Wat als je heel vaak ziek bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat als je heel vaak ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:24

Andere insteek, hoe voel je je qua stress en psychische gezondheid?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:03

ik kan je de hand schudden TS, begin december zwaar verkouden en flink ellendig geweest, met de kerst buikgriep gehad (ik was blij dat dit dus buiten werktijd viel) en vanmorgen heb ik mij weer ziek moeten melden, weer zwaar verkouden inclusief koorts. En ik ben 6 november bij m'n nieuwe werkgever begonnen. Ik heb dan het geluk dat ik parttimer ben en met een beetje mazzel later in de week m'n uren nog kan compenseren maar ik voel me er wel schuldig over. Wij zijn maar met 4 personen waarvan 1 toevallig deze week op vakantie is, onze werkgever heeft 2 weken vakantie gehad (is toen zelf ook nog ziek geweest) en is alleen vandaag aanwezig omdat hij morgen alweer op zakenreis is. Mijn collega moest sowieso mijn vakantiegaande collega vervangen en nu ben ik er dus ook niet :( Ik ben heel erg gevoelig voor verkoudheid, ben dan ook echt ziek. Bedenk me nu ook dat ik mijn amandelen nog heb…….

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:52

Same here, oktober een blessure gekregen waardoor ik niks mocht doen van sporten voor 6 weken (wat ik echt verschrikkelijk vond) en dan begin december griep gekregen tijdens mijn examens dus kon me niet ziek melden. Gewoon doorgezet maar voelde me enorm beroert en het ging ook niet over. Was dan een weekje beter maar de volgende week al terug nierstenen voor de tweede keer, en na nieuwjaar weer hartstikke verkouden. Nu zit ik intussen op mijn eerste schooldag thuis met buikgriep. Heb het stilaan wel gehad.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:19

Ik drink bijna elke dag een glas versgeperste jus d'orange als de r in de maand zit. Vroeger kregen we dat thuis altijd van mijn moeder en nu doe ik het nog steeds. Moeders vond het goed voor je weerstand.
We zijn hier allemaal in huis bijna nooit ziek. Maar weet niet of het daaraan ligt :')

Wel balen als je vaak ziek bent. Hier ook een collega die vaak ziek is, erger me er dan toch wel aan merk ik :o en als ze zelf niet ziek is, is haar kind ziek en kan ze ook niet komen...

Ik weet niet wat je steeds hebt maar als je regelmatig met 'een kop vol snot' loopt, kun je misschien langs de KNO arts om er wat aan te laten doen :)