Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liezel1 schreef:ben al jaren verzekerd bij FBTO, maar ik denk er nu toch serieus over om over te stappen.
Wat hen zo aantrekkelijk maakte (modules gedurende het jaar aanzetten) is eraf en bovendien is de vergoeding voor fysiotherapie nog maar 350 euro komend jaar.
Sting schreef:Al jaren bij Anderzorg verzekerd naar grote tevredenheid. Helemaal geen problemen gehad. Helaas vorige week gehoord van de tandarts dat ik rekening moet houden met 2 kronen, dus ga er morgen wel even voor zitten om het uit te zoeken. Tips over andere goede tandarts verzekeringen zijn welkom!
Wendy schreef:Stiekum heb ik wel wat lol over die fantastische marketing van DSW, die weten daarmee echt veel mensen aan zich te binden, blijkt ook wel weer uit dit topic.
Daar zullen je zorgverleners waarschijnlijk minder blij mee zijn. DSW is namelijk nogal van de materiële controles, meer willen inzien dan strikt noodzakelijk (privacy hebben ze weinig boodschap aan) en het aanspannen van dure rechtszaken.
Lughnassadh schreef:Sting schreef:Al jaren bij Anderzorg verzekerd naar grote tevredenheid. Helemaal geen problemen gehad. Helaas vorige week gehoord van de tandarts dat ik rekening moet houden met 2 kronen, dus ga er morgen wel even voor zitten om het uit te zoeken. Tips over andere goede tandarts verzekeringen zijn welkom!
Bedenk wel dat (vee)l verzekeraars vragen kunnen stellen voor ze je accepteren bij een tandartsverzekering en als je nu al weet dat je kronen moet dat ze je dan kunnen weigeren.
Lalidan, wat is voor jou betaalbaar?
Wendy schreef:Daar zullen je zorgverleners waarschijnlijk minder blij mee zijn. DSW is namelijk nogal van de materiële controles, meer willen inzien dan strikt noodzakelijk (privacy hebben ze weinig boodschap aan) en het aanspannen van dure rechtszaken.
Amaryllis schreef:Wendy schreef:Stiekum heb ik wel wat lol over die fantastische marketing van DSW, die weten daarmee echt veel mensen aan zich te binden, blijkt ook wel weer uit dit topic.
Daar zullen je zorgverleners waarschijnlijk minder blij mee zijn. DSW is namelijk nogal van de materiële controles, meer willen inzien dan strikt noodzakelijk (privacy hebben ze weinig boodschap aan) en het aanspannen van dure rechtszaken.
Grappig, ik hoor juist van eigenlijk al mijn zorgverleners dat ze DSW een goede keuze vinden en dat een van de weinigen is die nog enige vorm van werkbaarheid toepast. Zal ook weer per persoon/zorgverlener/verzekeraar verschillen!
Shadow0 schreef:Wendy: heb je cijfers over hoeveel de verzekeraars dat doen? En weet je zeker dat de zorgverleners er minder blij van worden? Er lopen ook veel conflicten met andere verzekeraars voor zover ik weet.
(Zo zijn de grote 4 afgelopen jaren meerdere malen in het nieuws gekomen vanwege behandelstops, omdat ze te weinig zorg inkopen en dan verwachten dat de zorgverleners het gat op eigen kosten wel invullen. Ook daar word je volgens mij als zorgverlener niet vrolijk van.)
Voor mij is het zeker belangrijk om te weten hoe een verzekeraar met de behandelaars omgaat - maar ik zou daarvoor wel graag goede brede informatie hebben, en niet alleen maar een verdachtmaking.
Wendy schreef:Zoek gewoon even op rechtspraak.nl naar de zaken die verzekeraars hebben aangespannen tegen zorgverleners... dan zie je heel vaak of DSW of stad holland (=ook DSW) voorbij komen.
Ik heb het niet over behandelstops, puur over materiele controles en rechtszaken die verzekeraars op basis daarvan aanspannen tegen zorgverleners.
Rechtszaken ivm behandelstops worden vaak juist tegen verzekeraars aangespannen door zorgverleners.
En nee, daar word je ook zeker niet vrolijk van.
Behandelaars zelf hebben hier vaak niet zo veel last van, maar de overhead neemt wel toe door de eisen van verzekeraars op het gebied van de cijfers e.d., maar dat lijkt inherent aan dit systeem...
Saaams schreef:Ik zit nu nog via mijn ouders bij UMC zorgverzekering. Via het werk van mijn moeder. Wel volledig uitgebreid qua tandarts/fysio/brilvergoeding maar ik ga naar €155 pmVind ik voor een 22 jarige wat veel.. dus even kijken of ik via mijn werk if beroep (verpleegkundige) ergens wat voordeliger uit kom. Iemand tips? Zilveren Kruis valt af.