Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:53

Jullie ook pijnlijke opgezwollen klieren ? Mijn verkoudheid wordt gelukkig al iets minder.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 17:55

Hier knap ik oook op, ergste is geweest. Maar door het hoesten zeik ik wel constant in mijn broek.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:13

Ik had vannacht ineens koorts en nu nog niet lekker, dus kerst bij de familie even overgeslagen dit jaar..
Ook een beetje verkouden, maar nog niet hoesterig.
Opgezwollen pijnlijke klieren heb ik ook, maar dat heb ik heel snel als ik wat grieperig of verkouden ben.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:33

Hier ook de pineut, mijn dochter was er een paar weken geleden mee begonnen en daarna mijn oudste zoon.
Ik had nog de hoop dat het aan mij voorbij zou gaan maar helaas, the basterd heeft me nu al ruim een week te pakken......
Het verloop is niet heel logisch want het schommelt tussen slecht en weer wat een het opknappen en weer slecht.
Vannacht door het hoesten maar op de bank gaan liggen om niet heel het huis wakker te hebben....
Ben er wel weer klaar mee!

Beterschap iedereen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 20:15

Volgens mij heerst er inderdaad een of ander virus of zoiets.Het is ook ongezond weer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:09

Twee weken terug hebben we alledrie een 1daags virusje te pakken. 1 nacht kotsen en de dag erna brak.
Nu hoogzwanger en snotverkouden..... isniehandig en grappig ;(
Maar een paracetemol voor het slapen gaan denk ik, hopelijk slaap ik dan nog. Heb de energie binnenkort hard nodig denk ik

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:13

Hier ook snotverkouden én 36 weken zwanger. Fijne combinatie :') . Keelpijn, hoesten mét buikpijn, snotteren (al twee pakjes zakdoekjes opgemaakt vandaag), neus en oren zitten dicht en hoofd zit vol met watten :)) . Kerstdiner maar afgezegd vandaag en lekker op bed liggen {:)-:(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:49

Mijn kinderen hebben er heel erg last van. Kleine meid zelfs tot 40.5 koorts. Zelfs woensdag bij de kinderarts gezeten, maar was een virus. Zaterdag naar de hap en toch een rode keel dus 3 dagen ab en nu weer zo goed als opgeknapt. Nu moet ze alleen weer beter gaan drinken.
Zoonlief hoest zich te pletter en zijn neus zit heel erg dicht. Maar hij is er verder niet ziek van.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:12

Ik ben gister toch ook maar terug naar de HAP geweest en heb een andere AB kuur gehad, deze lijkt wel aan te slaan. Slijm komt al iets losser en voel me al iets meer mens!

Vandaag even kwartiertje naar mijn paard geweest maar dat kostte echt veel energie dus heel de middag weer geslapen.

Beterschap allemaal Y;(

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:30

Ik ben al 7 weken aan het hoesten en snotteren. Eerst twee weken flink verkouden, daarna 4 dagen in bed gelegen met griep en ik blijf aan het hoesten. Twee keer over bij de huisarts geweest, weggestuurd met het is een virusje, je moet het gewoon uitzieken. De keer daarop even bloed getest of het een virus of bacteriële infectie was, was toch echt een virus. Afgelopen vrijdag weer geweest, want ik sliep bijna niet meer en nu heb ik dus bronchitis. Heb een antibioticakuur van 5 dagen. Morgen gelukkig de laatste al, want de bijwerkingen zijn niet leuk -O-
Ook heb ik zo'n inhalatiedisc mee gekregen.
Het hoesten wordt nu langzaam minder. Mag echt hopen dat het nu opknapt en dat ik in 2018 alle virusjes en griepjes die rond gaan eens oversla.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 03:31

Lekker. Na anderhalf week erg hoesten zit ik nu midden in de nacht ziek op de bank. Niet kunnen slapen van de pijn van de holtes en dan met name links rond de wang. Met 38.6 graden koorts.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 05:53

Ik ben ook wakker. Keelpijn. Zo erg heb ik het nog nooit gehad.
Ben al een week aan het kwakkelen maar het ging wel iedere keer. Heb ook het gevoel dat er nu bij die keelontsteking ook een oorontsteking is gekomen..
Beterschap iedereen. Ik ga zo na 3 ibuprofen nog even proberen te slapen

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 07:20

Het is echt hardnekkig.. ik heb straks weer een afspraak bij de huisarts. De antibiotica heeft niet geholpen en heb echt hoestbuien dat is niet normaal.

Beterschap iedereen!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 07:32

Griep epedimie, verklaart waarom iedereen ziek is :')

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 09:11

Half 11 kan ik bij dokter terecht

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:13

Deugenietje schreef:
Half 11 kan ik bij dokter terecht

Blegh.. succes!

Bij mij gaat het hopelijk vanzelf over maar het duurt wel lang. Mijn hoest veranderd ook. Van kriebel naar heel erg slijm ophoesten en nu is het weer schor. Ribben doen er ontzettend zeer van. Oh en vandaag begint de snotneus geloof ik. :D

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:24

Oef, ben al 3 weken zoet... nu sinds de kerst is het hoesten icm keelpijn en oorpijn overgegaan in buikgriep. Ik hoestte gewoon bloed maar de assistente van de dokter vond dat een parecetamol wel voldoende was en vertelde dat het ruim 2 weken kon duren. Ik had geen koorts dus ze vond t niet nodig te komen. Met de buikgriep had ik wel koorts.
Niets werkte, veel hoestdrank, snoepjes, antigripine, neuspray en stomen... de nodige uurtjes slaap te kort gekomen evenals mijn partner door mijn geblaf of gespuug midden in de nacht.
Inmiddels voel ik mij iets beter, nog wel slapjes.
Beterschap voor iedereen die nog ziek is!

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:36

Hier al zo'n 4/5 dagen enorme keelpijn, niet te doen qua eten en drinken. Na twee dagen verkoudheid erbij en sinds gisteren ga ik richting koorts en hoesten.. Vandaag maar even langs de huisarts om te zien of het gewoon griep is en geen keelontsteking..

Beterschap voor iedereen hier!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:40

Nu al 5 weken ziek en over een uur toch maar afspraak bij de huisarts, iedere keer begint het weer met keelpijn, hoesten, koorts, hele lijf doet pijn, niet slapen door hoesten en daardoor overgeven. Alle holtes vol met snot waardoor enorme druk op kiezen en hoofdpijn. Ik ben het zo zat, energie 0 als ik mijn stal heb gemest moet ik eerst even zitten, paddock gemest en hooi gevuld= weer zitten.
Even longeren daarna weer zitten pfff ben er zo klaar mee

Ik wil zon en voorjaar :brr:

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:38

Jeetje wat zijn jullie lang ziek!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:55

Meld zich.
Inmiddels een ruime week aan de kwakkel en een maand geleden voelde ik hem al aankomen. Alles zit dicht of het loopt als een malle. Paar dagen opgestaan met hoofdpijn, vorige week een dag dat mij stem weg was.
We ondergaan het maar het gaat vanzelf over

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:00

Beterschap allen! Heeft de rest ook last van pijnlijke klieren? Hopen dat dat er bij hoort en dat dat niets anders is

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:08

amado7 schreef:
Beterschap allen! Heeft de rest ook last van pijnlijke klieren? Hopen dat dat er bij hoort en dat dat niets anders is

Yep! Opgezet en pijnlijk rond mijn keel en hals, vreselijk.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:19

Net even bij de huisarts geweest, helaas keelontsteking en daar drankje voor gehad en codeïne pilletjes tegen het nachtelijk hoesten. Ik zit een beetje in een vicieuze cirkel door het te weinig slapen houdt het zichzelf in stand.
Hopelijk is het nu snel over.

Beterschap allemaal

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:20

Ik dacht ook dat ik er vanaf was maae helaas..