Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611


Willemiens

Berichten: 953
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:25

Elke dag en was 1x in de week m'n haar.

Christiene
Berichten: 7752
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:25

Elke dag werk in de paarden dus ja.

Als ik dag vrij ben wil ik het enkel e keer overslaan alleen als ik hele dag thuis ben en volgende dag op stal begin.

Moet wel zweet veel.. ga soms nog een tweede keer als ik nog bepaalde afspraken heb

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:26

In ieder geval iedere dag douchen en haren wassen. Sowieso omdat ik kort haar heb en veel haarlak etc gebruik en inderdaad na het rijden is een zweethoofd ook niet alles :+

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:27

charysaS schreef:
Elke dag.

Als ik een dag niet douch voel ik mezelf echt vies. :')


Dít. En dan voor het slapen gaan. Dan ben ik fris als ik mijn bed in stap. Kan anders echt niet slapen, zo plakkerig

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:27

6/7 dagen per week. Soms wil ik wel eens een dag overslaan als ik vrij heb. Al gebeurd dat niet vaak. In de zomer soms 2x al is 1x dan vaak gewoon even 2 minuten afspoelen.

Haren was ik gemiddeld 2x per week.

BrittS

Berichten: 1728
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:28

Ik las: hoe vaak douche jij per dag dus ik heb per ongeluk 1-2 keer aangevinkt :roll:

Maaaar ik douche elke dag, soms wel twee keer :=

Change3x

Berichten: 6626
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:29

1 of 2 keer per week douchen (en je daarnaast niet wassen)? Ik kan niet geloven dat je dan echt lekker ruikt. :Y)

Ik rij drie paarden en train denk ik 5-6 keer per week. Het is voor mijn omgeving maar ook voor mezelf wel fijn als ik daarna douche. Als ik dit een keer uitstel voor een later moment op die dag en eerst wat ga eten met mijn vriend dan vindt hij het geen probleem om te zeggen dat ik stink. En stinken is voor niemand prettig dus ik douche vaak!

Saintelette

Berichten: 3190
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:29

Ik douche vrijwel iedere dag en dan het liefst 's ochtends. Heb altijd veel problemen met opstaan en wakker worden, en door 's ochtends te douchen ben ik meteen van dat rot gevoel af!

In het weekend wil het er nog wel eens bij inschieten, maar dat is echt maar heel soms (en meestal haal ik het dan 's avonds weer in)..

Ik sta er als ik alleen ff mezelf wil afspoelen maximaal 4 minuten onder (ja, met timer). Dit omdat ik anders ga wegdromen en vervolgens na 20 minuten bedenk "oliebol, ik had in deze tijd ook moeten eten en met de hond moeten wandelen". Haren wassen gebeurd ongeveer 2 a 3x per week en dan doordeweeks maximaal 10 minuten. In het weekend blijft de timer uit :)

Schuur_

Berichten: 4941
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:32

2 tot 3 keer in de week. Heb er niet altijd zin in en kijk wel aan hoe het met mijn haar gesteld is.

Wel doe ik 's avonds en 's morgens even een washandje over sommige plekken.

In de zomer wel vaker, dan ben ik vies van het zweet en vind het heerlijk om af te koelen onder het water

Even een sidenote, ik heb geen paarden

Sure_lee

Berichten: 10452
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:32

Ik douche bijna iedere dag. Heel soms 2 keer per dag.
Mijn haar was ik 2 x per week.

Diane_

Berichten: 1996
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:32

Wat zijn er veel mensen die zich snel vies voelen en elke dag douchen. Als je veel sport of echt vies wordt (bij je werk of je paard) kan ik het me wel voorstellen, maar anders niet echt. Dagelijks douchen is ook niet goed voor je huid, maar daar heeft de een meer last van dan de ander.

Zelf douche ik niet elke dag, het is nu ook heel koud in onze douche dus echt leuk vind ik het niet. ;) Met een washandje kan je je ook prima schoon maken. Haren was ik zo'n 2 keer per week nu (kan het nu steeds iets langer rekken voor het vet wordt :) ).

Verder ben ik dus zo'n milieugekkie die zich vreselijk schuldig zou voelen elke dag onder de douche te staan :o (vooral het opwarmen van het water kost energie).
Laatst bijgewerkt door Diane_ op 05-12-17 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33328
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:37

Elke dag natuurlijk.

Niet dagelijks douchen vind ik echt smerig, heb altijd moeite me voor te stellen dat er echt mensen zijn die maar om de dag of nog minder douchen. Yuk.

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:37

2x per dag, haar was ik iedere dag.

Anoniem

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:40

Ik ben net zo schoon hoor :=

Ik was mijn handen rond de 20 a 30 x per dag , om de dag douchen is niet goor . Heb geen paarden ,werk niet meer met koeien . Ik stink echt niet

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:41

Ik ook elke dag. Ik voel mezelf anders ook echt vies en heb een raar ding met Mn bed dat ik daar alleen gedouched in mag stappen (idem voor Mn partner), geen smetvrees verder alleen dat is raar :+

Ik vind mensen die zich minder douchen dan dat niet perse vies. 1-2 in de week vind ik dan wel weer erg weinig. In ieder geval goed dat diegene niet mijn partners zijn,:+ dat zou niet werken haha

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:45

Ik douche elke dag. Nooit bij stilgestaan dat er mensen zijn die dat niet doen eigenlijk :+
Het is er bij mij echt ingegoten als een standaard iets. Nou vind ik het ook heerlijk om elke dag even onder de douche te springen, zomers afspoelen en Swinters lekker opwarmen.

Mensen die niet elke dag douchen vind ik niet perse vies, maar minimaal zou toch wel 3x per week zijn oid. Jezelf elke dag met een washandje wassen is in mijn ogen toch anders dan af en toe onder de douche om al het zweet en vuil echt weg te spoelen.

Yv_
Berichten: 19127
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:46

Maartje1990 schreef:
Ik vind mensen die zich minder douchen dan dat niet perse vies. 1-2 in de week vind ik dan wel weer erg weinig. In ieder geval goed dat diegene niet mijn partners zijn,:+ dat zou niet werken haha

Heb je iig niet het gedoe met samen willen douchen, maar de straal gewoon altijd voor jezelf _O- _O-

Tigress

Berichten: 8959
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:47

Oh god, elke dag douchen? Hell no _O- Als sinds ik klein ben vond ik het drama, en dat is niet veranderd :')
Ik vind het werkelijk verschrikkelijk om te douchen. 1 tot 2x per week douche ik, that's it.
Wel dagelijks een washandje overal bij langs om op te frissen (natuurlijk als ik echt vies ben, veel heb gezweet die dag of er een speciale gelegenheid is, komt er een extra douchebeurt bij :j).

robbie88

Berichten: 2103
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:47

ik douche alle dagen als ik paard heb gereden/ gesport in de zomer douche ik soms 2 x p.d

Warboel
Berichten: 14735
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:52

Ik douche meestal zo om de 2 dagen, maar ik rijd geen paard meer en m’n studie is niet echt lichamelijk inspannend (kunstacademie, wel regelmatig last van angstzweet in de beoordelingsperiodes :') ). Ik werk wel in een winkel waar het wel gewaardeerd wordt als je er representatief uitziet en ruikt :)) dus dan douche ik meestal de dag of de ochtend voor werk. Maar het is een bijbaan en ik werk 2 dagen in de week dus het komt precies mooi uit.

Ik heb het wel echt een tijd zo belachelijk druk gehad dat ik echt elke minuut moest plannen en dus ook m’n momenten om te douchen.. dat was wel echt rot, want als ik dan vertraging had met de trein bijvoorbeeld en ik had daarna weer een afspraak, had ik geen tijd :') toen heb ik mezelf wel regelmatig echt slonzig gevonden... maar droogshampoo en een washandje doet ook een hoop :)) maar dat vond ik echt niks, maarja ik liep 3 dagen in Arnhem en 2 dagen in Eindhoven stage, beide ongeveer 2 uur enkele reis.

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:54

Ik denk om de dag ongeveer. Sowieso als ik gesport heb, of om een andere reden vies ben/stink. Maar ik heb ook roodgeverfd haar en elke dag douchen zorgt dat de kleur er zo uit is. In ieder geval niet elke dag, dat vind ik zonde van het water.

Paloedie

Berichten: 993
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:55

2 a 3 x in de week, soms 1x douchen en een keer in bad. En tussendoor was ik me. Eigenlijk douche ik als mn haar vet is of ik mezelf ruik ( en dat is nog voordat anderen me ruiken). Mijn vriend ging 2x per dag onder de douche, nu nog maar 1x :)

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:58

Elke dag. Vroeger sloeg ik nog wel eens over maar vind het best vies om me niet elke dag te douchen/wassen

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:00

LoveBodin schreef:
Ik ook 1x in de 3 dagen.. is dus 2-3 keer per week :+
Elke dag vind ik teveel, kan mijn huid niet goed tegen :).


Hier het zelfde :)

Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:02

Tanya schreef:
Ik denk om de dag ongeveer. Sowieso als ik gesport heb, of om een andere reden vies ben/stink. Maar ik heb ook roodgeverfd haar en elke dag douchen zorgt dat de kleur er zo uit is. In ieder geval niet elke dag, dat vind ik zonde van het water.

Maar als je niet zo'n zweetkop hebt dagelijks als ik kun je je haar toch ook hoog opbinden? :)
Dat doe ik de douchebeurten dat ik niet mijn haar was ook.