Supplementen voor mensen wat nemen bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:43

Anoniem schreef:
Ik denk dat ik toch maar eens glucosamine ga proberen voor met name mijn stijve enkel smorgens.
Benieuwd of dat me wat soepeler maakt haha.
Lees ik hier toch ook veel, en magnesium ook..

Magnesium is goed voor spieren, maar als je stijfheid niet van spieren komt weet ik niet of het gaat helpen.

Ik neem ook magnesium omdat ik anders last heb van nachtelijke spierverkrampingen. Verder ook nog visolie erbij en met die triestig weer vit D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:46

Nee komt door artrose/ slijtage
Dus glucosamine is beter

Kuggur

Re: Supplementen voor mensen wat nemen bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:07

Het enige wat ik neem is vit d in de winter ( IJsland).
Vele supplementen zijn hoogstwaarschijnlijk onnodig.
Behalve in geval van pH verhaal van Janneke2 in dit topic, dáárbij is zout een heel belangrijk supplement, dosering; een korreltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:07

Ik nam er al een kilo bij.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:22

Dagelijks neem ik één capsule 400 mg Magnesiumcitraat van Vitaliday, hoog gedoseerd, geen extra vulstoffen en (heel belangrijk!) capsules zijn niet gemaakt van gelatine. Na intensieve trainingen of wedstrijden (hardlopen) 2 capsules. Heb zelden meer spierpijn én geen kramp meer in mijn voeten.

Als ik wat snotterig ben neem ik een Vitamine C bruistablet van Roter.

Heb ook even B12 geslikt aangezien ik vegetariër ben en geen melkproducten gebruik, maar kan niet zeggen dat ik daar verschil bij merkte.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:30

B12 (met B11 en B6), soms magnesium, op het moment in ieder geval: Zwarte maca, mucuna pruriens en groenlipmossel. D3 en Kurkuma heb ik ook liggen maar vergeet ik vaker dan dat ik het neem :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:37

Kuggur schreef:
Behalve in geval van pH verhaal van Janneke2 in dit topic, dáárbij is zout een heel belangrijk supplement, dosering; een korreltje
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
_/-\o_

(Verder blijf ik on topic. Wie de biochemische toelichting op dit verhaal wil, graag pb.)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:05

Anoniem schreef:
antje_vip schreef:
Extra eiwit (shakes) en soms wat extra aminozuren. Doe ook wel eens een creatine kuurtje. (fanatieke sporter)

Voor spieropbouw?

yes :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 16:00

Ivm pb: er is een groot verschil tussen bot en kraakbeen.

Bot staat rechtstreeks in contact met bloed, heeft ook een uitgebreide uitwisseling (oa van calcium en magnesium) met het bloed.
Kraakbeen wordt niet doorbloed. Terwijl het wel degelijk levend weefsel is.

Over de pH van je bloed hoef je je in die zin geen zorgen te maken: daar ziet je lichaam strikt op toe. (Het kost wel energie, maar het gebeurt en de pH blijft tussen de 7,35 en 7,45, 'licht basisch'.)

Kraakbeen wordt gevoed uit het vocht tussen de cellen - en de pH van dat vocht kan wisselen, afhankelijk van oa. wat je eet (aanbevolen:"een basisch overschot", weinig vlees, plantaardig eiwit, veel verse groenten en fruit).
Naarmate dit "interstitiele vocht" zuurder is, wordt het kraakbeen minder goed gevoed - en dat is zonde als je wel dure supplementen slikt, die om deze reden nauwelijks het kraakbeen bereiken.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 16:33

Vit D wegens aangetoond tekort 2 jaar geleden, op advies van huisarts slik ik bijna hele jaar door.
Multivitamine en regelmatig magnesium.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 16:39

Multivitamine bruis, en Glucosamine met MSM vanwege mijn rug. Het kraakbeen bij wervelschijf L5 S1 heeft in de afgelopen 21 jaar een hoop te verduren gehad. Twee Hernia’s en andere rugproblemen.

In de herfst en winter slik ik ook nog extra vitamine D ivm mijn winterdip. En ik moet zeggen dat helpt toch elk jaar weer goed. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:35

Lous helpt die glucosamine en msm?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:00

Ik heb wel het idee dat het helpt. Toch het gevoel wel soepeler en minder stijf te zijn.
Maar ja zoals met veel supplementen en middeltjes, het blijft ook persoonlijke beleving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:11

Dat is ook waar.
Ga toch van de week eens even loeren voor zoiets.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:25

Hier vitamine D3 en B12 op advies van de huisarts.
Daarnaast magnesium voor mijn spieren en echinaforce voor mijn weerstand.

Daarnaast probeer ik uiteraard gezond te eten, maar dat wisselt per dag. Voldoende drinken is ook een aandachtspuntje voor mij.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:09

Anoniem schreef:
Dat is ook waar.
Ga toch van de week eens even loeren voor zoiets.

Als het gaat om gewrichtsklachten en stijfheid google dan ook eens naar groenlipmossel. Er gaan stemmen op waarom groenlipmossel beter zou werken. Slik het zelf nu een weekje en merk vooral in mijn gewrichten (knieen, vingers) dat er minder snel pijn en stijfheid is. Het zou ook spierherstel moeten bevorderen maar daar durf ik nog weinig zinnigs van te zeggen na zo'n korte tijd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:22

Ja hier rug, en enkel die niet meer lekker zijn.

Groenlipmossel ga ik eens op googelen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:16

Ik slik het hele jaar magnesium, ivm fibromyalgie. En vanaf oktober tot het weer lichter wordt vitamine D erbij. Daar gaat het best lekker op :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:14

Paard niets nodig, ik niets nodig.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:18

Ik slik dagelijks multivitamine en extra magnesium. Daarnaast vitamine c en als ik een verkoudheid aan voel komen vervang ik dat door echinacea.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:58

Ik slik het hele jaar door vitamine D op recept omdat zelfs in de zomer mijn waarde te laag werd. Voorderest geen andere vitaminetekorten, dus ook geen pilletjes onnodig.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 07:32

De groenlipmossel welk merk etc zou je het best kunnen gebruiken, ik ben ook op.zoek naar iets voor mijn nek schouders spanning loop ook bij de fysio overigens

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 08:00

Multivitamine voor veganist

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:09

missanita84 schreef:
De groenlipmossel welk merk etc zou je het best kunnen gebruiken, ik ben ook op.zoek naar iets voor mijn nek schouders spanning loop ook bij de fysio overigens

Ik heb de mijne bij Flinndal gekocht met een kortingscode bl2kk2r die is tm 30 november geldig.
Als je voor 30 euro minimaal besteld krijg je 20 euro korting. Als je kiest voor een kwartaalabo is het product goedkoper en stopzetten kan altijd. Ik had voor ca. 16 euro voor 3 maanden groenlipmossel en 1 maand B complex :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:25

Alwiene schreef:
missanita84 schreef:

Ik heb de mijne bij Flinndal gekocht met een kortingscode bl2kk2r die is tm 30 november geldig.
Als je voor 30 euro minimaal besteld krijg je 20 euro korting. Als je kiest voor een kwartaalabo is het product goedkoper en stopzetten kan altijd. Ik had voor ca. 16 euro voor 3 maanden groenlipmossel en 1 maand B complex :)

Dank je! Ga ik zeker bestellen