Onverklaarbaar hevige maagkrampen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Re: Onverklaarbaar hevige maagkrampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:42

Het gaat goed met me. Ik knap snel op, maar ben nog wel moe als ik iets gedaan heb. Afgelopen dinsdag stond ik te koken en toen brak het koude zweet me ineens uit. Ik moest even gaan zitten, werd helemaal licht in mijn hoofd. Ik hen nog nooit met dit bijltje gehakt, dus ken daarin mijn grenzen ook niet (of hoe die tot uiting komen). Ik wil eigenlijk volgende week alweer aan het werk, maar ik mag niet van mijn familie en collega's := Ik ga nu een beetje uitproberen wat ik verdraag qua eten. Gisteravond bloemkoolpizza gegeten en vanavond eten we patat. Ik heb tot nergebs last van. Wat een verademing! *\o/*

Ik had twee weken geleden 's avonds ineens de heftigste aanval die ik ooit gehad heb. Moest zelfs naar de ehbo. Heb daar toen diclofenac 100 mg zetpillen gekregen, die werken heel goed. Ik heb toen meteen maandag het ziekenhuis gebeld en hoorde dinsdag dat ik vrijdag terecht kon. Ik ben zo opgelucht!

Wel een vervelende situatie goeroe! Met die kleine van jou en de merries die ieder moment kunnen bevallen... Dan staat je hoofd hier ook niet naar :n . En een rare opmerking van de anesthetist zeg! Heel onproffessioneel! Zij moeten dan juist naar een oplossing zoeken!

Ik weet niet of je diclo mag tijdens de borstvoeding, maar voor een aanval is dat wel echt een goede pijnstiller. En als je eerder wilt zou ik er gewoon belletje aan wagen. Is bij mij tenslotte ook gelukt :)

Sterkte in ieder geval!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:33

Fijn dat het goed met je gaat! Blijft toch pittig zo'n ingreep en iedereen herstelt anders, dus het beste wat je volgens mij kunt doen is goed naar je eigen lichaam luisteren en de tijd nemen die je nodig hebt.

Ik moet inderdaad eigenlijk echt even gaan bellen, zowel over de diclofenac (dacht eerst dat het niet mocht, maar volgens mij valt dat mee) als over het eventueel vervroegen van de operatie. Wat me steeds tegenhoudt is dat mijn gedachten afwisselen tussen, "wat zal ik blij zijn als het achter de rug is" en "nee, ik wil (durf) niet!" :o Mijn aanval van vorige week was ook één van de heftigste tot nu toe en heeft in die zin wel een beetje 'geholpen'. Toen het dinsdag weer begon zat ik er emotioneel alleen wel even helemaal doorheen. Gelukkig kwam die aanval na nog geen anderhalf uur (waarvan een uur een vervelend gevoel en 'slechts' een half uurtje echte pijn) plotseling tot een einde.

Het gekke is trouwens dat ik prima patat kan eten. Eieren verdraag ik totaal niet, maar verder is er geen touw aan vast te knopen waar ik op reageer. Daardoor heb ik ook niet het gevoel dat ik er ook maar enige controle over heb.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:42

Er viel bij mij ook geen peil op te trekken. Weken niet en dan de ergste aanval na het eten van witlof ham/kaas... 8)7

De ingreep zelf valt echt reuze mee. Het enige dat me zwaar tegengevallen is, is de napijn in mijn schouder van het gas. Dat was bijna niet te doen. Gelukkig na twee dagen is dat voorbij. Maar ik moest wel rechtop slapen twee nachten.

Ik denk dat als je bent geweest je echt blij bent!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 19:16

Gimme_Spurs schreef:
Er viel bij mij ook geen peil op te trekken. Weken niet en dan de ergste aanval na het eten van witlof ham/kaas... 8)7

De ingreep zelf valt echt reuze mee. Het enige dat me zwaar tegengevallen is, is de napijn in mijn schouder van het gas. Dat was bijna niet te doen. Gelukkig na twee dagen is dat voorbij. Maar ik moest wel rechtop slapen twee nachten.

Ik denk dat als je bent geweest je echt blij bent!

Een tip mbt het gas: probeer zoveel mogelijk te lopen. Direct na de operatie al. Je loopt hierdoor het gas eruit. Probeer ook winden te laten.
Mijn galblaas is er ook uit en heb onlangs een gastric bypass gehad. Bij beiden gebruiken ze gas. Ik kreeg deze tip voor mijn gastric bypass en ik liep in het ziekenhuis elk uur al 10 tot 15 min over de gang. Het gas was er binnen een halve dag uit!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:43

Bedankt voor tip! Ik zal inderdaad blij zijn als het gebeurd is.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:11

Kort na mijn vorige bericht diclofenac gevraagd en gekregen en bijna gelijk het verschil mogen ervaren. Dat is echt de moeite waard zeg, nog steeds een erg vervelend gevoel, maar qua pijn niet te vergelijken. Inmiddels is ook bekend dat ik 3 mei onder het mes ga. De eerste merrie is 20 mei uitgerekend, dus ik hoop dat die het niet al te snel spannend gaat maken. Zal blij zijn als de operatie achter de rug is en de veulens allebei geboren zijn.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:21

goeroe schreef:
Kort na mijn vorige bericht diclofenac gevraagd en gekregen en bijna gelijk het verschil mogen ervaren. Dat is echt de moeite waard zeg, nog steeds een erg vervelend gevoel, maar qua pijn niet te vergelijken. Inmiddels is ook bekend dat ik 3 mei onder het mes ga. De eerste merrie is 20 mei uitgerekend, dus ik hoop dat die het niet al te snel spannend gaat maken. Zal blij zijn als de operatie achter de rug is en de veulens allebei geboren zijn.

Goed om te horen! Ik ben inmiddels weer up and running en vandaag aan de tweede werkweek begonnen. Kamp wel met een energie probleem. Ben nog erg snel moe. Maar verder heb ik nergens last van. Ik kan nog steeds alles eten en ben zo ontzettend blij dat ik niet meer 's nachts met gierende pijn wakker wordt!

Succes 3 mei, het is echt de moeite waard!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:30

Vervelend dat je nog snel moe bent. Komt dat van de narcose denk je? Wel heerlijk dat je van de aanvallen verlost bent! Lijkt me een fijn idee. Het beïnvloedt mijn leven toch best wel doordat ik er regelmatig aan denk en bang ben om weer een aanval te krijgen, vooral als ik er net één gehad heb. Ik hoop dat je energieniveau snel weer op peil is!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:33

Ja dat is de narcose. Ben nu ook verkouden. Ach, vrijdag heb ik twee weken vakantie en ik ga zondag en maandag heetlijk naar de sauna, dus dat komt wel goed!

Ja dat had ik ook! Bij alles wat ik at 's avonds was ik weer bang. Het neemt op een gegeven moment je hele leven over.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:47

Precies, vaak vraag ik me voor het eten al af hoe het zou zijn om het geplande gerecht weer uit te moeten spugen en of ik dan niet voor de zekerheid beter iets anders kan kiezen. Of ik heb zo'n zin in iets dat ik het wel eet, maar als het op is heb ik gelijk spijt dat ik het gegeten heb. Normaal genieten van eten zoals ik vroeger deed is er eigenlijk niet meer bij. :\

Wat fijn dat je straks vakantie hebt, lekker genieten. Veel plezier alvast! :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:22

goeroe schreef:
Precies, vaak vraag ik me voor het eten al af hoe het zou zijn om het geplande gerecht weer uit te moeten spugen en of ik dan niet voor de zekerheid beter iets anders kan kiezen. Of ik heb zo'n zin in iets dat ik het wel eet, maar als het op is heb ik gelijk spijt dat ik het gegeten heb. Normaal genieten van eten zoals ik vroeger deed is er eigenlijk niet meer bij. :\

Wat fijn dat je straks vakantie hebt, lekker genieten. Veel plezier alvast! :D

Dank! Jij sterkte met de operatie en de hoogdrachtige merries. Mocht je nog vragen hebben aan de hand van de operatie of zoiets, je mag me altijd even pb-en!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:16

Dankjewel Gimme_Spurs! Hopelijk heb je een leuke vakantie.

Overmorgen is het voor mij al zover en ik ben er haast blij om. Laatst schreef ik nog dat de diclofenac zo goed werkte, maar dat was blijkbaar eenmalig. Afgelopen zaterdag op zondag had ik de ergste aanval tot nu toe (en laat het alsjeblieft de laatste zijn geweest). Toen het even na middernacht begon gelijk diclofenac en paracetamol genomen, maar dat hielp maar even. Halverwege de nacht alles eruit gegooid en daarna alleen nog maar meer pijn. Om kwart voor zes uit wanhoop nog een diclofenac genomen, maar behalve dat ik weer ontzettend misselijk werd merkte ik geen verschil. Een half uur later stond ik dan ook echt op het punt om de HAP te bellen, maar toen was het gelukkig ineens voorbij. Ik ben er helemaal klaar mee en voor. Laat die operatie maar komen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:28

Pfff wat heftig! Heb je zetpillen diclofenac? Want dat werkt sneller en beter. Plus je hoeft ze niet in te nemen.

Ik heb nog steeds nergens last van. Ook de sauna was heerlijk en merkte aan niets dat ik een maand geleden geopereerd ben! Ik moet nu uitkijken dat ik me niet helemaal vol ga stoppen met allemaal dingen die niet goed voor me zijn... :=

Sterkte met de operatie! Maar dat is echt een peulenschil vergeleken met al die aanvallen. (Ow en vraag als je dat wil of je je stenen mee naar huis mag. Beetje luguber wellicht, maar ik was erg nieuwsgierig naar die krengen. Ze staan hier nu in de boekenkast in een potje :') )

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:10

Gister rond de middag ben ik geopereerd en inmiddels alweer een uurtje thuis. :D Ik wil niet te vroeg juichen, maar tot nu toe is het me meegevallen. Het onder narcose gaan vond ik wel wat spannend, maar ik heb lekker geslapen en werd vooral lekker high wakker. :)) Gelukkig niet misselijk geweest en natuurlijk wel wat pijn, maar niet te vergelijken met een aanval. Het idee dat deze pijn ergens goed voor is helpt volgens mij ook. Sinds het wakker worden heb ik alleen nog paracetamol en ibuprofen gehad. Het verplegend personeel was fantastisch. Mijn moeder en zoontje lagen bij mij op de kamer, dus het voelde een beetje als luxe kamperen. Normaal gesproken liggen er daar geen baby's, dus iedereen wilde natuurlijk even kijken. Het was erg rustig, dus er was genoeg tijd voor een praatje. Jammer dat dit ziekenhuis binnenkort verdwijnt. De komende tijd maar lekker rustig herstellen. Hopelijk zijn mijn klachten hiermee verleden tijd.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:16

Fijn dat de operatie goed is gegaan! Moest je een nachtje blijven ja? Ik ging 2,5 uur na de operatie alweer maar huis. Wat een luxe!

En de stenen?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:36

Wat fijn dat je dezelfde dag nog naar huis mocht! Dat verschilt per ziekenhuis volgens mij. Het was vooraf al bekend dat ik een nachtje moest blijven. Daar zag ik wel tegenop, maar het is me uiteindelijk erg meegevallen. Het vervelendste is misschien nog wel dat je vooraf niet weet wat je precies kunt verwachten. Ik had wel wat ervaringen opgezocht, maar die varieerden van "een paar uur later liep ik fluitend het ziekenhuis uit" tot "ik werd wakker uit de narcose en ik dacht dat ik doodging". :P Ik hield er rekening mee dat ik niet op mijn zij zou kunnen liggen (en ik voed vaak liggend, dus dat is dan niet zo handig), maar dat lukte zelfs al, ook al is het natuurlijk wel gevoelig.

Ik heb de chirurg na afloop gevraagd hoe het eruit zag, maar hij is een man van weinig woorden geloof ik. :+ Het waren kleine steentjes in elk geval, maar hij zei nog dat dat verder niks zegt over de hoeveelheid klachten die je kunt ervaren. Ik heb niks meegekregen, maar dat hoeft van mij ook niet zo, dus daar heb ik ook niet om gevraagd. Verder waren er gelukkig geen bijzonderheden, dus geen ontsteking ofzo.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:44

Ja dat zal inderdaad per ziekenhuis verschillen.

Haha ik zag zelfs op zaal twee uitersten (vrouwtje die echt nergens last van had en een vrouw die helemaal hysterisch en in paniek was)

Ah! Dat is iets van chirurgen denk ik ;) Ik stond bij de controle afspraak na tien minuten weer buiten :')

Hoe is je schouder? En je eetlust?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:58

Haha, het verschilt nogal per persoon inderdaad. Ik lag in de voorbereidingskamer even met twee mensen die net een staaroperatie hadden ondergaan. De ene was helemaal zen en liet alles rustig over zich heenkomen, terwijl die andere maar bleef mopperen. :')

Mijn controlemoment is een belafspraak, dus dat verschilt blijkbaar ook per ziekenhuis. Alleen als er bijzonderheden zijn moet je bij dit ziekenhuis terugkomen.

Mijn schouder gaat prima. Soms heb ik wat pijn achter mijn sleutelbeen, vooral als ik een tijdje gezeten heb en dan weer in de benen kom. Maar het is goed vol te houden. Mijn eetlust is net zo goed als anders. :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:03

Goed zeg! Nu lekker rustig aan herstellen! *\o/*

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:09

Dankjewel, jij ook, en nog even lekker genieten van je vakantie en het mooie weer!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:45

goeroe schreef:
Dankjewel, jij ook, en nog even lekker genieten van je vakantie en het mooie weer!

Hey hoe hoe is het met je? Alweer enigzins op de been?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:48

Wat lief dat je het vraagt. Ik voel me prima. Na de operatie heb ik nog twee dagen wat pijnstillers gebruikt, maar daarna lukte het prima zonder. Ik heb toen nog een paar dagen net genoeg ongemak gehad om niet te vergeten dat ik kort daarvoor geopereerd was, maar nog geen week na de operatie had ik eigenlijk nergens last meer van. Af en toe heb ik even wat weinig energie, maar ik denk niet dat het met de narcose te maken heeft. Voor de operatie had ik dat namelijk ook al. Ik ben natuurlijk ook pas 3 maanden geleden bevallen. Het herstel is me echt enorm meegevallen. Maar goed ook, want de eerste merrie is ondertussen al bevallen. :P

Hoe gaat het nu met jou? Alweer aan het werk na je vakantie zeker? Heb je een leuke vakantie gehad?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:28

Wat fijn! En met eten? Dat lukt ook allemaal? Gaaf een veulen! Alles goed gegaan? Foto! :))

Ik heb er weer twee dagen werk op zitten. Ik heb een heerlijke luier vakantie gehad. En ben er weer helemaal! Gefietst en paard gereden inmiddels. Wel een terugval in conditie, maar verder voel ik me top! *\%/*

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:20

Ik moet bekennen dat ik vanaf het eerste moment gewoon gegeten heb waar ik zin in had en dat dat niet allemaal even 'verantwoord' was. :+ Een paar keer viel dat niet helemaal lekker en kreeg ik last van een beetje misselijkheid en een wat zeurderig gevoel, maar vergeleken met een aanval mocht het geen naam hebben. De laatste week gaat het super en begin ik er steeds meer in te geloven dat de aanvallen echt verleden tijd zijn. :D

Behalve dat ze ons een beetje voor de gek hield waardoor we langer hebben moeten waken dan ooit is alles goed gegaan.

Afbeelding

Hier was het net in de benen. Dit is niet ons veulen overigens, onze merrie moet nog.

Klinkt als een heerlijke vakantie! Fijn dat je je zo goed voelt. Met je conditie komt het vast ook weer goed, dat heeft gewoon een beetje tijd nodig.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:18

Haha Goeroe ik heb meteen weer pizza, pasta, patat en pannekoeken gegeten. Ook om te testen of ik het verdroeg. Het is nu 2 maanden geleden sinds mijn laatste aanval. Ik verbaas me er nog steeds over dat alle pijn weg is! *\o/*

Wat een schat van een veulen! Sterkte met jouw merrie, altijd spannend!

Maar wat fijn! Wat een opluchting he dat je gewoon kan eten wat je wil.