Hoe jezelf warm houden tijdens kerstmarkt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Hoe jezelf warm houden tijdens kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:49

Warme schoenen, geschikt voor wintersport. Snowboots bv. En dan een skibroek en warme winterjas en goede handschoenen en muts. Ik heb het daar nooit koud mee :)
Als het boven 0 is heb ik het daar vaak wel warm mee, dus kan je de skibroek evt ook uitlaten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:03

Ik heb voor het lesgeven electrische schoenzolen
Kosten tegenwoordig niet zo gek veel mee paar 10tjes heb je al een setje
Werkt op batterijen
Heb je warme voeten heb je t over het algemeen warm
Met een beetje Google vind je ze wel ze hebben meer van dat spul shirts handschoenen enz wellicht het investeren waard

Succes!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 16:13

Mijn buurvrouw gaat elk jaar skiën, denk dat ik ga vragen of ik van haar ea kan lenen, plus m’n outdoor laarzen, dekentje....

Kan t bij m’n kraam ook niet té warm maken, dan smelten m’n kaarsen ;)

kirsten87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:39

Rijbroek onder je broek aan doen, lekker warm en het zit ook nog eens comfortabel

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:33

Gentlegiant schreef:
Ik heb voor het lesgeven electrische schoenzolen
Kosten tegenwoordig niet zo gek veel mee paar 10tjes heb je al een setje
Werkt op batterijen
Heb je warme voeten heb je t over het algemeen warm
Met een beetje Google vind je ze wel ze hebben meer van dat spul shirts handschoenen enz wellicht het investeren waard

Succes!

weet jij van welk merk dit is?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:59

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:02

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:04

Bij de anwb hebben ze jassen 'elektrische' jassen. Al ze volgeladen zijn dan kunnen ze ongeveer 5-6 uur aan. Ik zou zoiets dan gewoon onder je dikke jas doen, aanzetten en als het lekker warm is weer uit. Koel je erg af, zet je hem weer aan.

Zorgen voor warme voeten en een muts op, komt helemaal goed!

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:10

Hier geen tips voor je helaas! Maar ik moest even reageren. Ik doe dus op dit moment heel veel kerstmarkten om mijn glas in lood sieraden en ornamenten te verkopen. Was gister 38 graden en kon mijn gazebo niet meenemen omdat mijn auto te klein is om alles in te laden. (Micra). Weet dan niet waar om het te zoeken van de warmte! En voor volgende markt alweer temperaturen van 38 plus voorspelt. Tja... Nog steeds raar na bijna 15 jaar om Kerst in de warmte te vieren. Maar heerlijk om te lezen hoe jij tips zoekt om warm te blijven....misschien hier komen markten samen met mij? Zal aan je denken als ik hier sta te smelten met jingle bells op de achtergrond.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:13

Ik sta al 15 jaar op de markt. Een paar tips:

Dikke zolen, de kou trekt uit de grond omhoog.
Schoenen/sokken die ruim genoeg zijn, strak wordt koud.
Als het ECHT koud is, kun je boterhamzakjes om je voeten doen. Pas hier mee op, als je voeten gaan zweten worden ze ijskoud.
Belangrijk is om je romp warm te houden, een jas die over je billen valt is lekker.
Vergeet niet om genoeg te eten en te drinken, de kachel van binnen moet je ook opstoken.
Laagjes helpen echt.
Skibroek is fijn :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 22:21

Hanneke_68 schreef:
Hier geen tips voor je helaas! Maar ik moest even reageren. Ik doe dus op dit moment heel veel kerstmarkten om mijn glas in lood sieraden en ornamenten te verkopen. Was gister 38 graden en kon mijn gazebo niet meenemen omdat mijn auto te klein is om alles in te laden. (Micra). Weet dan niet waar om het te zoeken van de warmte! En voor volgende markt alweer temperaturen van 38 plus voorspelt. Tja... Nog steeds raar na bijna 15 jaar om Kerst in de warmte te vieren. Maar heerlijk om te lezen hoe jij tips zoekt om warm te blijven....misschien hier komen markten samen met mij? Zal aan je denken als ik hier sta te smelten met jingle bells op de achtergrond.

Haha, 38 graden gaan mijn kaarsen echt niet leuk vinden! ;)

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:06

Koelboxen mee en de kaarsen na een uur display in de koelbox zetten en koude kaarsen op de tafel. vriendin staat met geitenkaasjes en doet dit ook zo. Ach ja, zo hebben we allemaal maar onze probleempjes. Maar heel eerlijk? Ik krijg liever te warm dan te koud.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:12

Meerdere laagjes werkt alleen als er lucht tussen zit, 2 paar sokken, zodat je net in je schoenen/laarzen kan werkt dus niet. Dus grotere schoenen/laarzen aan. Kleding net zo, zorg dat het ruim zit.