Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ItsMe2 schreef:Ik heb vanochtend gebeld en kon bijna direct terecht bij de huisarts. Zijn conclusie was: een (zeer) gevoelige huid die extreem droog is. De roodheid komt alleen voor op wangen en jukbeenderen.
Ik moest een zeer zachte reiniging gebruiken en een goed hydraterende creme waar ik tegen kan. Heb toen overlegd dat ik al zoveel geprobeerd had en alles na een aantal dagen/weken flinke irritatie geeft. Door dat mijn gezicht droog is en ik wel die 'agressieve' producten voor mijn gezicht heb gebruikt is het van kwaad tot erger geworden.
Omdat het op het blote oog niet te zien is op welke ingrediënten mijn huid geïrriteerd reageert en dit ook vrij moeilijk te testen is, is het advies om de reinigingsgel die ik heb gewoon eenmaal daags te blijven gebruiken en daarnaast een zalf/creme te proberen zoals dermolin, neutral, zwitsal of sebamed. En dan liever 3-4x per dag een dun laagje dan 1-2x een dikkere laag.
Maar goed.. nu heb ik naar de ingrediënten gekeken.. maar geen idee waar ik naar moet kijken op letten om een keuze te maken. Dermolin en Zwitsal vallen af, die heb ik al geprobeerd.
Daarnaast is hydrateren van binnen uit ook goed (opletten dat ik voldoende drink) maar hier mee is het niet alleen op te lossen, dit zal een klein beetje ondersteunen.
Ik moet nu een maandje dit volhouden en dan kijken hoe het gaat. Wordt het niet beter moet ik weer komen.
Silvia schreef:Ik volg dit topic ook even want ik heb ook last van roodheid in mij gezicht
Heeft iemand ervaring met producten van La Roche Posay? En dan speciaal de crème voor een huid met Rosacea.
http://www.laroche-posay.nl/verzorgings ... p6210.aspx
Volgens de beschrijving zit er geen alcohol, parfum en parabenen in.
Ik ben benieuwd of de crèmes echt goed werken.
ItsMe2 schreef:Hier even een update.
De roodheid is al een stuk minder, na een week. Ik heb de reinigingsgel van Avene gebruikt, in combinatie met de xeracalm cremè van Avene. Nu blijft op mijn wangen wel een beetje roodheid en pukkeltjes. Nu was ik vanmorgen bij de huisartsenpraktijk voor een herhaal recept voor medicijnen. Toevallig liep de arts langs die mij vorige week heeft geholpen. Ook hij zag al verschil. Heb hem gevraagd naar de plekjes/pukkeltjes op mijn wang. Hij heeft nogmaals gekeken en vermoedt nu ook een zeer lichte vorm van rosacea. Heb een zalfje er voor gekregen. Nu was ook het advies om de verzorgingsroutine/producten. Hij zag mijn gezicht vertrekken...
Weer op zoek.. Gelukkig was de assistente zo vriendelijk om even mee te zoeken. Uiteindelijk terecht gekomen bij Paula's Choice. Daar zijn samples, kleine verpakking en normaal formaat van te bestellen.
Dit zijn producten voor rosecea-gevoelige huid, dat zou voor mij geschikt zijn omdat het echt een milde vorm is.
Eind van de week maar eens bestellen.. en dan ga ik dat een tijdje volhouden. Elke keer wisselen lijkt me ook niet prettig voor de huid