Hallux valgus, iets mee doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biks2

Re: Hallux valgus, iets mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:56

Probeer Correct Toes!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:10

_Nancy schreef:
Ik ben in 2012 geopereerd aan mijn beide hallux valgus.
Ik heb ze allebei tegelijk laten doen, ook al werd dit niet aangeraden.
Maar omdat ik niet 2x 6 weken uit de running wilde zijn, hebben ze het wel gedaan.

Nou, ik ben HEEL blij dat ik dit heb laten doen, allebei tegelijk.
De eerste dagen héél veel pijn gehad, en daarna is het gewoon uitzitten.

Ik heb het in het Elkerliek laten doen in Helmond, met de scarf methode.
De littekens zien er buitengewoon goed uit, mijn voeten doen geen pijn meer in schoenen of met lopen, ik heb geen rare knobbel meer.. Helemaal gelukkig dat ik het heb laten doen.

Je hebt 6 weken gips, 6 weken bedrust, bij ons stond er zelfs een bed in de woonkamer voor 6 weken :+, maar je krijgt er veel voor terug.

Ik quote mezelf even van 5 jaar geleden en ik kan aangeven dat mijn voeten nog precies zo zijn als 5 (of inmiddels 10 eigenlijk) jaar geleden.
Het is niet terug gekomen of ook maar iets wat daarbij in de buurt komt. :)

Operatief lijkt mij de enige manier om er goed vanaf te komen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 01:15

Hier ruim 16 jr geleden geopereerd en zou het zo weer doen. Ik zat met 2 mnd weer op het paard. Gewricht is nog precies als na de operatie, dus de verhalen dat het weer terugkomt zijn bij mij niet van toepassing.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:41

Muronia schreef:
Ik wil zelf eerst nog iets proberen met siliconen. Je hebt van die dingetjes die je tussen je tenen kan doen en die dan je grote teen rechter buigt.

Bij mij gaat het voorlopig goed, zolang het zomer is en ik quasi geen hakken of dichte schoenen aan heb, heb ik eigenlijk weinig last.

Ik heb die siliconen dingen geprobeerd, maar die zitten zo ongelooflijk slecht, dat ik nog meer mijn krijg dan zonder. Ik heb ook van die kousjes geprobeerd die de knobbel zelf wat zouden beschermen, maar ook die kon ik niet verdragen in mijn schoenen, dat zat constant dubbel en verschoof.

Hebben jullie het trouwens aan 1 voet of aan allebei? Ik heb het geluk dat ik het ook nog eens aan allebei heb %)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:04

Ik heb het aan mijn rechtervoet, het zit in mijn familie. Ik kan bijna nooit leuke zomersandaaltjes vinden. Zijn allemaal te smal. Of de bandjes gaan over die knobbel en dan krijg ik blaren.
Hakken kan ik niet aan, dat doet teveel pijn aan mijn gewricht.
Ik loop heel veel hard en niet alle schoenen gaan goed. Helaas merk ik dat pas bij afstanden vanaf een kilometer of 20 en heb je de schoenen maar kort aan in de winkel. Ik heb daardoor nogal eens een miskoop gedaan.
Soms doet mijn teengewricht ook behoorlijk pijn na het hardlopen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:17

Hier 22 jaar geleden geopereerd aan rechtervoet.
Heb het wel aan beide voeten maar rechts was het ergst.
Er zit nog steeds een lichte bobbel maar last heb ik er niet meer van.
Links nooit echt last van gehad.

Hier ook een familiekwaaltje.
Mn moeder heeft het vele malen erger.
Is nu 2 maal geopereerd aan de rechter voet maar grote teen staat al weer net zo scheef als voor de tijd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:25

Ik ben in 2014 links geopereerd.
Ik had er dag en nacht voortaan last van. Zeker met zo'n warm weer als nu.
Hier ook erfelijk, zowel moeder al oma hadden het.
Pumps of smalle sjieke schoenen heb ik nog nooit gehad.

Bij mij is het nog net zo recht als na de operatie.
De operatie zelf en de pijn daarna vond ik ook erg meevallen. De eerste week wel braaf met het pootje zoveel mogelijk omhoog anders voel je het wel kloppen.
Daarna een tijd het gevoel gehad dat er wel pijn was, maar dat was voor de operatie ook.

Na 8 weken had ik net een nieuwe baan waarin ik veel moest lopen. Dat was niet optimaal. Maar ook dat heeft verdere genezing niet gehinderd.

En nu al jaren pijnvrij. Ook met dit warme weer, ook als ik meer gelopen heb.

Maar mijn moeder is een half jaar na mij geopereerd en die teen staat weer terug scheef.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:05

Afbeelding
Nu in de zon zie je het litteken, maar dit zit er al 16 jaar zo. Hier ook erfelijk. Oma had zelf een gat in haar pantoffel geknipt, zodat de knobbel ruimte had. Mijn dochter heeft het ook en laat het ook opereren als ze klaar is met haar studie.