...

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:19

Ricie schreef:
Ik heb Philips Hue lampen waar het ook mee kan. Alleen heb je dan geen geluid.

Vraagje: welke lamp heb jij precies? Dat is namelijk precies wat ik zoek, want ik hoef geen geluidjes en alle toestanden, alleen lamp die langzaamaan steeds iets feller wordt. Ik wil wel graag bepalen tot welke sterkte, kan dat met zo'n lamp?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:35

Ingrid_92 schreef:
Dani199764 schreef:
Oké ik zal er wel even voor moeten sparen, maar €30 is nog wel te doen.
Mijn ritueel is nu altijd de telefoon onder mijn kussen leggen om het geluid te dempen zodat ik niet te erg schrik, dan zachtjes onder het kussen uit en uit zetten, dan ga ik onder mijn dekens liggen en zet ik mijn lampje aan (die is heel fel dus mijn ogen vliegen uit mijn kassen als ik niet eerst onder de dekens duik) En dan probeer ik heel langzaam onder de dekens uit te komen :')
Niet ideaal, maar het werkt, moet alleen opletten dat ik wel echt het lampje aan zet, anders val ik weer in slaap.

Oei, dat is best link hoor. Brandgevaar en straling dichtbij je hoofd.

Ja hij staat wel op vliegtuigstand 's nachts, dus geen signaal. Verder zit er ook niet veel op en zal die niet zo snel oververhitten, in alle jaren dat ik een telefoon heb nog nooit een warme telefoon gehad iniedergeval, gebruik dat ding ook nauwelijks, behalve als wekker dus haha :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:44

Druif_01 schreef:
FrNo: dus het is niet alsof er een bouwlamp aan gaat in de kamer? Want dat is eigenlijk het enige dat mij momenteel tegenhoudt om deze lamp aan te schaffen.

Dat kun je instellen. Ik heb 10 standen maar zet m nooit hoger dan 4 eigenlijk. Daar word ik prima wakker van en niet de hele kamer is meteen verlicht.

Ik word er echt prettiger wakker van al lijkt nu na een jaar of wat het effect wel iets af te nemen. Ik ben er laatst voor het eerst doorheen geslapen (na 5 jaar gebruik) en word nu vaker pas echt wakker als het geluidje ook gaat.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:19

Dat klinkt wel goed dat de lichtstanden in te stellen zijn. En jij hebt ook gewoon de Philips?

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:26

Ik heb er eentje van de Lidl gekocht om te proberen. Nadat ik de instellingen door had vind ik hem erg fijn werken. Nadeel is dat het ding van de Lidl een hoog piepgeluidje afkomt als de lichtfunctie aanstaat. Vele horen dit niet, maar ik met mijn vleermuisoren hoor dit wel en is niet zo prettig. Ik word er beter wakker van alleen daarna wil ik hem heeeel graag uitzetten om van die piep af te komen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 15:28

Nou ik heb de Philips HF3531/01 inmiddels maar besteld.

Koste wel wat, maar ik vind het wel ideaal dat je er je telefoon mee kunt opladen aangezien ik maar weinig stopcontacten heb.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:31

Laura_ schreef:
Ik heb zelf een van de eerste modellen/het eerste model? van philips en ik zweer erbij! Wat ik vooral fijn vind is dat ik in mijn slaap al begin te wennen aan het licht dat zachtjes aan steeds feller gaat branden, waardoor ik niet zo'n last heb als ik uit mijn bed kom om het normale licht aan te doen! Het is een enorm ding, maar ik gebruik hem ook gewoon als nachtkastlamp haha.

--

Dit had ik kunnen schrijven haha, ik heb ook een van de eerste modellen. Werkt bij mij echt super! Ik wordt vrijwel altijd rustig wakker, vooral als ik met mn gezicht richting de lamp lig en wakker wordt. Ik kan vaak ook aan de helderheid vd lamp zien hoe lang ik nog mag blijven liggen voordat deze afgaat. daarnaast heel fijn dat de je radiostand erop hebt; nooit irritatie om dezelfde toon. En ik tik/sla m altijd uit. Geen idee of het ook zo hoort maar dan gaat 'ie uit en snoozed ie verder haha. Ik heb de lamp als beginnend puber gekregen en ik merkte het altijd duidelijk als ik de lamp niet gebruikte, dus ik hoop ook dat deze nog heel lang mee gaat. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat als er een stroomstoring zou zijn, de wekker niet af gaat, maar dat is niet vreemd. Verder heeeel erg tevreden mee.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:34

Ik heb sinds kort ook een wake-up light! Ik heb exact hetzelfde probleem als jij ts, ook het in m'n slaap m'n wekker weer uitzetten, zelfs als hij aan de andere kant van de kamer ligt. De wake-up light helpt daar echt tegen. Ik heb hem op de felste stand staan, die is heel fel :+ Want ik ben niet zo gevoelig voor licht. Deze stand wil je nauwelijks tegenin kijken :') Ik heb trouwens het goedkoopste model van Philips, geen inslaap functie en alleen een piep als wekgeluidje maar voor mij is het goed genoeg.

Ik combineer de wakeup light met nog een simpel reiswekkertje dat aan de andere kant van m'n kamer staat. De wake-up light moet namelijk wel naast je bed staan en heeft een snooze functie, daardoor loop ik nog het risico dat ik te lang blijf liggen :o Ik zet m'n wakeup light en een kwartier later dat andere wekkertje op de tijd dat ik er echt uit moet. Dan ben ik door het licht al dusdanig wakker dat ik ook daadwerkelijk opsta als dat wekkertje gaat.

Door deze combi verslaap ik me aanzienlijk minder snel dan met normale wekkers. En ik ben echt nog in staat om mee te verslapen als ik drie verschillende wekkers verspreid door de kamer zet :x
Laatst bijgewerkt door Sanned op 12-01-18 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:35

Kan die philips ook zonder geluid trouwens? En kan je bepalen tot hoe fel hij moet gaan? Ik heb nu een wake up light van een onbekend merk, en die voldoet eigenlijk aan al mijn wensen, alleen werken de knopjes niet allemaal even goed meer. Dus ben op zoek naar wat anders, maar vind 150 euro echt veel geld, voor iets waarvan ik de helft aan opties niet gebruik. Ik wil alleen maar een lampje dat aan gaat, tot een bepaalde sterkte (felheid), maar dat is schijnbaar lastiger dan gedacht bij de goedkopere varianten.

Heb er al 2 weer retour gedaan, 1 daarvan deed het niet zonder batterijen en kon ik niet eens goed instellen (waarschijnlijk productiefout maar was de laatste). En een van de kruidvat die zo mega fel werd, dat ik er een deken overheen moest gooien. Niet heel handig ook.

Oh en die van kruidvat kon ook niet zonder geluid...zo stom

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:41

De goedkoopste van Philips kost geen 150 euro hoor. Die heeft inderdaad niet zo veel opties. Je kan de lichtsterkte instellen. Alleen kan hij niet zonder geluid, hij piept wel. Maar dat kan je direct uitzetten terwijl het licht wel aan blijft.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:44

Nee ik wil absoluut niet met geluid, dat vind ik echt heel vervelend namelijk. Dan word ik dus niet rustig wakker, maar ben ik klaarwakker en dat is niet zo relaxed. Dus dat wordt hem ook niet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 15:52

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:01

Druif_01 schreef:
FrNo: dus het is niet alsof er een bouwlamp aan gaat in de kamer? Want dat is eigenlijk het enige dat mij momenteel tegenhoudt om deze lamp aan te schaffen.

Wíj hebben van Medisana. De lamp begint heel zwak en wordt steeds iets feller. De maximale felheid die moet worden bereikt kun je instellen.

Soms als ik al bijna wakker ben, merk je dat. Dit had van mij iets geleidelijker gemogen.
Maar als je dan snooker, gaat de lamp uit en pas weer aan als de wekker afgaat.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:08

Rena100 schreef:
Nee ik wil absoluut niet met geluid, dat vind ik echt heel vervelend namelijk. Dan word ik dus niet rustig wakker, maar ben ik klaarwakker en dat is niet zo relaxed. Dus dat wordt hem ook niet.

Het geluid gaat wel pas af als het licht helemaal aan is he. Het licht begint langzaam aan te gaan een half uur voordat je je wekker hebt gezet en wordt dan steeds feller. Dus als je al wakker wordt van alleen het licht kan je hem uitzetten voordat het alarm af gaat. Maar ik kan me voorstellen dat dat irritant is en je er gewoon een wil waarvan het geluid uit kan. Die bestaan vast. Bij die van mij kan het niet.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:43

En geluid gaat eerst ook heel zachtjes

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:47

Rena100 schreef:
Ricie schreef:
Ik heb Philips Hue lampen waar het ook mee kan. Alleen heb je dan geen geluid.

Vraagje: welke lamp heb jij precies? Dat is namelijk precies wat ik zoek, want ik hoef geen geluidjes en alle toestanden, alleen lamp die langzaamaan steeds iets feller wordt. Ik wil wel graag bepalen tot welke sterkte, kan dat met zo'n lamp?

Ik gebruik de philps hue Go, met een bridge. Mooi handzaam lampje, en alleen een lamp dus, geen wekker. Maar in principe kun je alle hue lampen hiervoor gebruiken, via je telefoon stel je de tijd en sterkte e.d. in.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:06

Ik wil nooit meer zonder. Ik heb een Philips wake up light.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:28

Ik schrik eerder van de prijzen.. de goedkoopste is 70 euro :=

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:44

SavannahNx schreef:

Nee hoor ik heb er een van de action die het prima doet en die was rond de 12 euro

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:49

genja schreef:
SavannahNx schreef:

Nee hoor ik heb er een van de action die het prima doet en die was rond de 12 euro

Ja maar heb het over die van Philips.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:15

SavannahNx schreef:
genja schreef:

Ja maar heb het over die van Philips.

Als je dat te duur vindt dan zijn er dus ook nog andere, goedkopere opties :)

Ik zit er ook over na te denken om er eentje te gaan aanschaffen, maar ik ben zo bang dat ik niet wakker wordt van het licht :o

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:18

daantjuhhh schreef:
@Miefje Ik denk dat die van de aldi wel uitverkocht zijn?
.

Ik werk bij de aldi, dus ik kan je vertellen dat dat eenmalig was en dat we die helaas niet meer hebben :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:32

SavannahNx schreef:

Er staan er heeel veel op marktplaats, wellicht is dat een optie? Ben je voor twee tientjes klaar.

Het lijkt mij ook wel wat, zo relaxed wakker worden zonder schreeuwende wekker. Fijn dat er zoveel positieve reacties zijn, ik ga eens kijken voor een WUL.