[CENTRAAL] Het algemene krullen topic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:15

Annetje schreef:
Wat een leuk topic! Ik vind jullie haren echt prachtig.

Hier ook krullen en inderdaad een haat- liefdeverhouding. Mijn haar krult aan de voorkant heel erg veel en leuk, mar vanaf mijn kruin is het aan de achterkant nagenoeg stijl. Echt geen gezicht! Soms lukt het me om alles krullend te krijgen en dan vind ik het geweldig, vaak lukt het me echt niet.

Ik ben echt overal allergisch voor, dus ik doe alleen na het douchen een klein beetje vaseline op mijn handen en knijp dat in míjn krullen.
Haren was ik elke dag, ik heb ook elke dag een bezwete cap op namelijk.

Voor de mensen die zonder siliconen en parabenen wassen, welke shampoos gebruiken jullie? Ik gebruik nu al een tijdje gewoon maar douchegel waar ik geen jeuk van kreeg...

[ [url=m/HsYfnI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links ben ik een tijdje geleden en rechts is denk ik 5 jaar geleden, toen ik nog tegen shampoo kon. Ik gebruikte toen krulshampoo van etos, maar als ik dat nu probeer, dan heb ik mooie krullen maar jeuk alsof er een mierenleger onder mijn huid loopt...

Kan je misschien niet tegen Allepo zeep? Voelt je haar de eerste dag wel wat touwig aan maar zie je niks van en het maakte mijn haar altijd lekker ruig en vol. Vooral als ik het kletsnat kam en dan los laat opdrogen.

Iemand hierboven vroeg nog of ik geen last had van stinkend haar. Gelukkig heb ik een goed ventilerende cap maar ja muf paardenhaar is de reden dat ik ubh nog was :p anders zou ik helemaal stoppen met wassen. Heb het ook altijd los. Kan het lekker waaien en luchten, en moet zeggen dat ik er vaak juist niet tegen kan als iemand met zijn haar zwaait en er een indringende kokos of whatever geur voorbij komt :evaw:

ievie

Re: Het algemene krullen topic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:57

Ik had nog nooit van Curlsys gehoord. Net even info over opgezocht. Jammer dat ik vorige week al naar de kapper ben geweest, nu hoef ik voorlopig niet. Die curlsys lijkt me wel wat, maar man.. wat een prijzen..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:48

Curlsys is een geweldig systeem en het is fascinerend om naar te kijken. Het werkt echt. Ben nu twee keer geweest en sindsdien was ik mijn haar 2x P week, föhn ik het alleen nog maar met de diffuser en helemaal droog. Het is wel duur, maar de tijd dat ze met je bezig zijn is ook lang.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:52

Ahh bij deze dan een foto.
2C - 3A zeker.

Mijn "gewone' kapper kan prima om met mijn krullen vind ik. Ik vraag het om in laagjes te doen en ze knipt het droog.

Afbeelding

en

Afbeelding

Mijn haar ligt echt elke dag anders :P Ik hou wel van mijn krullen, die horen gewoon bij mij! Altijd leuk als ik het opsteek met een grote speld hahah krullen overal!

Ik zie hier een paar keer Argan voorbij komen, dat zit nu in mijn conditioner! Voor droog haar staat er op, krullen zien er anders uit nu maar redelijk snel vettig dus lijkt wel.

Curlsys ga ik ook is opzoeken. Ik ga denk ik maar 1 of 2 keer per jaar naar de kapper :')

Oh man ik vind er maar 1 in België en die is wel een eindje rijden :P Maar 2uur in mijn haar laten prutsen, heerlijk lol.
Laatst bijgewerkt door GaelleS op 21-08-17 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:54

Ik kan echt niet zo weinig wassen, krijg dan echt vreselijke roos en jeuk. Was om de dag met andrelon anti roos, gebruik verder geen cremespoeling oid

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:43

curlsys kappers in Nederland

De eerste keer was het rond de 100 euro incl diverse smeersels (die ik overigens na een jaar maar ongebruikt weggegooid heb, ben niet zo van rommel in mijn haar) en dan zou de 2e behandeling minder geld kosten, maar daar ben ik nooit aan toe gekomen. Ik moet er te ver voor reizen en het kost je zo een dagdeel en dat heb ik niet "over".

De techniek is geweldig, daar kan een gewone kapper met gewone scharen niet aan tippen!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:13

Ik meld me! Ben proud owner van krullen! Is echt niet altijd zo geweest, heb mijn haar in mijn tienerjaren ook eens laten millimeteren, haha. Mijn haar varieert een beetje tussen 3a en 3b. Als ik het was dan zijn het lossere krullen. Tijdje niet wassen, strakkere krullen. Heb daarnaast nog eens een gigantische dikke bos haar. Jeeej blij mee!

Ik was mijn haar niet te vaak, 1 keer in de week ongeveer. Shampoo en conditioner (OXG Maroccan oil). En kneed er af en toe wat krulcreme in als ik denk dat mijn haar dit nodig heeft. Gewoon die goedkope van de etos. Slapen altijd met knotje op mijn hoofd. Borstelen is echt uit den boze! Alleen voordat ik het ga wassen, zodat niet mijn hele doucheputje vol zit haha. Maar dan altijd droog haar borstelen, nat haar is ontzettend kwetsbaar. Heb ook tijdje met zo'n speciale haarhanddoek geprobeerd, maar mijn haar past daar niet allemaal in..

Wil komende keer indd met curlsys methode laten knippen.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:19

Btw even een quote uit een no poo topic:

Citaat:
Als je haar eenmaal is gewend aan wassen zonder shampoo, dus alleen wassen met water dan heeft je haar geen geur meer :)
Een tijd geleden zijn er meerdere topics over dit onderwerp geweest met eigenlijk alleen maar enthousiaste resultaten van de bokkers die overgestapt zijn op de 'no-poo' methode (echt een verschrikkelijke benaming ook :') ).
Ze kregen meerdere complimenten hoe goed hun haar zat enz :D

Je haar zal moeten wennen aan weer natuurlijk zijn, dus zonder al die toevoegingen, daarom gaat je hoofdhuid meer talg aanmaken de eerste paar dagen/weken.
Hierna mindert het drastisch en wordt je haar ook een stuk gezonder.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:20

Ik ben een 2C in het blond.

Ik ga naar een "normale" kapper en heb al heel veel shampoo geprobeerd.

Mijn haar pluist ook makkelijk en na het rijden (met cap) wil ik gewoon mijn haar wassen.

Hoe blijft het mooi:

Toch zo min mogelijk wassen (dus niet op dagen dat ik geen paard rijdt)
Niet borstelen (kam het na het wassen uit maar dat is nat eigenlijk ook niet goed)
Niet fohnen

Gebruik nu shampoo en cremespoeling https://www.kruidvat.nl/inecto-pure-arg ... /p/2660316
Die zorgt voor minder stro/pluis maar haar wordt niet zwaar (zitten geen siliconen en sulfaten in)

Dan in nat haar van het zelfde merk de olie. (alleen onderin)

Smorgens maak ik m'n haar een beetje nat met een plantenspuit en doe er dan een klein beetje gel verdeeld door en kneed mn krullen in model.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:10

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:19

Ik werd erop attent gemaakt dat krullen blijkbaar een vak apart is, dus na overleg hebben we besloten dat dit topic open mag blijven naast het centrale haar-topic.
Veel plezier!

Monster_tos

Re: [CENTRAAL] Het algemene krullen topic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:56

fijn!! Mijn kapper gaat zich waarschijnlijk verdiepen in het Curlys systeem, hopelijk gaat ze de training volgen, het klinkt echt fantastisch!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:59

Monster_tos schreef:
fijn!! Mijn kapper gaat zich waarschijnlijk verdiepen in het Curlys systeem, hopelijk gaat ze de training volgen, het klinkt echt fantastisch!

de training en de speciale scharen schijnen peperduur te zijn, zij de kapster waar ik geweest ben.

Ik had al voorgesteld dat ze een workshop zouden geven op de kappersopleiding hier, maar dat mag dus niet van de uitvinder van curlsys

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:16

Nee dat zal wel niet.. Die verdiend er nu natuurlijk bakken vol geld mee..
Ach mijn kapster red zich altijd wel :)

Dit zijn mijn krullen, kwam hiet net van de kapper. inmiddels hangen ze over mn schouder. Vanmiddag worden ze weer gekortwiekt :)

Afbeelding

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:34

Mooi kapsel Monster_tos! Ik ga vandaag naar de kapper en wil ook ongeveer die lengte.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:59

Super leuk dat het topic weer open is! :) Ik heb me nav dit topic verdiept in de Curly Girls methode en gister gelijk begonnen met een andere manier van wassen en stylen, vind het nu al beter zitten :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:08

Ik heb ook krullen, ben een 2c - 3a middenblond ;-) na het wassen en opdrogen -nooit föhnen zitten er vaak pijpekrullen in.
Ik was het nooit meer met shampoo maar met conditioner van guhl of van elvive zijn er een paar fijne die ik door elkaar heen gebruik. En na het wassen met handdoek drogen en er altijd leave in conditioner in doen, van elvive of van guhl of wel creme ofwel olie en sinds ik dat doe - niet meer met shampoo wassen maar met conditioner en ook conditioner na handdoek droog maken zijn mijn krullen veel beter geworden ik heb nooit meer stro haar. Dat had ik wel in de tijd van shampoo en conditioner en dan opdrogen.
Ik borstel het bijna nooit meer, haal er op advies van mijn kapster een afro kam doorheen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:34

Mijn haar is wel minder breekbaar sinds in over ben gestapt naar guhl producten en bijna nooit meer stijltang gebruikt. Bleef altijd maar op dezelfde lengte zitten rond schouders, en nu is het eindelijk een stuk langer bijna tot halverwege mijn rug. Maarja krult op en dan lijkt het weer kort :=

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:58

prulletje schreef:
Mooi kapsel Monster_tos! Ik ga vandaag naar de kapper en wil ook ongeveer die lengte.

Dankje! Helaas is het nu helemaal mislukt... Ze heeft het veel te kort geknipt :( En echt een truttig model. Heb het nu zelf maar wat anders van proberen te maken, maar niet echt tevreden. Twijfel nu of ik er wat highlights in ga zetten om het wat frisser te maken.
Afbeelding

Afbeelding

Kijk er ook heel gelukkig bij..

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:05

friesam schreef:
Ik ben een 2C in het blond.

Ik ga naar een "normale" kapper en heb al heel veel shampoo geprobeerd.

Mijn haar pluist ook makkelijk en na het rijden (met cap) wil ik gewoon mijn haar wassen.

Hoe blijft het mooi:

Toch zo min mogelijk wassen (dus niet op dagen dat ik geen paard rijdt)
Niet borstelen (kam het na het wassen uit maar dat is nat eigenlijk ook niet goed)
Niet fohnen

Gebruik nu shampoo en cremespoeling https://www.kruidvat.nl/inecto-pure-arg ... /p/2660316
Die zorgt voor minder stro/pluis maar haar wordt niet zwaar (zitten geen siliconen en sulfaten in)

Dan in nat haar van het zelfde merk de olie. (alleen onderin)

Smorgens maak ik m'n haar een beetje nat met een plantenspuit en doe er dan een klein beetje gel verdeeld door en kneed mn krullen in model.

Heb deze nu geprobeerd. Mijn haar is wel veel zachter maar pluist nog wel ontzettend..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:23

Ik gebruik gewoon echt géén shampoo op advies van mijn kapster die ook een hoofd vol krullen heeft. Wassen doe ik met een conditioner.
En daarna een leave in conditioner in masseren en op laten drogen.
Nog nooit zoveel krullen en gezond en niet droog haar gehad!

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 23:46

fargo schreef:
Ik gebruik gewoon echt géén shampoo op advies van mijn kapster die ook een hoofd vol krullen heeft. Wassen doe ik met een conditioner.

foto!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:55

Annettu_ schreef:
fargo schreef:

foto!

Ik zal mijn best doen, eens kijken of ik een recente goede foto heb :-)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 00:04

Afbeelding

Heb het hele dag in een staartje gehad, maar je kunt als het goed is wel zien dat het niet droog of pluizig is? Evt nog eentje maken op de dag dat ik het net gewassen heb en het dan droog is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:50

fargo schreef:
Ik borstel het bijna nooit meer, haal er op advies van mijn kapster een afro kam doorheen.
En idd na het wassen een handdoek als een tulband om mijn haar heen. Beetje nawrijven, losschudden evt afro kam er eventueel door meestal niet en leave in conditioner dan wel olie.