Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eef_Bam schreef:goeroe schreef:Het is onmogelijk om toeslag aan te vragen zonder een schatting van het inkomen door te geven. Aangezien ik helemaal nergens kan vinden dat de belastingdienst het inkomen op de voorschotbeschikking tegenwoordig zelf aanpast (op het indexeren na) en alle informatie die ik wel kan vinden erop wijst dat het nog steeds op dezelfde manier gaat denk ik eerlijk gezegd dat je je vergist.
Tja, misschien is dat bij jou zo, maar het werkt zeker niet voor iedereen zo. Ik vergis me dus zeker niet. Ik ontvang al enkele jaren toeslag en heb nog nooit mijn inkomen door hoeven geven. Bij mij schatten ze gewoon op basis van 2 jaar daarvoor. Het is wel mogelijk om zelf een schatting door te geven, maar zeker niet verplicht. Omdat bij mij de schatting redelijk accuraat is, heb ik dus ook nog nooit zelf een bedrag door gegeven.
Stamper schreef:Hierook nog nooit door hoeven te geven.
mvdende schreef:Ach. Hier gaat de belastingdienst ieder jaar de fout in. Heb een wajonuitkering maar moet ieder jaar 350 euro terug betalen. Sorry mevrouw, er is een fout ingeslopen bij het UWV.... UVW gebeld, sorry mevrouw, wij maken ook fouten. Tjee 350 euro terug betalen met een uitkering is echt geen lolletje! Stop eens met dat eeuwige fouten maken......
mvdende schreef:Ach. Hier gaat de belastingdienst ieder jaar de fout in. Heb een wajonuitkering maar moet ieder jaar 350 euro terug betalen. Sorry mevrouw, er is een fout ingeslopen bij het UWV.... UVW gebeld, sorry mevrouw, wij maken ook fouten. Tjee 350 euro terug betalen met een uitkering is echt geen lolletje! Stop eens met dat eeuwige fouten maken......
goeroe schreef:*zucht* Dat is dus precies wat ik bedoelde met mijn opmerking dat je sommige mensen met de beste wil van de wereld niet kunt uitleggen dat ze zelf in actie moeten komen als er iets niet klopt. Log eens in op mijn toeslagen, dan zul je zien dat je prima in staat bent om zelf je inkomen te wijzigen. Of bel de belastingtelefoon, hopelijk tref je een goede en dan is het binnen 5 minuten gepiept.
goeroe schreef:Dan moet je in bezwaar gaan, want dan klopt het niet dat je moet terugbetalen. De hoogte van de toeslag wordt immers berekend aan de hand van de schatting van je inkomen. Als de schatting klopt hoef je ook niet terug te betalen.
mvdende schreef:Even voor de goede duidelijkheid. Het bedrag wat doorgeven wordt aan de belastingdienst is ook het daadwerkelijke inkomen dat ik heb. Het uwv maakt ieder jaar een fout met de hoogte van mijn uitkering nadat een jaar ouder ben geworden. Ze berekenen de maand maart dus altijd verkeerd en het vakantiegeld gaat ook ieder jaar dus fout omdat ik ouder werd. Ik kan niet meer doorgeven aan de belastingdienst dan wat ik aan officiële inkomsten van het UWV heb.... dus aub niet zeggen dat het mijn eigen fout is. Doe er alles aan om te voorkomen dat ik moet terugbetalen.
Ik heb het trouwens over de belastingdienst in het algemeen. Zorgtoeslag, huurtoeslag, inkomsten belasting. .... groot log overheidsbedrijf dat z'n zaakjes niet altijd op orde heeft.