Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:26

Ik heb precies hetzelfde gehad. En ik had enorme angst voor de tandarts. Ik was ruim 10 jaar niet naar de tandarts geweest. Op een gegeven moment was er een stukje van mijn kies afgebroken (niet mn verstandskies) dus toen moest ik wel. Ik moest van mn moeder naar haar tandarts, omdat dat een heel lieve en rustige man is.
Toen ik daar kwam heb ik wel flink op mijn kop gekregen omdat ik een ontsteking had bij mijn verstandskiezen. En ik was toen hoogzwanger en dat kan gevaarlijk zijn voor de baby. Mn kiezen mochten er toen niet uit, dit is na de bevalling gebeurt door de kaakchirurg. En die ingreep viel me echt alles mee. Het was zo gebeurt.
Ik heb mn tandarts moeten beloven dat ik ieder half jaar op controle zou komen, haha. En dankzij hem ben ik helemaal van mijn angst af.
Helaas is hij nu met pensioen. Binnenkort ga ik met de kinderen naar mn nieuwe tandarts, maar ik wil eerst kennis maken voor ik een afspraak voor mezelf maak. Erg eigenlijk, mn kinderen zijn proefkonijn :o :D

upendo

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:34

Verstandskiezen zijn zwakkere kiezen. Je komt er moeilijk bij met poetsen, ze liggen vaak verkeerd, voor de tandarts zijn ze erg lastig te vullen. Al die factoren bij elkaar opgeteld maakt dat ze er snel uit gehaald worden.

Als je bang bent: zoek naar een goede angsttandarts. Mijn vriendin is tandarts en ziet veel angstpatienten. Er wordt de tijd voor je genomen, zaken gebeuren op jouw tempo en er gebeurt niets wat jij niet wil.

Ik zou ze er op termijn uit laten halen. Juist door het verhoogde risico op gaatjes en bacteriën heb je kans op ontstekingen aan je tandvlees/kaakbot of iets dergelijks. Dat wil je niet..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:39

Ik heb afgelopen donderdag mijn verstandskies laten verwijderen bij de kaakchirurg.

Ben ook geen fan van de tandarts. Was heel erg bang, maar het verwijderen zelf is mij echt reuze mee gevallen. Totaal niks van gevoeld!
De andere kant moest er ook uit, dus wou ik ook meteen een afspraak voor maken maar toch nog even gewacht.. Nou en toen ging de verdoving uitwerken :))
Het is nu maandag en ik slik nog 3 ibuprofen per dag.. Moet na iedere maaltijd met een spuitje en zout water spoelen.
Nou nooooit dat ik een afspraak ga maken voor die andere kant :+

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:42

Koop gaasjes en waterstofperoxide 3%, doop het gaasje erin en bijt erop tpv je kies. Dit help voor het over groeiende tandvlees en ontstekende..

Ik ben zelf ook heel bang, jaren niet geweest en uiteindelijk narcose tandarts. Heb veel last van de narcose gehad. Was toen op een punt dat ik dacht nu ga Je! En geloof me bij echte kiespijn wil je gewoon gaan..

Niks is me zo meegevallen als de kaakchirurg en het verwijderen van de verstandskies. 1 tip niet van Google en ervaringen gaan vragen. Gewoon doen! Kaakchirurgen en ook goede angst tandartsen helpen je er door heen.

Ik werk nu zelfs al een paar jaar bij een tandarts, het komt goed!