Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Danielleeee_ schreef:Goof schreef:[MWS] Hoe vaak douchen jullie?
Alsjeblieft. Een 27 pagina's lang topic over douchen met of zonder washand van vorige week ofzo.
Dit gaat over hoe vaak mensen douchen, niet specifiek over het wel of niet gebruiken van een washand?
Schuur_ schreef:Pikkepor schreef:Hier ook geen wasbeurt zonder washand!
Zonder washand voel ik me niet schoon![]()
En na de douchebeurt laten drogen samen met de handdoek en daarna in het was. 90 graden wassen, niks aan het handje!
@taartje: wij hebben pas op school het bedbad geleerd en daarbij wordt de schaamstreek juist niet met de wasmand gewassen. Enkel gespoeld met water. (Wel opleiding Vroedkunde, dus na een bevalling wil je daar ook niet stevig gewassen worden met een wasmand denk ik)
@Palmera: water wat eerst langs je hoofd en puist loopt en dan over de rest van je lichaam is ook vies dan?
Ik wil nooit met een wasmand gewassen worden down under
Ik gebruik een washandje voor mijn gezicht en heb er daarna wat bijgehaald voor in de douche. Vind het wel fijn maar ga wel niet elke keer een nieuwe pakken. Goed uitspoelen en laten drogen. Leef nog zonder rare ziektes dus zal wel meevallen
Koia schreef:Ik heb zo'n douchepuf..vind het fijn dat je zo'n dikke laag schuim krijgt en je er lekker mee kan scrubben. Washandjes vind ik te zacht, heb ik niet het gevoel dat ik mezelf goed schoonpoetsAlleen handen vind ik maar raar..je masseert jezelf dan hoofdzakelijk ipv het vuil van je af te boenen.
verootjoo schreef:Koia schreef:Ik heb zo'n douchepuf..vind het fijn dat je zo'n dikke laag schuim krijgt en je er lekker mee kan scrubben. Washandjes vind ik te zacht, heb ik niet het gevoel dat ik mezelf goed schoonpoetsAlleen handen vind ik maar raar..je masseert jezelf dan hoofdzakelijk ipv het vuil van je af te boenen.
Vuil van je afboenen? Woon je in de Afrikaanse rimboe ofzo?![]()
Ik hoef nooit te boenen. Meestal was ik niet eens met doucheschuim, alleen als ik zin in die geur heb
verootjoo schreef:Vuil van je afboenen? Woon je in de Afrikaanse rimboe ofzo?![]()
Ik hoef nooit te boenen. Meestal was ik niet eens met doucheschuim, alleen als ik zin in die geur heb
LadyDaily schreef:Ik gebruik ook altijd een washandje en die gaat, net als de handdoek, gelijk na gebruik de was in.
Een spons of een douchepuf vind ik echt vies....2 keer gebruiken oké(mits die snel kan drogen) maar echt vaker niet.
Hoe wassen jullie(mensen die geen washandjes gebruiken)je van onderen? Met je handen er bij langs?
Op vakantie in het buitenland kan ik trouwens nooit washandjes vinden.
Palmera schreef:Nooit een washand! Te smerig! Ik ga toch niet met één en dezelfde lap mijn lichaam doen? Stel: je kijkt in de spiegel en ziet een puist. Dje knijp je uit. Dan begint het was ritueel.
Met de puistenlap gaan we naar de oksels of borsten, afhankelijk van wat het laagste zit. Daarna richting tussen de beentjes gevolgd door de voetjes.
Dan mag je voor mijn part die lap 100 keer uitspoelen tussendoor, maar die puist gaat mee naar je oksels, een zweetrestje gaat van de oksels richting muts en al wat daar zit naar de voeten!
Dat is toch geen wassen? Want we weten allemaal dat die washand best sn op minimaal 60 graden gewassen mag worden voordat hij schoon is. Doen jullie dat tussendoor aan de wastafel?