Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amy schreef:Maar hoe zit het dan? Stel ik sluit m nu af voor een bedrag van 8000, betaal bijvoorbeeld elke maand een tientje. Maar stel ik overlijd volgend jaar, krijg je dan 8000 of alleen wat je gespaard hebt?
En stel ik zit na 50 jaar aan 8000, stopt het dan of spaar je dan verder oid?
vibabu schreef:Misschien een beetje offtopic; maar hebben jullie ergens de wensen van uitvaart vastgelegd oid? Mocht er iemand overlijden bij mij in de familie waarvoor ik iets moet regelen dan maak ik mij namelijk meer zorgen over wat iemand zou willen dan het geldplaatje wat er aan vast zit.
Bij een verzekering hangt het er ook maar weer net van af hoe je verzekert bent en wat de keuze uit bijv de kist is.
Dit ook een beetje nav de opmerkingen 'ik wil mijn nabestaanden niet met ellende opzadelen'.
rien10 schreef:Als je echt iets wilt doen, ga dan sparen. Spaar 200 euro per jaar op een aparte spaar rekening. Dat loopt na 50 jaar op tot meer dan 10.000 Euro.
tengeltje11 schreef:Maar nu laten jullie uitschijnen dat de verzekering jullie geld geeft.
Wat dus in 90% van de gevallen zeker niet zo is,een verzekering wint daaraan,dus waarom zou je verzekeringsmaatschappijen nog extra sponseren?
Tuurlijk kan je plots vroeg overlijden,maar hoe groot is die kans?
En wie heeft helemaal niets als hij komt te overlijden?
Meeste mensen hebben al vlug een auto,koophuis die (deels) afbetaald is,elektro,hobbyspullen,.....
Meeste mensen laten toch behoorlijk mat materieel achter als ze sterven.
Tuurlijk heb je daar geen direct geld van om de begrafenis te regelen,maar achteraf krijg je dat toch.
Mensen willen ook altijd veel,en een dure kist en ceremoniegedoe en zolang opgebaard liggen en mooie begraafplaats en maaltijd voor een boel mensen en ik-weet-niet-wat-nog-allemaal.
Das eigen keuze,maar het kan ook heus voor een boel minder.
tengeltje11 schreef:Maar nu laten jullie uitschijnen dat de verzekering jullie geld geeft.
Wat dus in 90% van de gevallen zeker niet zo is,een verzekering wint daaraan,dus waarom zou je verzekeringsmaatschappijen nog extra sponseren?
Tuurlijk kan je plots vroeg overlijden,maar hoe groot is die kans?
En wie heeft helemaal niets als hij komt te overlijden?
Meeste mensen hebben al vlug een auto,koophuis die (deels) afbetaald is,elektro,hobbyspullen,.....
Meeste mensen laten toch behoorlijk mat materieel achter als ze sterven.
Tuurlijk heb je daar geen direct geld van om de begrafenis te regelen,maar achteraf krijg je dat toch.
Mensen willen ook altijd veel,en een dure kist en ceremoniegedoe en zolang opgebaard liggen en mooie begraafplaats en maaltijd voor een boel mensen en ik-weet-niet-wat-nog-allemaal.
Das eigen keuze,maar het kan ook heus voor een boel minder.
MaritB schreef:Ja ik heb een overlijdensverzekering, ik vind het inderdaad ook niet kunnen om mijn nabestaanden met hoge kosten op te schepen.
Ik betaal 10 euro per maand, vind het prima.
laetitia schreef:MDH, nav jouw post ga ik toch maar eens uitzoeken of het verstandiger is om te verzekeren
Wellicht toch handiger dan zelf sparen.