Ayasha schreef:En wat als de tramadol niet meer werkt? Steeds meer blijft geen optie.
Hier gebruik ik 'm occasioneel op de ergste dagen, de andere dagen haal ik de randjes er af met paracetamol. Met pijn kan je leren om gaan. Ook met ernstige.tramadol is voor mij vooral als ik om eender welke reden gewoon mentaal en fysiek te 'op' ben om nog met de pijn te copen.
Dan komt er wel weer een ander middel. Over omgaan met pijn hoef je me niks uit te leggen na het traject waar ik nog middenin zit (o.a. met chronische pijn) en die maken geen punt van het tramadol gebruik. Ze zien liever natuurlijk helemaal geen gebruik maar ik ben dus van 3-4 per dag naar 1-2 per dag gegaan, en om heel eerlijk te zijn denk ik ook dat er bij mij iig geen verdere winst meer te behalen is.
Nu moet ik wel erbij zeggen dat ik een vrij milde dosering heb, met de paracetamol er ook al bij in (325mg paracetamol en 37,5 tramadol) dus omhoog is altijd nog een optie met deze lage dosering wat dat aangaat.
Pijn is armoe en ik weiger met pijn te leven. Als dat een pilletje betekent, so be it.
Voor jou is tramadol een middel wat je gebruikt als het echt niet anders kan, voor mij is het noodzakelijk om de dag mee door te komen. En ja, daar is die tramadol dan voor nodig, en ik heb het echt wel met paracetamol geprobeerd..