Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sevke schreef:Beste mensen, KHA is NIET gezond. Koolhydraten zijn de brandstof voor je motor. Het zit hem in de combinaties. KH + eiwitten = nogo. Dwz ofwel : vlees/vis met groenten ofwel aardappelen, brood, rijst, pasta met groenten. Zelf doe ik aan hardlopen en ik moet er echt op letten dat ik op de dagen dat ik train voldoende KH binnen heb, anders trek ik het niet.
Extreem KHA gaan eten kan zelfs leiden tot verwardheid, moeite met concentratie, enz. Niet zomaar doen, dus.
petitparis schreef:veneri schreef:Ik zit nu aan de maaltijdvervangers omdat ik met gewoon minder eten niet afval.ik at daarbij ong.1000kcal. Nu 4 a 5x per week tussen de 800 en 900kcal en 2 a 3x per week rond de 1200kcal.
![]()
Eet jij dan niet te weinig om te kunnen afvallen? Ik zou scheel zien van de honger met zo weinig calorieën.
sevke schreef:Beste mensen, KHA is NIET gezond. Koolhydraten zijn de brandstof voor je motor. Het zit hem in de combinaties. KH + eiwitten = nogo. Dwz ofwel : vlees/vis met groenten ofwel aardappelen, brood, rijst, pasta met groenten. Zelf doe ik aan hardlopen en ik moet er echt op letten dat ik op de dagen dat ik train voldoende KH binnen heb, anders trek ik het niet.
Extreem KHA gaan eten kan zelfs leiden tot verwardheid, moeite met concentratie, enz. Niet zomaar doen, dus.
Resistance schreef:sevke schreef:Beste mensen, KHA is NIET gezond. Koolhydraten zijn de brandstof voor je motor. Het zit hem in de combinaties. KH + eiwitten = nogo. Dwz ofwel : vlees/vis met groenten ofwel aardappelen, brood, rijst, pasta met groenten. Zelf doe ik aan hardlopen en ik moet er echt op letten dat ik op de dagen dat ik train voldoende KH binnen heb, anders trek ik het niet.
Mijn moeder doet het al 20 jaar en die is hartstikke gezond, hoor.En de laatste onderzoeken wijzen er juist op dat het helemaal niet zo gezond is om je vol te laden met koolhydraten zoals brood, pasta en aardappelen. Het is juist nuttiger om wat minder koolhydraten te eten, maar dan nuttigere koolhydraten zoals bruine rijst.
Je schijnt te vergeten dat iedereen anders is, en iedereen verschillende behoeften heeft. Dus dankje voor je nogal agressieve advies, maar ik sla over en blijf genieten van het feit dat ik hartstikke gezond ben en trots ben op mij lichaam.
petitparis schreef:veneri schreef:Ik zit nu aan de maaltijdvervangers omdat ik met gewoon minder eten niet afval.ik at daarbij ong.1000kcal. Nu 4 a 5x per week tussen de 800 en 900kcal en 2 a 3x per week rond de 1200kcal.
![]()
Eet jij dan niet te weinig om te kunnen afvallen? Ik zou scheel zien van de honger met zo weinig calorieën.
Citaat:Waar zeg ik “vol laden” ?
Waar zeg ik “snelle koolhydraten”?
Citaat:Ik zeg alleen : KHA is niet gezond. Punt. Je motor heeft ze nodig.
Citaat:Spreek maar eens met iemand die bodybuilding doet en in de weken voor de wedstrijd bijna geen koolhydraten mag eten, welk effect dit heeft op je lichaam.
Supervixen schreef:Wat mij ontzettend boeit is waarom mensen voor een dieet kiezen waarbij ze hun hele eetpatroon omgooien in plaats van (kleine) veranderingen te maken in hun eigen, al bestaande, voedingspatroon. Dat is toch veel makkelijker vol te houden?