2018 aankomen: wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xFace

Berichten: 459
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Bennekom

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:01

5 kilo is wel heel veel inderdaad! (Zeker nu met de feestdagen := )

Anoniem

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:25

Dat kan goed hoor.. ik ben in december ook 3 kilo kwijt geraakt. Stress en griep doet niet veel goeds voor je kan ik je vertellen..

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:44

Ik hoef niet aan te komen maar kamp wel met een beginnende eetstoornis waardoor ik slecht en heel weinig eet. Dan weer veel. Veel buikpijn en misselijk.

Dus ik lees mee als jullie 't goed vinden.

Azmay
Berichten: 18008
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 08:42

Citaat:

Zelfs voor dar vind ik 5 kilo extreem.. 10% van je gewicht... ik zou toch even langs huisarts gaan, bloedprikken.

Volgens mij ben je dan ook officieel ondervoed..

Gisteren restjes boerenkool opgebskken als lunch, alsnog meteen honger erna maar was wel lekker en gezond.

Gianti

Berichten: 10951
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 15:37

Ik deel trouwens mij eetschema niet :) heb extreem veel allergieën, dus voor mij is het soms onnodig in bochten wringen

Maar standaard is het

Ontbijt
Tussendoortje
Lunch
Tussendoortje
Avondeten
2de maaltijd later in avond
Tussendoortje/snack

Probeer nu op 2800kcal te zitten en omhoog te gaan naar 3000kcal

Yentaah

Berichten: 1139
Geregistreerd: 03-03-16

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:03

Pff, domper dit.. Ik had vorige week de griep: 1 kilo eraf. Afgelopen week erg mijn best gedaan. Dus ik met een goed gevoel op de weegschaal, juist nog meer er vanaf. Zo hard gewerkt voor die 3 kilo de laatste paar maanden en dan weer terug bij het begin :( Ik dus ook maar wat omhoog gaan met de hoeveelheden! We komen er vanzelf wel

Nayomie
Berichten: 32796
Geregistreerd: 31-12-10

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:22

Ah super balen zeg! Maar niet opgeven hoor, soms gaat het gewoon eventjes wat minder, en daarna pak je het gewoon weer op :(:)

Nayomie
Berichten: 32796
Geregistreerd: 31-12-10

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:36

Mijn eetlijst:

Ontbijt:
1 schaaltje yoghurt met 6 eetlepels cruesli of 2 belegde broodjes
1 beker thee, water of ander drinken

Tussendoor:
1 beker thee, water of ander drinken
1 grote koek

Lunch:
3 sneetjes brood, belegd
1 crackerbrod of beschuit, belegd
1 beker thee, water of ander drinken

Tussendoor:
1 beker thee, water of ander drinken
1 portie fruit + koek

Avond:
1 portie vlees, kip, vis, vleesvervanging (ca. 100 gram)
1 justlepel jus
1 portie aardappelen (4 stuks, eigrootte)
4 opscheplepels groente
1 beker water (of meer)
1 nagerecht

Tussendoor:
1 beker thee, water of ander drinken
1 portie fruit

Supervixen

Berichten: 13006
Geregistreerd: 28-04-11

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:02

Ik zou daar nog wat noten aan toevoegen, bijvoorbeeld in stukjes in je yoghurt 's morgens en dan in de avond nog een handje.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:42

Ik ga dit echt, echt, echt niet op krijgen. Heb m'n rugspieren verrekt waardoor ik stik van de pijn nu. Maakt me nog misselijk ook!

Afbeelding

Heb verder een kaas-ui bol gegeten vandaag. En een tosti op de vereniging.

Macs

Berichten: 7657
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:42

Hmmm boerenkool. Balen AlwaysH. Helpt pijnstilling nemen niet? Waardoor je iig niet misselijk bent?
Ik heb vandaag en gisteren ook boerenkool op. Met spekjes en een halve rookworst, lekker veel boter er door. Helaas voor vriendje eet hij ook mee en krijgt hij hetzelfde binnen :+ hij is absoluut niet dik maar komt wel snel aan, maar valt ook snel af.
Ik heb eerder het probleem dat ik me telkens zo misselijk eet of te snel eet omdat ik het allemaal zo lekker vind :o

Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:08

Ik kom me ook melden!
Mag zeker heel wat aankomen, maar dat lukt tot nu toe nog niet. Ik heb ook bij een dietiste gelopen en dat heeft ook niet mogen baten. Al heb ik altijd nog een paar tips van haar in mijn achterhoofd die ik gebruik. Gelukkig word ik niet echt misselijk van eten meestal, behalve van brood haha. Ik heb ook een fobie voor overgeven, terwijl heel veel mensen het tegenovergestelde denken :roll:
Merk dat ik vooral op school weinig eetlust heb, maar verder ben ik bezt wel een vreetzak haha.

Noesie

Berichten: 1190
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Schiedam

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:40

Wat gebruiken jullie om calorien mee te tellen?
En wegen jullie je (avond)eten om te weten hoeveel aardappel/pasta/rijst/groente je binnen krijgt?
Wat gebruiken jullie als gezonde 'dikmakers'?

Ons topic loopt minder hard dan de tegenhanger

Macs

Berichten: 7657
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:38

Het loopt inderdaad minder hard hier :))
Ik weeg/meet niks want dat gaat eten alleen maar tegen staan. Liever iets minder kcal dan helemaal niks..

Anoniem

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:47

Ik hou helemaal niet bij wat ik eet / verbruik. Simpelweg omdat dat het tegengestelde effect heeft; dan stop ik met eten :+

Nayomie
Berichten: 32796
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:53

Supervixen schreef:
Ik zou daar nog wat noten aan toevoegen, bijvoorbeeld in stukjes in je yoghurt 's morgens en dan in de avond nog een handje.

Goeie! Thanks, neem ik mee :D

Nayomie
Berichten: 32796
Geregistreerd: 31-12-10

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:00

Ik hou wel bij wat ik eet, puur omdat ik echt te weinig eet, kwam ik achter := Qua calorieen hou ik liever niet bij, omdat dat een keerzijde kan hebben voor mij. :)

Vandaag:
Warme brintapap met suiker
Witte chocolademelk
2 broodjes ham-kaas
2 koekjes
1 stuk vlees, halve portie groente en aardappelen
1 appelflap

Op zich een redelijk goede dag, maar ik realiseer me dat het een stuk omhoog moet.

Gianti

Berichten: 10951
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 22:14

Noesie schreef:
Wat gebruiken jullie om calorien mee te tellen?
En wegen jullie je (avond)eten om te weten hoeveel aardappel/pasta/rijst/groente je binnen krijgt?
Wat gebruiken jullie als gezonde 'dikmakers'?

Ons topic loopt minder hard dan de tegenhanger



Ik gebruik myfitnesspal.in begin weeg ik wel af, gewoon omdat ik zeker wil weten dat ik niet te weinig binnen krijg. Maar daarin vooral je eigen gevoel volgen.

Gezonde dikmakers: noten, volle zuivelproducten, avocado en peulvruchten

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:12

Ik hou ook niet echt bij hoeveel calorieën ik binnenkrijg. Weet wel hoeveel ik standaard ongeveer eet doordat ik in t verleden dat wel bijgehouden heb. Via de site van t voedingscentrum kon je dat toen bijhouden.
Eetlijstjes oid doe ik ook niet aan. Eet van alles gewoon meer. Vaak yoghurt met cruesli, brood met beleg, fruit, noodles, broodjes uit de oven met tomaat, pesto en kaas, noten. En natuurlijk gewoon avondeten. Koekjes ben ik ook niet vies van trouwens haha

Yentaah

Berichten: 1139
Geregistreerd: 03-03-16

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:18

Ik heb 1 keer eerder calorieën bijgehouden in MFP en dat zorgde ervoor dat ik nog meer afviel.
Ik heb eindelijk weer noten in huis, aanvallen! :9

Gianti

Berichten: 10951
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 23:20

Ik word trouwens wel schijtziek van nu ik meer eet dat ik echt continu honger heb... heb net gewoon weer 2 borden pasta met saus weg gewerkt als 'tussendoortje' en nog steeds echt honger -O- buik knort gewoon echt van honger...

Macs

Berichten: 7657
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:21

Herkenbaar :+
Ik geef er gewoon lekker aan toe. Elke honger is meegenomen.
Edit:
Ik ben gek op de Optimel Magere Kwark stoofappel/vanille of stoofperen/kaneel versie (volgens mij zijn ze identiek :+ maar seizoensgebonden verkrijgbaar).
Alleen bevat dat maar 47 kcal per portie (oke ik eet iets meer dan een portie) en geen vet.
Ik ben op zoek naar een alternatief, bijv een ander merk of zo. Ik vind andere toetjes vaak te zoet en yoghurt vaak te zuur. Maar met meer kcal en vet natuurlijk, want dit werkt voor geen meter natuurlijk.

Unleash

Berichten: 1053
Geregistreerd: 23-07-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:37

Ik probeer ook om er in 2018 meer kilo's bij te krijgen. Ik wil weer vollere benen, heupen, borsten en billen.

In 2017 al mijn vrouwelijke vormen die ik had (en dat was al weinig) helaas verloren. Weet niet hoe dit kan maar begin te vermoeden dat het stress is. Heb al wat onderzoeken gehad bij de maagleverdarm arts en is niks uitgekomen.

Moet nog als laatste optie bloed laten prikken om gluten intolerantie uit te sluiten, maar ik durf niet meer bloed te laten prikken.
Maar er is hoop want laatste paar dagen ben ik hongerig en heb ik wat meer eetlust.

Ik las in dit topic iets over iemand met een gem. hartslag van 110? Ik heb dat ook... hele hoge hartslag van mezelf.

Macs

Berichten: 7657
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:42

Dat ben ik :) Stress triggert enorm maar ik heb er erg in rust ook veel last van, met name van overslagen.
Ik gebruik nu een maandje betablokkers en er is nog geen gram bij helaas. Had gehoopt dat het iets zou doen. Misschien heb ik meer geduld nodig :=

Azmay
Berichten: 18008
Geregistreerd: 01-01-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:46

Ik heb ook altijd honger, maakt eigenlijk niet uit wat ik eet maar na een half uur heb ik weer het gevoel dat ik wat moet eten.

Net op de weegschaal gestaan, nuchter en zonder kleren zoals ik mezelf eigenlijk zou moeten wegen. 53,5 dus BMI van 18,7. Mag van mij best een stukje omhoog :o