Ik heb trouwens de kinderneusspray van Jumbo eigen merk, hier kan je de dop van af draaien. Als het flesje bijna leeg is leng ik het laatste beetje aan met wat water. Ook een manier om af te kicken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ghostattack schreef:Dat spoelen met zout.. Voelt dat hetzelfde als per ongeluk een klots zeewater in je neus krijgen?
xyzutu2 schreef:Jolliegirl schreef:Kopje water, portie zout, roeren.
Neus bij mn hand en t water in mn hand laten lopen en opsnuiven.
Het kan ook makkelijker.
Gewoon een bekertje vullen met zout en warm water, daar een (liefst wat breder) rietje in duwen, de bovenkant dichtgedrukt houden met een vinger zodat het water er niet meer uit kan en dan met je hoofd achterover in je neusgat leeg laten lopen (door de vinger weer van de bovenkant af te halen) en opsnuiven.
Liek_ schreef:Dit weleens geprobeerd? https://capsinol.com/
annaburg schreef:Als caissière bij de Kruidvat vind ik dit toch wel grappig/herkenbaar om te lezen. Wij hebben in de winkel echt een aantal vaste neusspray verslaafden, komen regelmatig twee flesjes halen. Zo ook een oudere man die iedere keer weer vertelt dat hij de variant voor kinderen neemt omdat hij die van de dokter wel altijd mag gebruiken. Dit is voor ons wel altijd een lastig iets als je er te veel over nadenkt, klanten waarvan je weet dat ze een geneesmiddel niet goed gebruiken, maar het is dan weer net een stap te ver om er iets van te zeggen
verootjoo schreef:annaburg schreef:Als caissière bij de Kruidvat vind ik dit toch wel grappig/herkenbaar om te lezen. Wij hebben in de winkel echt een aantal vaste neusspray verslaafden, komen regelmatig twee flesjes halen. Zo ook een oudere man die iedere keer weer vertelt dat hij de variant voor kinderen neemt omdat hij die van de dokter wel altijd mag gebruiken. Dit is voor ons wel altijd een lastig iets als je er te veel over nadenkt, klanten waarvan je weet dat ze een geneesmiddel niet goed gebruiken, maar het is dan weer net een stap te ver om er iets van te zeggen
Waarom een stap te ver? Dat is toch je taak als medicijn- verkoper
Maar goed, daarom vind ik het dus van de zotte dat er überhaupt medicijnen bij de drogist te koop zijn.
Ze vragen tegenwoordig wel netjes meestal of je vragen hebt. Maar als je dan een vraag stelt weten ze nooit het antwoord
Jolliegirl schreef:Kan, maar heeft niet het gewenste effect.
Door het snuiven zal het snot wegschieten als het eenmaal doorkomt.
Jolliegirl schreef:Warm water, ik doe het tijdens het douchen.
Kopje water, portie zout, roeren.
Neus bij mn hand en t water in mn hand laten lopen en opsnuiven.
Eerste x ga je over je nek haast.. Maar als je eenmaal weet hoe het moet helpt het echt om je holtes te openen en je neus te openen.