Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:22

ONVZ is ruim met zijn fysio maar daar betaal je ook naar.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:25

Ik ben vorig jaar van ONVZ overgestapt naar FBTO..

Door mijn aanvullende verzekering vanuit mijn werkgever hoefde ik voor het eerst niet te letten op fysiotherapie. Nu was ik 300 euro op jaar basis minder kwijt, maar zijn een aantal dingen die er ook niet meer onder de dekking vielen. Daardoor kom ik alsnog flink boven mijn besparing op de premie uit.

Dus ik ga dit jaar nog even puzzelen wat ik nu echt belangrijk vind en wat en hoe ik dat graag verzekerd wil hebben.

Ik vermoed dat ONVZ, Aevitae en DSW hoog op mijn lijstje gaan staan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:28

Ik betaal momenteel 177 euro bij ONVZ, met maximaal eigen risico. Eigenlijk heb ik nooit extra zorg nodig maar ik vind het een lekker idee dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Vind naar beneden gaan spannend.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:31

Liezel1 schreef:
ben al jaren verzekerd bij FBTO, maar ik denk er nu toch serieus over om over te stappen.
Wat hen zo aantrekkelijk maakte (modules gedurende het jaar aanzetten) is eraf en bovendien is de vergoeding voor fysiotherapie nog maar 350 euro komend jaar.

:7 echt een oliebol verandering.
Ik zit al jaren bij de fbto en gebruik de uitgebreidste pakket met 1000€ fysio. Dat dat nu zonder keuze op max 350 komt te staan is echt een serieuze aanleiding om toch te switchen... baal...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:34

Ik heb 1 jaar bij fbto gezeten, maar ben veel tevredener met Delta Lloyd. Overweeg dus ook echt om dit jaar bij Delta Lloyd te blijven. Ga morgen maar eens rustig het een en ander vergelijken :)
Weet nu al dat ik ook volgend jaar hard door mn eigen risico heen ga, dus die omhoog is geen optie.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:52

Ik zat dit jaar bij CZ direct. Bevalt goed maar ga weer zoeken naar de goedkoopste. Al leek het erop dat czdirect dat weer is. Vind de verhoging dit jaar meevallen.

Ik dacht eerst DSW gaat omlaag met de zorgverzekering, dan ga ik me daar verzekeren. Maar blijkt die nog duurder te zijn dan vele verzekeringen (op de basisverzekering)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:56

Ik volg even. Zou graag ook bij DSW willen, maar twijfel nog over het prijsverschil. Even snel gekeken en cz direct lijkt nu het goedkoopst te zijn.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:01

Al een paar jaar tevreden met DSW dus daar blijf ik ook nu weer.
De premie van de basis wordt iets goedkoper, aanvullende wordt iets duurder en ze halen 10 euro van het eigen risico af, uiteindelijk scheelt het mij minder dan 3 euro op jaarbasis (betaal in januari in 1x).
Het blijft een hoop geld maar ik kost hen per jaar vele malen meer dus ik klaag maar niet...

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:02

Sting schreef:
Al jaren bij Anderzorg verzekerd naar grote tevredenheid. Helemaal geen problemen gehad. Helaas vorige week gehoord van de tandarts dat ik rekening moet houden met 2 kronen, dus ga er morgen wel even voor zitten om het uit te zoeken. Tips over andere goede tandarts verzekeringen zijn welkom!

Bedenk wel dat (vee)l verzekeraars vragen kunnen stellen voor ze je accepteren bij een tandartsverzekering en als je nu al weet dat je kronen moet dat ze je dan kunnen weigeren.

Lalidan, wat is voor jou betaalbaar?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:02

Ik zit al jaren bij anderzorg... met een hoog eigen risico, maar dat heb ik ondertussen al wel bij elkaar gespaard. Al is de kans groot dat ik het dit jaar wel moet gaan betalen, maar dat is de gok die ik neem :)
Mijn nieuwe werkgever heeft ook een aantal collectiviteitskortingen, dus daar ga ik ook even serieus naar kijken :j

Stiekum heb ik wel wat lol over die fantastische marketing van DSW, die weten daarmee echt veel mensen aan zich te binden, blijkt ook wel weer uit dit topic.
Daar zullen je zorgverleners waarschijnlijk minder blij mee zijn. DSW is namelijk nogal van de materiële controles, meer willen inzien dan strikt noodzakelijk (privacy hebben ze weinig boodschap aan) en het aanspannen van dure rechtszaken.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:11

Wendy schreef:
Stiekum heb ik wel wat lol over die fantastische marketing van DSW, die weten daarmee echt veel mensen aan zich te binden, blijkt ook wel weer uit dit topic.
Daar zullen je zorgverleners waarschijnlijk minder blij mee zijn. DSW is namelijk nogal van de materiële controles, meer willen inzien dan strikt noodzakelijk (privacy hebben ze weinig boodschap aan) en het aanspannen van dure rechtszaken.

Grappig, ik hoor juist van eigenlijk al mijn zorgverleners dat ze DSW een goede keuze vinden en dat een van de weinigen is die nog enige vorm van werkbaarheid toepast. Zal ook weer per persoon/zorgverlener/verzekeraar verschillen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:19

Wendy: heb je cijfers over hoeveel de verzekeraars dat doen? En weet je zeker dat de zorgverleners er minder blij van worden? Er lopen ook veel conflicten met andere verzekeraars voor zover ik weet.
(Zo zijn de grote 4 afgelopen jaren meerdere malen in het nieuws gekomen vanwege behandelstops, omdat ze te weinig zorg inkopen en dan verwachten dat de zorgverleners het gat op eigen kosten wel invullen. Ook daar word je volgens mij als zorgverlener niet vrolijk van.)

Voor mij is het zeker belangrijk om te weten hoe een verzekeraar met de behandelaars omgaat - maar ik zou daarvoor wel graag goede brede informatie hebben, en niet alleen maar een verdachtmaking.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:22

Ik zit al jaren bij DSW.
En daar blijf ik ook.
Vanwege mijn chronische ziekte is overstappen sowieso niet makkelijk.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:23

Lughnassadh schreef:
Sting schreef:
Al jaren bij Anderzorg verzekerd naar grote tevredenheid. Helemaal geen problemen gehad. Helaas vorige week gehoord van de tandarts dat ik rekening moet houden met 2 kronen, dus ga er morgen wel even voor zitten om het uit te zoeken. Tips over andere goede tandarts verzekeringen zijn welkom!

Bedenk wel dat (vee)l verzekeraars vragen kunnen stellen voor ze je accepteren bij een tandartsverzekering en als je nu al weet dat je kronen moet dat ze je dan kunnen weigeren.

Lalidan, wat is voor jou betaalbaar?

En dat je bij veel verzekeringen 2 jaar verzekerd moet zijn voor kronen vergoed worden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:25

Wendy schreef:

Al mijn behandelaars zijn juist stuk voor stuk blij met DSW. Mijn fysio geeft aan dat het juist de vier groten zijn die meer willen weten en bovendien dan ook nog denken dat ze beslissingen mogen maken, waar DSW juist heel makkelijk is. Dus ik weet niet waar jij je informatie weg hebt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:31

Ik word er eerlijk gezegd schijtziek van om elk jaar die hele zooi weer te moeten vergelijken...laat ze lekker allemaal een pakket maken voor 5 jaar of minimaal 3 jaar ofzo... niet dat ze eind van het jaar weer vanalles gaan lopen wijzigen -O-

Afgelopen jaren DeFriesland gehad, StadHolland en nu AnderZorg. Principieel zoek ik graag verzekeraars die gewoon met vriendelijke redelijk vrij te besteden budgetten werken per zorgsoort en vooral ook alle nuttige dingen die ze maar wegmoffelen onder het alternatieve hoekje. DAAR wil ik een fijne vergoeding voor :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:34

Ook hier vanuit de zorgverlening complimenten over de keuze voor dsw :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:35

Amaryllis schreef:
Wendy schreef:

Grappig, ik hoor juist van eigenlijk al mijn zorgverleners dat ze DSW een goede keuze vinden en dat een van de weinigen is die nog enige vorm van werkbaarheid toepast. Zal ook weer per persoon/zorgverlener/verzekeraar verschillen!

Als zorgverlener zijn wij idd met DSW het allermeest blij :) daarom zit ik daar ook.
Idd goede marketing, maar ze doen ook echt wat ze zeggen.

Achmea is pas een drama met al hun idiote eisen en aan de zorgverlener andere info verstrekken dan aan de klant :r

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:42

Shadow0 schreef:
Wendy: heb je cijfers over hoeveel de verzekeraars dat doen? En weet je zeker dat de zorgverleners er minder blij van worden? Er lopen ook veel conflicten met andere verzekeraars voor zover ik weet.
(Zo zijn de grote 4 afgelopen jaren meerdere malen in het nieuws gekomen vanwege behandelstops, omdat ze te weinig zorg inkopen en dan verwachten dat de zorgverleners het gat op eigen kosten wel invullen. Ook daar word je volgens mij als zorgverlener niet vrolijk van.)

Voor mij is het zeker belangrijk om te weten hoe een verzekeraar met de behandelaars omgaat - maar ik zou daarvoor wel graag goede brede informatie hebben, en niet alleen maar een verdachtmaking.

Zoek gewoon even op rechtspraak.nl naar de zaken die verzekeraars hebben aangespannen tegen zorgverleners... dan zie je heel vaak of DSW of stad holland (=ook DSW) voorbij komen.
Ik heb het niet over behandelstops, puur over materiele controles en rechtszaken die verzekeraars op basis daarvan aanspannen tegen zorgverleners.
Rechtszaken ivm behandelstops worden vaak juist tegen verzekeraars aangespannen door zorgverleners.
En nee, daar word je ook zeker niet vrolijk van.

Behandelaars zelf hebben hier vaak niet zo veel last van, maar de overhead neemt wel toe door de eisen van verzekeraars op het gebied van de cijfers e.d., maar dat lijkt inherent aan dit systeem...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 14:08

Okee, heb een lijst gevonden met aanvullende pakketten fysio. Blijken er maar een paar met 40 of 36x fysio te hebben.
Iemand ervaringen met de volgende verzekeringen?

Avero Achmea (excellent)
De friesland (av optimaal)
Stad Holland (Extra Uitgebreide AV)
Zilveren kruis (aanvullend 4)

(Er zijn er nog 3, maar die zijn me te duur)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:09

Wendy schreef:
Zoek gewoon even op rechtspraak.nl naar de zaken die verzekeraars hebben aangespannen tegen zorgverleners... dan zie je heel vaak of DSW of stad holland (=ook DSW) voorbij komen.
Ik heb het niet over behandelstops, puur over materiele controles en rechtszaken die verzekeraars op basis daarvan aanspannen tegen zorgverleners.
Rechtszaken ivm behandelstops worden vaak juist tegen verzekeraars aangespannen door zorgverleners.
En nee, daar word je ook zeker niet vrolijk van.

Behandelaars zelf hebben hier vaak niet zo veel last van, maar de overhead neemt wel toe door de eisen van verzekeraars op het gebied van de cijfers e.d., maar dat lijkt inherent aan dit systeem...

Maar, 'zoek gewoon even' is moeilijk statisch onderzoek te noemen. Ongetwijfeld zal DSW de nodige rechtszaken hebben lopen. Maar zijn dat er significant meer dan anderen? Of is dat enkel jouw gevoel op basis van je 'zoek gewoon even'? Want in dat geval vertrouw ik liever op de ervaringen die ik zelf opdoe en die mijn zorgverleners hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:13

Veulen: Die van StadHolland en DeFriesland allebei dikke prima :j

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:24

Ik zit ook bij DSW en zal daar denk ik altijd wel bij blijven.

Ik gebruik heel veel zorg, en eigenlijk alles wordt vergoed. Ook bij bijvoorbeeld orthopedische aanvragen gaat het eigenlijk soepel en is het zo goed gekeurd.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:24

Ik ben zorgverlener en ik ben goed te spreken over dsw. :j
Ik denk erover er zelf ook naar over te stappen. :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:39

Saaams schreef:
Ik zit nu nog via mijn ouders bij UMC zorgverzekering. Via het werk van mijn moeder. Wel volledig uitgebreid qua tandarts/fysio/brilvergoeding maar ik ga naar €155 pm :oo Vind ik voor een 22 jarige wat veel.. dus even kijken of ik via mijn werk if beroep (verpleegkundige) ergens wat voordeliger uit kom. Iemand tips? Zilveren Kruis valt af.

Izz, krijg je korting als je in de zorg werkt.