Met of zonder washandje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Met of zonder washandje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:01

Maar hoe was je zo'n douchepuf? Ook op 60 graden?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:14

Ik denk dat ik een viezerik ben :D Ik gebruik een puff spons en die gaat pas weg als ie los begint te laten haha
Tussendoor gaat ie ook niet in de was ofzo..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:16

Danielleeee_ schreef:
Goof schreef:
[MWS] Hoe vaak douchen jullie?

Alsjeblieft. Een 27 pagina's lang topic over douchen met of zonder washand van vorige week ofzo.

Dit gaat over hoe vaak mensen douchen, niet specifiek over het wel of niet gebruiken van een washand?

Daar begon het mee, er is pagina's lang gediscussieerd over washanden.....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:22

Britta31 schreef:
Badsponsen bij bejaarden waar ik kwam voor de thuiszorg.Nog een klein trauma van :r

Badsponzen en van die puffs, daar krijg ik bij het idee al rillingen van. Echt een no go hier in huis! :r

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:23

Ik zie daar ook denkbeeldig allemaal brokjes inzitten als ie niet schoon wordt gemaakt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:24

:') Precies! En ook alle niet-zichtbare dingen... :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:26

Washandjes worden nog steeds volop te koop aangeboden in alle winkels, dus ik gok het erop dat het niet ouderwets is en heel normaal om ze te gebruiken, anders zouden ze ook niet meer in de winkel liggen.
Washandjes zijn juist handig omdat je die makkelijk in de was kan gooien, spons of zo'n puff ding is lang zo handig dan niet. Staat vooral leuk voor de sier, maar in gebruik veel minder practisch.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:43

Washandje is voor als ik haast heb en me aan de wasbak was. En 1x gebruiken, vaker is onhygienisch, net als sponzen.

Sinds ik me 's avonds douche is dat hele probleem sws opgelost :+ . Gebruik sws niet veel douchegel.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:56

Schuur_ schreef:
Pikkepor schreef:
Hier ook geen wasbeurt zonder washand!
Zonder washand voel ik me niet schoon :roll:
En na de douchebeurt laten drogen samen met de handdoek en daarna in het was. 90 graden wassen, niks aan het handje!

@taartje: wij hebben pas op school het bedbad geleerd en daarbij wordt de schaamstreek juist niet met de wasmand gewassen. Enkel gespoeld met water. (Wel opleiding Vroedkunde, dus na een bevalling wil je daar ook niet stevig gewassen worden met een wasmand denk ik :') )

@Palmera: water wat eerst langs je hoofd en puist loopt en dan over de rest van je lichaam is ook vies dan?

Ik wil nooit met een wasmand gewassen worden down under :')

Ik gebruik een washandje voor mijn gezicht en heb er daarna wat bijgehaald voor in de douche. Vind het wel fijn maar ga wel niet elke keer een nieuwe pakken. Goed uitspoelen en laten drogen. Leef nog zonder rare ziektes dus zal wel meevallen

Ooh nee :') :') ik snapte de reactie van de ruwe rieten wasmand al niet :+

Washand, wasmand what's the difference :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:09

Koia schreef:
Ik heb zo'n douchepuf..vind het fijn dat je zo'n dikke laag schuim krijgt en je er lekker mee kan scrubben. Washandjes vind ik te zacht, heb ik niet het gevoel dat ik mezelf goed schoonpoets :P Alleen handen vind ik maar raar..je masseert jezelf dan hoofdzakelijk ipv het vuil van je af te boenen.

Vuil van je afboenen? Woon je in de Afrikaanse rimboe ofzo? :=
Ik hoef nooit te boenen. Meestal was ik niet eens met doucheschuim, alleen als ik zin in die geur heb :)

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:23

Ik had er laatst een hele discussie over hier thuis. Blijkbaar wassen er 2 van het gezin wel met washand en de andere (ons pa en ik) met onze handen.

Ik probeer wel vaker een washandje te gebruiken omdat ik me dan iets ‘schoner’ voel. Maar 9/10 keer was ik gewoon met mijn handen hoor. Heb sinds vroeger een trauma dat oma me met de washand nogal hardhandig mijn gezicht ging wassen :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:24

verootjoo schreef:
Koia schreef:
Ik heb zo'n douchepuf..vind het fijn dat je zo'n dikke laag schuim krijgt en je er lekker mee kan scrubben. Washandjes vind ik te zacht, heb ik niet het gevoel dat ik mezelf goed schoonpoets :P Alleen handen vind ik maar raar..je masseert jezelf dan hoofdzakelijk ipv het vuil van je af te boenen.

Ik hoef nooit te boenen. Meestal was ik niet eens met doucheschuim, alleen als ik zin in die geur heb :)

Ga maar eens 9,5 uur in de frituurlucht staan. En ondertussen af en toe nog een rotte aardappel over je heen, wat saté hier en daar en lekker uien snijen met de hand. Dan moet je echt boenen anders ruikt je huid nog. :r

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:29

Ik gebruik gewoon een spons en tussendoor gaat die zelf de was vaak bezoeken :P

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:29

Gewoon met de handen is meer dan genoeg. Je handen krijg je toch ook schoon met enkel zeep en je handen zelf? Ik zie niemand die z'n handen met een washandje boent. En je handen zijn echt wel vuiler dan je oksels of voeten :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:07

verootjoo schreef:

Nou, in de zomermaanden lijkt het daar af en toe verdomd veel op hier! :')

Als ik dan in de bergen loop, bij iedere stap die ik zet, schiet de droge stof de lucht in. Combineer dat met een plakhuid (combi van zonnebrandcrème en zweet) en ik kom bruin van het stof thuis. :')

Maar, onder de douche spoelt dat heel makkelijk weg. Beetje met de hand wrijven en ik kom weer schoon tevoorschijn :)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:31

Ik gebruik ook altijd een washandje en die gaat, net als de handdoek, gelijk na gebruik de was in.
Een spons of een douchepuf vind ik echt vies....2 keer gebruiken oké(mits die snel kan drogen) maar echt vaker niet.
Hoe wassen jullie(mensen die geen washandjes gebruiken)je van onderen? Met je handen er bij langs?

Op vakantie in het buitenland kan ik trouwens nooit washandjes vinden.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:37

Ik gebruik altijd zo'n puff/spons/ding. Zonder brokjes en vieze plekken erin, maar jullie praten me bijna wat aan :'). Eens in de zoveel tijd gaat ie een rondje mee in de was.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:39

LadyDaily schreef:
Ik gebruik ook altijd een washandje en die gaat, net als de handdoek, gelijk na gebruik de was in.
Een spons of een douchepuf vind ik echt vies....2 keer gebruiken oké(mits die snel kan drogen) maar echt vaker niet.
Hoe wassen jullie(mensen die geen washandjes gebruiken)je van onderen? Met je handen er bij langs?

Op vakantie in het buitenland kan ik trouwens nooit washandjes vinden.

Van onderen sowieso nooit met zeep :n Gewoon met wat water en eventueel hand. Heeft toch een zelfreinigend systeem :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:45

Palmera schreef:
Nooit een washand! Te smerig! Ik ga toch niet met één en dezelfde lap mijn lichaam doen? Stel: je kijkt in de spiegel en ziet een puist. Dje knijp je uit. Dan begint het was ritueel.

Met de puistenlap gaan we naar de oksels of borsten, afhankelijk van wat het laagste zit. Daarna richting tussen de beentjes gevolgd door de voetjes.

Dan mag je voor mijn part die lap 100 keer uitspoelen tussendoor, maar die puist gaat mee naar je oksels, een zweetrestje gaat van de oksels richting muts en al wat daar zit naar de voeten!

Dat is toch geen wassen? Want we weten allemaal dat die washand best sn op minimaal 60 graden gewassen mag worden voordat hij schoon is. Doen jullie dat tussendoor aan de wastafel? :+

Je oksels en muts moet je sowieso niet met zeep wassen.

Ik doe eerst buik, dan armen/benen en dan rug. Met een washandje, behalve mijn linkerarm. Die was ik met mijn rechterhand, waar genoeg zeep (ja, zeep. Van zo'n hard ding waar je maanden mee doet) aan zit om mijn linkerarm mee te kunnen inzepen. Washandje hang ik na 1 keer wassen te drogen op de rand van de wasbak, als hij droog is gaat hij in de wasmand en wanneer de tijd daar is gaat hij gezellig met andere washandjes en handdoeken enzo in de zestiggradenwas.

Mijn gezicht doe ik met een wasgel en met mijn handen. Daar komt dus weer geen washandje aan te pas.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:47

Watte? Je oksels niet met zeep wassen?

Ik gebruik of mijn handen, of een loofa met douchen (zo'n puff). Die kan overigens gewoon op 60 graden in de was.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:49

Judass schreef:
Watte? Je oksels niet met zeep wassen?

Nee, wist je dat niet? Dat is een heel delicaat systeem wat je met zeep volledig ontregelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:50

Douchen doe ik met een luffa spons of scrubhandschoen of zonder iets, wassen (dus bij de wasbak) met een washandje.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:58

Ik gebruik altijd een scrub handschoen (heb wel washandjes maar ik heb z’n wasmachine die die dingen soms opvreet want dan zijn ze ineens net als m’n sokken foetsie) alleen met m’n handen vind ik niet zo aangezien dat ik me eeest altijd met scrub zout insmeer en daarna nog met handschoen en om 1 of anderen reden komt er altijd zoveel “blauw” van m’n benen af ... mijn spijkbroeken geven nog af al paar keer met azijn en speciale wasmiddel geprobeerd maar tot nu toe heb ik nog steeds blauwe benen _O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 00:04

Ik was mijn oksels altijd met zeep anders ga je toch stinken? :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 00:05

sureido schreef:
Ik was mijn oksels altijd met zeep anders ga je toch stinken? :o

Ze stinken juist doordat je ze met zeep wast.