Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aestate schreef:Nou is een van de eerstr regels in de wetenschap: laten we duidelijk zijn in waar we het over hebben.Ik heb op zich niets tegen alternatieve geneeswijzen, zolang mensen het idee hebben dat het werkt. Bedenk je dan wel alleen dat dit ook placebo kan zijn (je hebt het gevoel dat het werkt, maar dit komt niet direct door de geneeswijze). Met reguliere medicatie wordt hier op getest, met alternatieve geneeswijzen niet. Daarom is officieel ook niet aangetoond dat alternatieve geneeswijzen ook daadwerkelijk genezen.
kimberly1995 schreef:
BigBen schreef:Licor schreef:En dan kun je zeggen dat is het placebo effect.. maar leg dat een paard maar eens uit
Dat paard heeft er niets mee te maken.
Het is de eigenaar die gevoelig is voor het placebo effect.
Askja schreef:Curcumine (kurkuma) is geen alternatief geneesmiddel maar een voedingsmiddel, een kruid wat je door je eten kan doen. Niks alternatiefs aan, het wordt alleen door velen gezien als het zoveelste wondermiddel tegen van alles en nog wat, maar het valt als zodanig eerder in de categorie superfoods.
Askja schreef:Je laatste opmerking tussen haakjes kan ik niet plaatsen Janneke
Naar de werking van het keukenkruid kurkuma is idd het nodige onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat het mogelijk gunstige effecten heeft op bijv. artrose en andere chronische ontstekingen.
Kuggur schreef:Faken is niet het juiste woord. Zowel placebo als nocebo effecten veroorzaken echte fysieke lichaamsprocessen.
Indestal schreef:Maar regulier heeft steeds meer nadelen, geen tijd arts, geen gevoel van arts, te snelle uit de losse hand diagnose, te veel medicijnen die niet adequaat werken, waardoor er nog een bij, dosis hoger...oorzaak wordt 9 van de 10 keer niet gezocht en daardoor niet gevonden....duur! Hoge drempel ivm klachten omschrijving en drempelvrees. Uit eindelijk worden er maar enkelen echt genezen bij regulier, het ontaard in jarenlang medicijngebruik met steeds meer klachten door medicijngebruik....jaarlijks sterven er bosjes door medicijnvergiftiging.
Citaat:En alternatieve 'genezers' kunnen wel diagnoses stellen? En dan bedoel ik echte diagnoses, dus niet dingen met bioresonantie of wat ze allemaal gebruiken, waarbij er uiteindelijk uitkomt dat iemand niet goed in zijn chi zit oid.
Citaat:En klopt, bij de alternatieve geneeswijzen zul je weinig mensen zien die doodgaan door medicatie, omdat ze alleen water met energie (aka homeopathie) voorgeschreven krijgen. Lastig om daar aan dood te gaan. Tenzij je daardoor de reguliere geneeswijzen links laat liggen.
Romy1234 schreef:Wat een dag vandaag, vanochtend met mijn verkeerde been uit bed gestapt, alles loopt kriskras door elkaar blablablabla...
Hahaha grapjes natuurlijk.
Volgen jullie ook het nieuws trouwens? Arm meisje, wat moet zij toch allemaal doorstaan hebben in de laatste minuten van haar leven