En begrijp me niet verkeerd.. ik wil jou of je huisarts niet afvallen.. maar wil je helpen..!
Daarvoor heb ik alleen wel meer informatie nodig..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Casarell schreef:Maar jij zit met een probleem.. waar je vragen over hebt, terwijl je blind op je arts vertrouwd.. en dat moet je nou net niet doen.. niet met de wetenschap dat 90% van de artsen incapabel is op gebied van vitamine tekorten en de gevolgen ervan.
mysa schreef:Ik ook. Artsen weten niets van voeding, vitaminen, met name b12 is veel te moeilijk voor hen. Tot overmaat van ramp weten ze ook al niets van Lyme. Behalve Duitse artsen, want die hebben een speciaal gen waardoor ze Lyme kunnen diagnosticeren en behandelen. In Nederland zijn alleen kundige homeopaten, orthomoleculairen en andere therapeuten.
gomir schreef:Overigens zou je van mij op het spreekuur o.b.v. de waarden die ik hier hoor eerst 6-8 weken ijzertabletten krijgen en dan pas weer een controle.
Transfusie bij een waarde boven de 4 mmol/l is bij iemand die verder gezond is niet nodig.
gomir schreef:Epo, wat iemand hier noemt, staat in geen enkele nederlandse richtlijn voor een ongecompliceerde ijzergebreksanemie. Ijzerinfuus is een prima oplossing voor mensen waar je snel wilt aanvullen (bijv gedecompenseerd hartfalen obv bloedarmoede) of die de tabletten niet verdragen. In alle andere gevallen in principe gewoon tabletten.
Alane schreef:gomir schreef:Overigens zou je van mij op het spreekuur o.b.v. de waarden die ik hier hoor eerst 6-8 weken ijzertabletten krijgen en dan pas weer een controle.
Transfusie bij een waarde boven de 4 mmol/l is bij iemand die verder gezond is niet nodig.
heeft een gezond persoon dan een lage hb?
ik bedoel, ik had geen klachten, (terug kijkend: voel ik me nu beter dan voor dat ik behandeld ben) bij toeval werd ontdekt dat ik zware bloedarmoede had door ijzergebrek (als ik het even vrij vertaal)gomir schreef:Epo, wat iemand hier noemt, staat in geen enkele nederlandse richtlijn voor een ongecompliceerde ijzergebreksanemie. Ijzerinfuus is een prima oplossing voor mensen waar je snel wilt aanvullen (bijv gedecompenseerd hartfalen obv bloedarmoede) of die de tabletten niet verdragen. In alle andere gevallen in principe gewoon tabletten.
Mijn arts zei dat het te lang zou duren mbv tabletten, tot 2 jaar om het weer op niveau te krijgen, dus ijzer infuus. Wat ze hier liever niet doen ivm de risico's.
(je kan er door overlijden, moest na het infuus ook 30 minuten daar blijven met het oog op eventuele complicaties)
vwb duitse artsen en Lyme... oude huisarts in Nederland was er veel 'drukker' mee dan de artsen hier.
@superlotje: wat is er mis met advies? is toch aan de ander of die er wat mee doet of niet.
en hier is het advies niet om een behandeling niet te doen, maar een sec opinion te doen en zorgen van wel behandelen/verder te kijken. En dat vind ik niet echt verkeerd of fout advies.
Alane schreef:heeft een gezond persoon dan een lage hb?
ik bedoel, ik had geen klachten, (terug kijkend: voel ik me nu beter dan voor dat ik behandeld ben) bij toeval werd ontdekt dat ik zware bloedarmoede had door ijzergebrek (als ik het even vrij vertaal)
@superlotje: wat is er mis met advies? is toch aan de ander of die er wat mee doet of niet.
en hier is het advies niet om een behandeling niet te doen, maar een sec opinion te doen en zorgen van wel behandelen/verder te kijken. En dat vind ik niet echt verkeerd of fout advies.
intral schreef:Ze zegt toch ook verder gezond? Niet compleet gezond?
Je hoeft je ook niet extreem speciaal te voelen dat jij een ijzerinfuus hebt gehad (" je kan er door overlijden", overlijden is niet als bijwerking gemeld ... ) , die krijgen sommige mensen wekelijks. Die wél een indicatie hebben voor het krijgen van een ijzerinfuus.
En een second opinion is uiteraard prima, en ieders goed recht. Maar ik weet zeker, dat wanneer deze hetzelfde advies zou geven als de behandelend arts (wat hij voor 99% zekerheid gaat doen!) dat er dan in dit topic weer geroepen wordt om nóg een andere arts te zoeken, net zo lang tot iedereen aan de ferinject zit zeker?
edit: en als je dan niet voor Gomir wilt werken met de feestdagen mag je dat best voor mij doen. Krijg jij van mij persoonlijk een ijzerinfuus. Heb je daarna weer energie voor januari!
Citaat:Fercayl mag alleen worden toegediend wanneer personeel dat ervaren is in het beoordelen en
behandelen van anafylactische reacties direct beschikbaar is en in een omgeving waar alle
reanimatiefaciliteiten voorhanden zijn. De patiënt dient ten minste gedurende 30 minuten na
elke injectie met Fercayl geobserveerd te worden op het optreden van bijwerkingen (zie
rubriek 4.4).