Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marocje schreef:Wat balen zeg! Zelf rijd ik het liefst in het donker, veel overzichtelijker. Maar als je verblind juist niet natuurlijk. Die brillen helpen wel, had mijn vriend ivm nachtblind dacht ik? Was iig een gele bril. Maar die zorgde juist dat alles feller bedenk ik me nu, dus dat zou het tegenovergestelde zijn..
Zijn het de tegenliggers of ook nog vanuit je spiegel? Die kan je nl verstellen met een knopje eronder zodat het licht niet in je ogen schijnt.
Sommige auto's hebben wel erg fel licht (als de politie ze tegenkomt zullen die vast even moeten stoppen..) maar meestal helpt het mij al genoeg mijn ogen meer dicht te doen en echt door mijn wimpers ff kijk. Maar dan heb je het over een enkele tegenligger. Niet handig zo een hele weg te gaan rijden
Mossel schreef:Met regen heb ik er niet persé meer last van... ben vanavond Express naar mijn ouders geweest.. merk dat het ook heel erg de overgang van licht naar donker is, en als ik weet dat ik nergens naar toe uit kan wijken ( dus beton blokken tussen weg en fietspad bv) krijg ik het ook een beetje warm van... maar moet zeggen dat het net wel redelijk ging.. maar heb wel extreem opgelet waar ik nu daadwerkelijk last van heb
ikke schreef:Mossel schreef:Met regen heb ik er niet persé meer last van... ben vanavond Express naar mijn ouders geweest.. merk dat het ook heel erg de overgang van licht naar donker is, en als ik weet dat ik nergens naar toe uit kan wijken ( dus beton blokken tussen weg en fietspad bv) krijg ik het ook een beetje warm van... maar moet zeggen dat het net wel redelijk ging.. maar heb wel extreem opgelet waar ik nu daadwerkelijk last van heb
Als je bang bent van een harde scheiding naast je auto, zou ik toch ook eens aandacht besteden aan "weten hoe groot je auto is".
Mossel schreef:Nee geen angst om vast te komen zitten.. de k eerders de angst om schade te maken
hagelslag schreef:Ik ben dernet extra nog gestopt om te vragen of de nette bestuurder achter mij groot licht aan had ofzo...
Hij verblinde mij zo erg dat ik gewoon pissig was.
Ik rij een mercedes ml 270. Oftewel een grote hoge auto en alsnog had ik last van hem.
Zegt hij, ja mijn auto past het licht automatisch aan. Euh ja kerel verander het maar even want het is klote.
Als ik mijn groot licht aan deed merkte ik bijna geen verschil.
Ik wil binnenkort mijn ogen weer laten testen.
Meestal verslechteren mijn ogen elke 7-8 jaren en ik heb mijn bril nu 7 jaren.
Dan wil ik ook vragen of ze iets weten ivm nachts rijden.
Ik rij namelijk op de vrachtauto en ehm ja ... Dan moet ik dus ook erg vaak in het donker rijden.
En een echte tip kan ik helaas niet geven. Gewoon rustig rijden en je niet laten opjutten
Mossel schreef:hagelslag schreef:Ik ben dernet extra nog gestopt om te vragen of de nette bestuurder achter mij groot licht aan had ofzo...
Hij verblinde mij zo erg dat ik gewoon pissig was.
Ik rij een mercedes ml 270. Oftewel een grote hoge auto en alsnog had ik last van hem.
Zegt hij, ja mijn auto past het licht automatisch aan. Euh ja kerel verander het maar even want het is klote.
Als ik mijn groot licht aan deed merkte ik bijna geen verschil.
Ik wil binnenkort mijn ogen weer laten testen.
Meestal verslechteren mijn ogen elke 7-8 jaren en ik heb mijn bril nu 7 jaren.
Dan wil ik ook vragen of ze iets weten ivm nachts rijden.
Ik rij namelijk op de vrachtauto en ehm ja ... Dan moet ik dus ook erg vaak in het donker rijden.
En een echte tip kan ik helaas niet geven. Gewoon rustig rijden en je niet laten opjutten
Klopt dat doet de auto van mijn vader ook, daar kan je voor zover ik weet niks aan veranderen. Wat ik wel weet is dat zijn auto andere auto’s herkent en je er zo geen last van zou horen te hebben. Xenon verlichting vind ik sowieso super vervelend!
Janneke2, zoals ik al eerder heb gezegd gaat het testen van mijn ogen zeker gebeureneen alternatief voor mijn auto is er niet, ja geen auto...