Herstel na auto ongeluk -> frustraties op en top!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:00

Welkom in de wereld van hoe verklW$%^yt ik mijn leven in 2 eenvoudige stappen.
Stap 1. Laat je aanrijden.
Stap 2. Doorgaan waarmee je bezig was.

2 oktober is nog maar net geleden, gaat je tijd kosten.. VEEEEEEEEELLLL tijd.

Hier meld zich nog een eigenwijze dodo, aangereden, dacht ach niet zeuren, dag later met leenauto ophalen 3 x in de berm gezeten (ging hem fietsend ophalen).
Verder gewoon doorgegaan, wat dus niet kon, maar onder motto ach wel vaker verkreukeld geweest hersteld van zelf lekker door.
Nu spijt met al mijn haren op mijn hoofd. Kan tijd niet terug draaien. (zou hem dan trouwens terug draaien naar voor dat ongeluk, als het toch zou kunnen :D )

Voor je idee, hier dus 2 1/2 jaar gelden bijna. Nog steeds constant hoofdpijn ene moment meer dan andere, zicht contrast is probleem (te veel contrast en licht) en heb vaak vlek in mijn focus punt zitten), nog steeds nekpijn, evenwicht van een bezopen flamingo die op zijn rug ligt (als ik niet te veel mijn hoofd beweeg en focus punt kan zien, gaat het wel, maar licht uit of draaien met dan wordt het wel lasting ahum, ook al wel paar keer omgevallen, oeps... ) Concentratie vermogen van een garnaal en omdat alles zoveel moeite kost denk ik, altijd moe.... moe.. moe... (en heb nu al geloof 3 1/2 maand bijna niet 's nachts geslapen, dat helpt ook niet echt, daarvoor sliep ik wel was ik ook moe, maar niet kunnen slapen is echt grrrrrrr) en nog meer. Autorijden niet ver en lang (file wordt ik gek) kost Bergen energie en met sommige medicijnen moet je nou eenmaal ook geen auto willen rijden :+ :Y) ter voorkoming van het veroorzaken van andere slachtoffers en die dezelfde problemen geven.
Ik kan gelukkig wel paard rijden (heb tijd niet of minimaal gereden en rij nog steeds niet op niveau en zo lang en vaak als ik zou willen en het voelt alsof er iemand bezem in je hoofd ramt, maar ik rij!!!), maar rijden helpt me wel, neem wel ook eigenlijk altijd les, omdat ik anders alles door de pijn vast ga zetten, niet fijn voor paard en mens en met iemand die me vanaf de kant toeschreeuwt kan ik daar nog naar luisteren.

Vandaag is W%$@#^$% dag... Alles gaat mis en dacht op electrische fiets even wat te gaan ruilen (was ook nog het te ruilen item vergeten mee te nemen, kwam ik in de winkel achter) halverwege kwam ik niet meer vooruit, mijn hoofd ontploft en nek ook. Kwam zelfs iemand met scootmobiel vragen of het wel ging (dat was wel heel lief :+: ) gauw gezegd dat fiets niet meer wou. (ipv dat ik niet meer wou :') ) Gisteren was ook al @#%@$@#. Morgen gaan we voor beter!!!! Vanavond lekker half uurtje Toobsen (kortom mezelf zometeen van bank af trappen, pillen heb ik al achterover gewerkt :D )

Weet niet of het had geholpen om meteen stap terug te doen... Weet wel dat het zo niet werkt.

wenneke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:35

Hier na 7jaar nog meer ellende ga 2e x in 7jaar revalideren in die 7jaar 2jaar gewerkt en toen terug bij af ..

1ding geef t bij je verzekering aan een letselschade advocaat kan helpen je verloren loon te verhalen op de tegenpartij

_Roxanne

Re: Herstel na auto ongeluk -> frustraties op en top!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:51

Iets meer dan een jaar geleden liep ik ook een whiplash op bij een kettingbotsing. Ik ben nu ongeveer 97 % hersteld, dat laatste beetje zullen restklachten blijven.

Ik kan je maar 1 ding op het hart drukken: neem alle tijd die je nodig hebt, je hebt maar 1 lijf, 1 hoofd.

Zorg dat je bij een fijne revalidatiearts terecht komt, laat een fysio je helpen weer normaal te bewegen en lichamelijke klachten oplossen en ga zeker naar een ergotherapeut om je dagelijkse leven goed onder de loep te nemen.

Ik ben ook nog naar een osteopaat geweest een aantal keren, en die heeft mij echt fysiek gerepareerd.

Ooh, zeker niet vergeten: letselschade!! Ik zat/zit bij Flyct en dat beviel me erg goed. Zij hebben echt aan alles gedacht waardoor ik financieel tenminste niet geleden heb onder het afgelopen jaar.

Ik wens je heel veel sterkte en beterschap!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:56

Meid neem rust, je gaat spijt krijgen als je dat niet doet.
Ik heb 4 jaar geleden een auto ongeluk gehad. Gevolg een whiplash ( de 2de al overigens) en een gebroken borstbeen. Altijd super eigenwijs blijven doorgaan. Ik ging met een gebroken borstbeen gewoon werken na een 1 week ( ik werkte ook nog als groom). Ik draag de gevolgen nu elke dag. En nu denk ik altijd had ik maar geluisterd naar mijn omgeving. Ik heb sinds de 1ste whiplash al elke dag hoofdpijn en mijn borstkas blijft heel gevoelig en snel pijnlijk. Ik draag elke dag de gevolgen van mijn eigenwijze gedrag.
Luister naar je lichaam en neem gewoon rust. Je bent geen "lui varken" als je gewoon naar je de tijd neemt om te herstellen. Je hebt maar 1 lichaam en dat moet je hele leven mee.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:02

Meid misschien moet je rustig dit topic nog eens doorlezen! Ik zie zoveel reacties van mensen die jaren later er nog last van hebben en jij zit te "zeuren" dat je na 6 weken nog last hebt.

Misschien moet iemand je ook even een goede schop onder je kont verkopen :D :Y) dat je toch eens even thuis moet blijven voor een aantal weken! Dus niet de wekker zetten maar toegeven aan de rust die je nodig hebt!

Ik zelf heb afgelopen jaar met een overbelasting in mijn schouder gelopen, ook iedere keer halve stappen terug doen en ik kwam er maar niet af, op aanraden van de uwv arts volledig ziekgemeld voor 8 weken en ik ben weer helemaal beter.
Had ik dat maar 6 maand geleden eerder gedaan!

Dus pak die telefoon op en zeg dat je om te beginnen 3 a 4 weken niet komt, beter 4 weken helemaal niet dan gewoon halve dagen doorlopen en 3 jaar later nog last hebben.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 23:30

Bedankt weer allemaal!!

Stiekem heb ik het heel erg hard nodig dat mensen mij vertellen dat ik niet gek ben en dat ik rust moet nemen. Vandaag ook nog naar de neuroloog gebeld. Morgen heb ik een telefonisch consult met haar. Ik vermoed dat op het moment de paracetamol het ook erger maken.

Overigens buiten dat ik de afgelopen week wel mijn wekker had staan heb ik verder de rest van de dag compleet rust genomen en zo'n beetje alleen uit bed gekomen om te eten. nu afgesproken dat ik zowieso de rest van de week niet ga naar stage.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:31

Fijn te lezen dat je nu je rust pakt. Is echt belangrijk hoor!!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 23:35

overigens wil ik wel nog eventjes benadrukken dat als de bruiloft niet van mijn broer was, ik zowieso niet gegaan was. :D

Osteopaat heb ik al meer over gehoord. ik zat zelf ook te denken aan acupunctuur?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:49

Succes met het telefonisch consult morgen! Alles goed aangeven hè! Niet jezelf beter voordoen dan je bent.
En fijn dat je kan overleggen met de neuroloog. Ik heb ook nog steeds onwijs veel last ervan maar van de huisarts moet ik maar af blijven wachten tot we een half jaar verder zijn... die wilde me 2 weken doorsturen naar een psycholoog want “zal wel psychisch zijn” :roll:

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:00

je moet echt 100% rust gaan nemen anders ga je veeel langer uitvallen......

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:30

Allereerst: sterkte!

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt en ben op bevel van de bedrijfsarts 7 maanden thuis geweest. Nu kwam dat bij mij goed uit omdat 4 maanden hiervan vielen onder mijn zwangerschapsverlof. Maar de bedrijfsarts zag dat ik graag wilde werken en verbood het me letterlijk. Ik vond het allemaal maar overdreven, meld me normaal nooit ziek, maar nu ik jouw verhaal lees, snap ik waarvoor hij me wilde behoeden. Na die 7 maanden was ik overigens weer 100% inzetbaar.

Sterkte en luister naar je lijf!

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:04

Ik heb ook heel erg moeten wennen aan het feit dat ik zo 'uitgeschakeld' was na een hersenschudding. De symptomen die jij omschrijft had ik ook en dat zijn allemaal signalen dat wat je op dat moment doet nog teveel is.
Heel frustrerend, maar zoals hiervoor ook al aangegeven wordt als je nu niet je rust neemt heb je kans dat je er nog veel langer mee rondloopt. Goed dat je morgen overlegt met de neuroloog. Sterkte

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:25

Warboel schreef:
Succes met het telefonisch consult morgen! Alles goed aangeven hè! Niet jezelf beter voordoen dan je bent.
En fijn dat je kan overleggen met de neuroloog. Ik heb ook nog steeds onwijs veel last ervan maar van de huisarts moet ik maar af blijven wachten tot we een half jaar verder zijn... die wilde me 2 weken doorsturen naar een psycholoog want “zal wel psychisch zijn” :roll:

Jeetje, frusterend he?
Mijn huisarts wilde het woord whiplash niet eens uitspreken, dus hij had het de hele tijd over nekgerelateerde klachten . Toen ik vroeg of het een whiplash was, kreeg is als antwoord: ja, maar dat is zo'n beladen woord.
Dus dan gebruiken we het maar niet? 8)7

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:39

XxLiEsJuHhxX schreef:
Bedankt weer allemaal!!

Stiekem heb ik het heel erg hard nodig dat mensen mij vertellen dat ik niet gek ben en dat ik rust moet nemen. Vandaag ook nog naar de neuroloog gebeld. Morgen heb ik een telefonisch consult met haar. Ik vermoed dat op het moment de paracetamol het ook erger maken.

Overigens buiten dat ik de afgelopen week wel mijn wekker had staan heb ik verder de rest van de dag compleet rust genomen en zo'n beetje alleen uit bed gekomen om te eten. nu afgesproken dat ik zowieso de rest van de week niet ga naar stage.

+:)+ +:)+
Nee, je bent niet gek - zaken als de nasleep van een hersenschudding en whiplash kunnen echt lang duren!
Rust is noodzakelijk...!

Goed dat je vandaag een telefonisch consult hebt...!

Vwb de paracetamol die het erger lijkt te maken: ik herken iets.
1ste: zit er codeine bij de paracetamol...?
2e: nadat ik geslikt had, zakte de pijn.
"Pijn geeft spanning,
spanning geeft pijn"- dat is altijd zo.
Bij hoofdpijn ligt de nadruk op nekspanning.
Door de paracetamol plus codeine die ik had ontspanden mijn nekspieren iets - daar werd ik duizelig van.

Bij een correct werkend evenwichtssysteem gebeurt dit niet - een onderdeel van de systemen is, dat je hersenen de input van vele nekspiertjes moeten verwerken en tijdens het ontspannen (want geen pijn want pil) verandert de spierspanning.
(Bij een goede samenwerking van die systemen word je niet duizelig van het ontspannen van je nekspieren.)

Succes met de neuroloog - gooi alles er uit, ook al voelt het als "kleine zeurpuntjes", denk maar aan een detective (dat is een goede diagnose ook: detectivewerk!).

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:02

Zonnetje81 schreef:

In dit topic valt me op dat bokkers in het algemeen nogal destructief met hun gezondheid omgaan en dat dan achteraf betreuren. :o

Met een peesblessure bij je paard ga je toch ook niet het randje opzoeken van wat maximaal zou kunnen zonder het herstel te belemmeren? Als je dat randje per ongeluk over gaat ben je mogelijk nog veel en veel verder van huis en wellicht definitief.. Lijkt mij dat wij paardenmensen over het algemeen dondersgoed weten wat het belang van rust is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:01

Kahawa schreef:
Zonnetje81 schreef:

In dit topic valt me op dat bokkers in het algemeen nogal destructief met hun gezondheid omgaan en dat dan achteraf betreuren. :o

Met een peesblessure bij je paard ga je toch ook niet het randje opzoeken van wat maximaal zou kunnen zonder het herstel te belemmeren? Als je dat randje per ongeluk over gaat ben je mogelijk nog veel en veel verder van huis en wellicht definitief.. Lijkt mij dat wij paardenmensen over het algemeen dondersgoed weten wat het belang van rust is.

Ja ja, wrijf het maar in :+ }> Bij anderen zeg ik ook altijd niet doen, rustig aan bla bla bla, van mezelf vind ik gewoon dat ik niet moet Z@#%@$ken je gaat niet zomaar dood en het meeste gaat uiteindelijk ook wel over als je gewoon doorgaat. *\o/* Helaas niet alles....
(Gelukkig ga ik met mijn dieren voorzichtiger om als met mezelf :D :o als ik maar denk dat iets niet goed loopt of 1 kuchje hoor hebben ze meteen een week vakantie te pakken :') :') )

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:26

Dit kan een interessante link zijn https://www.hersenletsel-uitleg.nl/oorz ... io-cerebri . Zoals al eerder is gezegd in dit topic, je hebt niks aan een papiertje van school als je de rest van je leven niet optimaal kan functioneren omdat je nu niet de rust hebt genomen en kan herstellen. Ik heb 1 jaar met restschade rondgelopen en was blij dat we een nieuwe bedrijfsarts kregen. Die nam mijn klachten wel serieus nam en ipv mij te pushen meer te doen, wat de eerste bedrijfsarts deed, heeft hij er voor gezorgd dat ik de rust kon nemen die ik nodig had. Ben ook bij de revalidatie in het ziekenhuis terecht gekomen waar ze het opbouwen van meer gaan doen in goede banen hebben geleid. Als ik die kans niet had gehad, had ik nooit volledig kunnen herstellen en had ik mijn werk nooit meer kunnen doen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:32

Janneke2 schreef:
"Pijn geeft spanning,
Door de paracetamol plus codeine die ik had ontspanden mijn nekspieren iets - daar werd ik duizelig van.

Ik mag toch hopen dat ze voor nekletsel en mogelijke hersenschudding geen hoestprikkel dempende medicatie gaan voorschrijven

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:44

Ai... 6weken geleden het ongeval gehad, en nu verwachten dat alles vanzelf weer goedgekomen is...

Zo werkt het niet :)

Ons lichaam zit geweldig in elkaar. Als het stuk gaat, herstelt het zich vanzelf weer :) MAAR, dan moet je je lichaam daar wel de kans toe geven. Je kunt het natuurlijk herstel niet versnellen; voor herstel staat tijd, de meeste weefsels hebben 6 weken nodig voor het eerste herstel, maar daarna herstellen ze nodig verder. Je kunt wel het natuurlijk herstel belemmeren. Door bv steeds te overbelasten kan het natuurlijk herstel niet optreden.
Let wel; rust betekent niet alleen maar 6 weken plat op je bed te liggen. Blijven bewegen binnen de pijngrens is altijd goed.

Dus wat je moet doen; alsnog zorgen dat herstel kan optreden. RUST nemen, niet werken met je hoofd, alleen dingen doen binnen de pijngrens.

Ik snap overigens niet hoe het jou een goed idee geleken heeft om te gaan paardrijden en om je stage te blijven doen :?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 14:15

Kahawa: Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Paardenmensen tik denk ik Hihi.

Ik heb het consult al gehad. conclusie.... Regel iemand die mij naar de spoed brengt en ze gaan meer testen doen. Kan goed zijn dat het een "nasleep" is van mij overbelasting door naar de bruiloft te gaan maar ze vertrouwd het toch nog niet helemaal. :(
Helaas is het voor mij toch wel lastig iemand te vinden die mij brengt dus ik ga toch zelf erheen tuffen rustig samen met mijn vriend. :)

Paracetamoll die ik slik is zonder cofeine.

Gisteren was mijn misselijkheid zo erg dat ik amper kon eten in de avond. Na een maagbeschermer en een paar uur later ging dat wel weer enigzins :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:16

Heb alleen de openingspost gelezen. Heb op mijn 16e een ongeluk met een paard gehad en een whiplash opgelopen. Daarmee door gelopen daar de arts het niet herkende als dusdanig daar het geen autoongeluk was. Helaas is dit een chronisch verhaal geworden daardoor en nu ben ik 36 en loop nog steeds met nagenoeg alle klachten. Heb 2 jaar gerevalideerd. Wat ik er mee wil zeggen. Pas er mee op. Luister naar je lichaam en neem het niet te licht op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:18

Oei, dat is wel een nare ontwikkeling.

Je hebt na het ongeluk toch niet meer zelf auto gereden hoop ik?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:37

Polly schreef:
Janneke2 schreef:
"Pijn geeft spanning,

Ik mag toch hopen dat ze voor nekletsel en mogelijke hersenschudding geen hoestprikkel dempende medicatie gaan voorschrijven

Haha kan me voorstellen dat je zo denkt. Maar para/codeïne wordt wel als pijnstiller voorgeschreven codeïne zou de werking van paracetamol versterken. Alleen wordt het tegenwoordig nog zelden voorgeschreven omdat deze werking ernstig ter discussie staat.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:41

Bedoel je niet pcm met coffeïne?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:47